x تبلیغات
فروشگاه تهران یدک

عوامل موثر بر قیمت انواع کامیون

 امروزه کامیون‌ها یکی از گران‌ترین کالاهای موجود در بازار هستند. عوامل مختلفی بر قیمت انواع کامیون تاثیر می گذارد. افرادی که قصد خرید خودروهای سنگین را دارند باید به تک تک متغیرهای موجود توجه کنند و در نهایت بهترین انتخاب را داشته باشند. قیمت کامیون عامل مهم و کلیدی در خرید کامیون است که بسیاری از رانندگان، شرکت های حمل و نقل و باربری، کارخانجات تولیدی و صنایع به آن توجه دارند. منطقی بودن قیمت خرید انواع کامیون های سنگین حائز اهمیت است اما خریداران باید علاوه بر هزینه خرید به کیفیت ماشین آلات سنگین نیز توجه کنند.

برای استعلام قیمت لوازم یدکی ماشین سنگین و بوق FH روی لینک بزنید.

چه عواملی در قیمت انواع کامیون ها لحاظ می شود؟

انواع مختلفی از کامیون ها وجود دارد و هر کدام می توانند قابلیت های متفاوتی از خود نشان دهند. تفاوت قیمت بر اساس همان ظرفیت خواهد بود. بنابراین، به عنوان فردی که می‌خواهید یک کامیون برای کار خود بخرید، باید صفر تا صد پارامترهای چشمگیر را بشناسید

1.  کشور سازنده کامیون

یکی از مهمترین عناصر موثر بر قیمت کشور تولید کننده است. کشورهای مختلفی در دنیا وجود دارند که در زمینه تولید انواع کامیون و خودروهای سنگین فعال هستند. از بین تمامی کشورهای موجود، ژاپن، ایالات متحده و آلمان موفق به تولید با کیفیت ترین کامیون ها شده اند. به گونه ای که معروف و خاص باشند.

این باعث شده است که کامیون‌ها در این کشور گران‌تر از سایر گزینه‌ها باشند. از آنجایی که کامیون های چینی کیفیت بالایی ندارند، با قیمت پایین به فروش می رسند. اما به دلیل مسائل گمرکی با ورود به ایران قیمت آنها افزایش می یابد.

2.  نام تجاری سازنده(برند)

به غیر از کشور مربوطه، برند سازنده نیز می تواند بر قیمت انواع کامیون ها تأثیر بگذارد بسیاری از برندها به دلیل کیفیت بالای محصولات خود توانسته اند به شهرت بالایی دست یابند. شهرت و کیفیت دو عاملی هستند که در افزایش قیمت نقش داشته اند. هر چه برند قوی تر باشد قیمت آن نیز بالاتر است. به عنوان مثال، برندهای اسکانیا، مان، دایملر، دانگ فنگ و ولوو کامیون‌هایی با قیمت بالاتر تولید می‌کنند که به دلیل کیفیت بسیار خاص جای تعجب نیست.

3.  سال تولید

سال تولید می تواند به طور مستقیم قیمت انواع کامیون را افزایش یا کاهش دهد با پیشرفت سال های تولید، تولیدکنندگان می توانند فناوری ها و ویژگی های جدیدی را به محصولات خود اضافه کنند. بنابراین طبیعی است که در طول زمان قیمت های بالاتری را مشاهده کنید. به دلیل قیمت بالا، بسیاری از افراد ترجیح می دهند مدل های دست دوم را خریداری کنند. اما به این ترتیب باید به استهلاک و کارکرد کامیون نیز توجه کنید. گاهی اوقات ارزش یک خودرو به قدری کاهش می یابد که خریداران بدون اطلاع آن را می خرند و تنها سود آن ضرر و زیان زیاد است.

4.  نوع و مدل تجهیزات

کامیون ها در مدل ها و انواع مختلفی تولید می شوند که هر کدام دارای ویژگی های خاصی هستند. این ویژگی ها یک کامیون را گران تر و مدل دیگر را ارزان تر می کند. بنابراین خریدار باید قبل از هر چیز نیازهای خود را شناسایی کند و در نتیجه اقدامات لازم را برای خرید انجام دهد. هرچه این مدل ویژگی‌های به‌روزتری داشته باشد، قیمت بالاتری دارد.

5.  سلامت فنی خودرو

بسیاری از کارشناسان قیمت کامیون و انواع کامیون را بر اساس سلامت فنی آنها تعیین می کنند بررسی دقیق وضعیت موتور، گیربکس، شاسی، کابین، باتری، لاستیک ها و غیره در تعیین مقدار نهایی تاثیر می گذارد. قبل از خرید خودروی سنگین حتما نظر یک کارشناس مجرب را در مورد سلامت فنی و ظاهری خودرو جویا شوید. کامیون هایی که در تصادفات قبلی دخیل بوده اند و به بدنه آسیب جدی وارد شده اند به میزان قابل توجهی از قیمت کاهش می یابند.

6.  تریلر روی کشنده

 البته قیمت کشنده فقط هزینه یدک کش را در نظر می گیرد و قیمت تریلر را محاسبه نمی کند و مشتری برای خرید تریلر باید هزینه جداگانه ای بپردازد اما در صورت موجود بودن تریلر به قیمت کامیون، مبلغ در نظر گرفته می شود و تریلر و کیفیت آن محاسبه می شود. هنگام خرید انواع کامیون به سراغ فروشندگانی بروید که خدمات جامع ارائه می دهند و همچنین انواع تخت، لبه، یخچال، چادر (ترانزیت)، دامپر، تانکر و غیره را به مشتریان خود ارائه می دهند.

7.  خدمات پشتیبانی و گارانتی کامیون

در صورت استعلام قیمت کامیون صفر، حتماً به خدمات پشتیبانی و گارانتی ارائه شده توسط سازنده توجه کنید. در مورد کامیون های وارداتی از اروپا، شرکت های تجاری واردکننده انواع ماشین آلات سنگین باید قطعات یدکی اصلی را به ایران وارد کنند تا خریدار در استفاده از دستگاه دچار مشکل نشود.

 سخن پایانی

هر سال، برندها و شرکت‌های مختلف کامیون‌های متفاوتی را تولید می‌کنند که هر کدام قیمت‌های متفاوتی دارند. انواع مختلف کامیون ها با توجه به متغیرهای موجود قیمت متفاوتی دارند و باید به این اصل توجه کنید. در این مقاله سعی کردیم مهمترین پارامترها را به شما معرفی کنیم تا در خرید و استعلام قیمت مشکلی نداشته باشید.

 

 

 

 

بهترین مرکز واردات ماشین آلات سنگین

ماشین آلات سنگین یکی از مهمترین تجهیزاتی است که نقش بسیار مهمی در حمل و نقل کالاهای مختلف در کشور ما دارد. به همین دلیل بحث واردات خودروهای سنگین در سال های اخیر بسیار مطرح شده است. اینکه چه ماشینی برای آب و هوای ایران مناسب است و یا چه ماشین هایی مجوز ورود به کشور را دارند سوالاتی است که ممکن است ذهن شما را به عنوان یک شرکت وارد کننده مشغول کند. از طرفی باید ماشینی وارد شود که قطعات آن در بازار وجود داشته باشد وبرای خرید لوازم یدکی ماشین سنگین دچار چالش نشوید. با ما همراه باشید تا اطلاعاتی دراین مورو در اختیار شما دوستان قرار دهیم.

واردات ماشین‌های سنگین

واردات ماشین نیاز به مجوزها و رعایت قوانینی دارد. از طرفی هر ماشین سنگینی را نمی توان وارد کرد و تا حدودی نسبت به واردات خودرو سخت می گیرند. از طرفی احتمالا می دانید برخی از این محصولات در کشور ما مونتاژ و تولید می شوند و حتی تولید کنندگان قطعاتی مانند تولید کننده قالپاق اتوبوس و لوازم جانبی در کشور داریم. اما قاعدتاً تولید در این مقدار زیاد به هیچ وجه نمی تواند پاسخگوی نیاز کشور باشد. به همین دلیل می توان گفت بهترین گزینه موجود در این بخش، واردات انواع ماشین های سنگین در کشور است.

نیاز کشور به این محصولات را می توان با واردات ماشین آلات سنگین به نحو احسن پاسخ داد. علاوه بر این، در صورت عدم واردات، قیمت محصولات عرضه شده در داخل کشور به شدت افزایش می یابد و چنین مسائلی عواقبی جز کاهش قدرت خرید مصرف کنندگان ندارد. همچنین طرفداران بسیاری از محصولات اتوبوس اسکانیا در ایران وجود دارد.

ماشین آلات سنگین را از کدام کشورها می توان وارد کرد؟

 امروزه کشورهای مختلفی مشغول تولید ماشین آلات سنگین هستند. با توجه به ماهیت کشورهایی که نیاز به واردات ماشین آلات سنگین دارند باید به شرکت های کشورهای تولید کننده مراجعه و ماشین آلات مورد نظر خود را انتخاب کنند. از کشورهایی که می توان ماشین آلات سنگین را از طریق آنها وارد کرد، باید به مواردی مانند آلمان، چین، ایتالیا و سوئد اشاره کرد. هر یک از این کشورها شرکت های مختلفی دارند که ماشین آلات سنگین با کیفیت بالا تولید می کنند.

خوشبختانه با توجه به تنوع کشورهای تولید کننده این محصولات، مصرف کنندگان در معرض انواع ماشین آلات سنگین قرار دارند و می توانند محصولات مورد نیاز خود را بر اساس نیاز خود تهیه کنند. همچنین مصرف کنندگان می توانند با مراجعه به وب سایت Truck Parts به راحتی تمامی قطعات مورد نیاز خودرو را تهیه کنند.

 کدام خودروها برای آب و هوای ایران بهترین انتخاب هستند؟

 در کنار تمامی موارد که به آنها اشاره کردیم، برای واردات ماشین آلات سنگین، باید به مواردی مانند قیمت محصول مورد نظر و فرآیند واردات توجه کنید. اما باید توجه داشته باشید که کشور ما یکی از کشورهایی است که آب و هوای آن فوق العاده متنوع است. این امر انتخاب ماشین آلات سنگینی را که با شرایط آب و هوایی مختلف کشور ما سازگار هستند بسیار مهم می کند.

برخی از شرکت‌ها مانند دایملر، اسکانیا، ایسوزو و ولوو محصولات خود را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که با آب و هوای بسیاری از کشورهای جهان، از جمله آب و هوای ما، سازگاری بیشتری دارد. بنابراین به شما بگوییم که اگر قصد واردات این نوع ماشین را دارید، بهتر است هر کدام از این گزینه ها را انتخاب کنید. شایان ذکر است شرکت های مذکور در زمینه تامین قطعات ماشین آلات تولیدی خود نیز نهایت تلاش خود را می کنند و به همین دلیل نیازی به نگرانی در این مورد نیست.

 سخن پایانی

 در این مقاله درباره واردات ماشین های سنگین صحبت کردیم و کشورهایی که می توانیم از آنها واردات انجام دهید را به شما معرفی کردیم. واردات ماشین آلات سنگین در صورت انجام صحیح و اصولی یکی از بهترین روش های موجود برای تثبیت قیمت این محصولات در کشور می باشد. واردات چنین محصولاتی می تواند به سرعت پاسخگوی نیاز عمومی جامعه به این ماشین ها باشد. مهم ترین نکاتی که در این زمینه می توان به آن توجه کرد، انتخاب صحیح شرکت سازنده و همچنین انتخاب صحیح مدل ماشین های سنگین است. رعایت این نکات میزان آسیب را به حداقل می رساند.

 

 

 

چگونه تعداد محورهای کامیون را بشماریم؟

محور در کامیون به بخشی از ساختار خودرو اشاره دارد که وزن و بار را تحمل می کند. کامیون ها معمولاً دارای چندین محور هستند. محورها می توانند در جلو و پشت کابین و زیر بدنه کامیون باشند. محور از طریق چرخ ها و لاستیک ها به وسیله نقلیه متصل می شود و نقش مهمی در توزیع وزن بار و پایداری کامیون دارد. کامیون های دو محور و تک محور معمولاً بیشترین استفاده را در کشور ما دارند.

برای خرید انواع بوق کامیون روی لینک بزنید.

 انواع محور در کامیون ها

محورها در کامیون ها به دو نوع تقسیم می شوند: محور جلو و محور عقب. محور جلو عمدتاً برای کنترل و توقف استفاده می شود و محور عقب بارها و وزن اضافی را تحمل می کند. این محورها دارای سیستم تعلیق و ترمز مناسب برای کنترل کامل کامیون و حمل بار ایمن و پیوسته هستند.

 محورهای جلو کامیون و موارد استفاده از آنها

محور جلو در جلوی کامیون قرار دارد. کاربردهای اصلی محور جلوی کامیون عبارتند از:

کنترل و پیشگیری: هنگام جلوگیری از اکسل جلو، تغییر جهت، ترمزگیری و حرکت ناخواسته با بالا بردن وزن کابین، موتور، سیستم ترمز و سیستم تعلیق، کنترل بهتر کامیون را فراهم می کند.

توزیع وزن: محور جلوی کامیون بخشی از وزن کامیون، از جمله وزن کابین، راننده و تجهیزات انتقال نیرو را حمل می کند. این توزیع منظم وزن به چیدمان و پایداری بهتر کامیون کمک می کند.

عملکرد موتور: محور جلو به عنوان محور موتور عمل می کند و سرعت موتور را به چرخ های جلو انتقال می دهد. این وظیفه اصلی حرکت و کنترل کامیون است.

ایمنی: محور جلو به کامیون در شرایط مختلف جاده و هواپیماهای نامطلوب پایداری و کنترل بهتری می بخشد. این امر خطر تصادفات را کاهش می دهد و ایمنی جاده را افزایش می دهد.

محورهای عقب کامیون و کاربردهای آنها

حمل وزن بار: محور عقب وزن بار را کنترل می کند و بار را در عقب کامیون بارگیری می کند. این محورها عمدتاً برای محموله های سنگین و حجیم استفاده می شوند.

توزیع وزن: محور عقب کامیون بخشی از وزن بار را به همه چرخ ها منتقل می کند تا وزن بار به طور مساوی روی سطح جاده توزیع شود. این توزیع وزن به پایداری و ایمنی کامیون کمک می کند.

ترمز: محور عقب دارای یک ترمز است که به توقف کامیون هنگام ترمزگیری کمک می کند. این ترمزها به محافظت از کامیون و محموله آن در شرایط مختلف جاده کمک می کند.

عملکرد مستقل: بسیاری از کامیون ها دارای یک محور عقب مستقل هستند که توانایی چرخش آنها را بهبود می بخشد این ویژگی امکان انعطاف پذیری در فضاهای محدود کامیون را فراهم می کند.

آرایش محور انواع کامیون

محورهای کامیون را می توان در چندین اندازه و ترتیب مختلف طراحی کرد که هر کدام ویژگی ها و کاربردهای خاص خود را دارند. برخی از انواع ترتیبات محور کامیون عبارتند از:

سیستم تک محور: در این سیستم، یک محور و یک چرخ در عقب کامیون قرار دارند. این آرایش اغلب برای کامیون های کوچکتر و سبک تر استفاده می شود.

پیکربندی دو محور (دو پیچ): در این پیکربندی، دو محور و چرخ های جفت شده در عقب کامیون قرار دارند. این نوع چیدمان معمولاً برای کامیون های متوسط و سنگین استفاده می شود و وزن بیشتری را تحمل می کند.

چینش محورهای سه گانه (سه گانه): در این چیدمان، سه محور و چرخ های جفت شده در عقب کامیون قرار دارند. این نوع سیستم معمولاً برای کامیون های سنگین و باربری انتخاب می شود.

چیدمان چهار محور (چهارگانه): برخی از کامیون های سنگین دارای چهار محور و چرخ های جفت شده در عقب هستند. این آرایش به بلند کردن بارهای بسیار سنگین کمک می کند و به توزیع یکنواخت وزن کمک می کند.

آرایش هفت محور (Septapole): برخی از کامیون های خاص دارای هفت محور و چرخ های جفت شده در عقب هستند. این نوع چیدمان به توزیع وزن بسیار زیاد و بارهای بسیار سنگین اختصاص دارد.

انتخاب نوع چیدمان محور بستگی به نوع محموله حمل شده، مسافت مسیر و مقررات محلی دارد. طراحی محور و توزیع وزن باید به دقت محاسبه شود تا عملکرد و ایمنی کامیون به حداکثر برسد.

 دستورالعمل‌هایی برای شمارش تعداد محورهای یک کامیون

برای شمارش تعداد محورهای کامیون، پایین کامیون را به دقت بررسی کنید و تعداد محورها را بشمارید. در اینجا چند نکته برای شما وجود دارد:

 

نگاه کردن به زیر کامیون: به طور معمول محور در زیر کامیون قرار دارد به زیر کامیون دقت کنید تا تعداد محورها را ببینید. هر محور ممکن است یک یا دو چرخ داشته باشد.

تعداد چرخها: تعداد چرخها همیشه دقیقاً دو برابر تعداد محورها نیست. در برخی موارد محور دارای دو چرخ (دوگانه) و در موارد دیگر چهار چرخ (چهارگانه) است.

به چیدمان محورها توجه کنید: باید به چیدمان محورها نیز توجه کنید. آیا محورها به صورت جفت (دو قلو)، سه قلو یا چهارقلو هستند؟

توجه داشته باشید که تعداد محورها و ترتیب آنها ممکن است بسته به نوع کامیون و مقررات محلی مختلف متفاوت باشد. اطلاعات دقیق را می توان در اسناد کامیون یا با تماس با مالک کامیون پیدا کرد. به زبان ساده، وقتی یک جفت چرخ کامیون در عقب هستند، کامیون تک محور است و زمانی که دو جفت چرخ کامیون در عقب کامیون در کنار یکدیگر قرار دارند، کامیون دو محور است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

گیربکس اتوماتیک چه مزایا و معایبی دارد؟

سالهای زیادی از اختراع خودروهای به اصطلاح گیربکس اتوماتیک می گذرد. درست است که با ظهور خودروهای اتوماتیک، انقلاب بزرگی در روند تولید و تنوع محصولات خودروسازان به وجود آمد، اما این موضوع باعث نشد که خودروهای دنده ای برای همیشه از این صنعت حذف شوند.

در واقع شاید اولین هدف و رویای شرکت های خودروسازی این بود که نوآوری و پیشرفت تکنولوژی و علم باعث شود گیربکس اتوماتیک به طور کامل جایگزین خودروهای دنده ای معمولی شود، اما این طرح هرگز به 100% نرسید. همانطور که می دانید امروزه خودروهای دنده ای ساده همچنان مانند گذشته تولید می شوند. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد که به مزایا و معایب خودروی دنده اتوماتیک مربوط می شود، زیرا این اختراع بشر مانند سایر اختراعات کامل و ایده آل نیست و خوبی ها و بدی هایی دارد.

برای استعلام قیمت لوازم یدکی ماشین سنگین روی لینک بزنید.

تفاوت بین گیربکس اتوماتیک و دستی

برای دانستن مزایا و معایب گیربکس اتوماتیک، ابتدا باید به طور خلاصه با نحوه عملکرد آن و تفاوت آن با یک ماشین دنده معمولی آشنا شویم. در ماشین دنده ای همانطور که می دانید همه چیز با دست و پا و فرمان راننده انجام می شود. هنگامی که سرعت خودرو افزایش می یابد، زمانی که دنده بالا یا پایین می رود و زمانی که خودرو می ایستد، همه این کارها با حرکت دادن اهرم های گاز، ترمز، کلاچ و دنده در کابین انجام می شود که راننده به صورت دستی آنها را کنترل می کند. هیچ پیچیدگی یا ناآشنایی در این بخش از بحث وجود ندارد.

مهم ترین تفاوت مکانیکی یک گیربکس اتوماتیک نسبت به نوع دستی، فرآیند تعویض دنده است. همانطور که می دانیم در یک ماشین دنده ای، این کار با پدال کلاچ انجام می شود.تا زمانی که راننده پدال کلاچ را فشار می دهد، دنده های گیربکس به طور موقت از نیروی چرخشی موتور جدا می شوند. سپس در این مدت کوتاه با تعویض دسته دنده وضعیت جدیدی در چینش این دنده ها ایجاد می کند. هنگامی که راننده پای خود را از روی کلاچ بر می دارد، نیروی ورودی از موتور به گیربکس محدوده قدرت و سرعت بالاتر یا کمتری را به خودرو می دهد. این مورد در برخی از خودروهای دنده معمولی است که به جای پدال کلاچ، اهرم کلاچ دارند. این دسته معمولاً پشت فرمان قرار دارد.

برای خرید لوازم اتوبوس اسکانیا عقاب به سایت تهران یکتا مراجعه کنید.

گیربکس اتوماتیک چگونه کار می کند

در خودروی اتوماتیک زمانی که دنده خودرو روی حالت "Drive" قرار دارد و پدال گاز فشار داده می شود، وظیفه دیگر تنظیم سرعت و تعویض دنده بر عهده گیربکس است. دو عضو اصلی که این کار را انجام می دهند مبدل گشتاور و مجموعه دنده سیاره ای و خورشیدی هستند. مبدل گشتاور خود از دو قسمت تشکیل شده است: یک پروانه که به میل لنگ موتور وصل می شود و یک توربین که به میله ورودی نیروگاه برق متصل است. با چرخش موتور، پروانه مایع را در یک محفظه بسته می چرخاند و می چرخاند و این حرکت باعث چرخش توربین می شود.

بین پروانه و توربین یک استاتور وجود دارد که از حرکت سیال برای شتاب و کاهش سرعت ماشین استفاده می کند. هنگامی که پدال گاز بیشتر فشرده می شود، مایع داخل محفظه توربین بیشتر می چرخد و در نتیجه قدرت و سرعت تولید افزایش می یابد. پس از این، سنسورهای هوشمند به مجموعه چرخ دنده های سیاره ای فرمان می دهند که هر کدام شکل خاصی دارند و وظیفه دارند به طور خودکار سرعت و توان خروجی را به چرخ ها تغییر دهند.

در مرکز این مجموعه یک دنده خورشیدی قرار دارد که با همه آنها درگیر است. با کاهش سرعت، سیال برعکس عمل می کند و سرعت توربین را کاهش می دهد. حتی زمانی که دیگر نیازی به دخالت موتور نیست و توربین و سیال در حال حاضر بالا هستند، موتور به طور کامل از مدار خارج می شود تا زمانی که دوباره مورد نیاز باشد. به این ترتیب با وجود سرعت و حرکت خودرو، موتور خاموش است.

 مزایای گیربکس اتوماتیک

 پس از درک مختصری از نحوه عملکرد این فناوری، وقت آن است که به مزایا و معایب یک خودروی گیربکس اتوماتیک نگاهی بیندازیم. قبل از ذکر این موارد لازم به ذکر است که این مزایا و معایب گیربکس اتوماتیک به طور کلی ذکر شده و مختص برند خاصی از خودروها نیست. در برخی از مدل ها ممکن است یک یا چند مورد از آنها دیده نشود یا جای آن در رده تغییر کند. علاوه بر این، با پیشرفت تکنولوژی هر روز، این موارد یا بهبود می یابند یا با موارد جدیدتر جایگزین می شوند.

یکی از بهترین حس های استفاده از گیربکس اتوماتیک این است که اگر راننده همیشه در جاده های شلوغ رانندگی می کند، دیگر از تعویض دنده دستی و فشردن مداوم 3 پدال زیر پای خود خسته نمی شود و پاهایش. صدمه نمی بیند، زیرا اکثر این گیربکس ها کار را انجام می دهند.

تغییر دنده و سرعت در گیربکس اتوماتیک بسیار روان و بدون دردسر است.

از آنجایی که تعویض دنده بدون دخالت راننده و به صورت هوشمند انجام می شود، به همین دلیل همیشه بهترین دور موتور توسط خود گیربکس انتخاب می شود و در نتیجه استهلاک و عمر مفید موتور افزایش یافته است.

نرمی و اندازه صحیح دورهای موتور در هنگام تعویض دنده باعث می شود راندمان خودرو و راننده هنگام رانندگی به بهترین سطح خود برسد.

میزان سایش و پارگی طبیعی در گیربکس های اتوماتیک بسیار کمتر از گیربکس های دستی است.

گیربکس اتومبیل های اتوماتیک اغلب به گونه ای طراحی می شود که ضریب ایمنی و احتیاط در سرعت در رانندگی در اولویت قرار می گیرد.

معایب گیربکس اتوماتیک

رانندگان ماهر و حرفه ای علاقه مند به گیربکس دستی معتقدند که در برخی موارد مانند جاده های پرپیچ و خم و خاص، کنترل بیشتری بر مدیریت خودرو دارند و این خود هستند که خودرو را هدایت می کنند و احتمال خطا با دستی وجود دارد. انتقال با سرعت بالا در این انواع جاده ها کاهش می یابد.

مصرف سوخت در نوع اتوماتیک بیشتر است. با این حال، در مدل های جدید و با پیشرفت سیستم های هوشمند، این امر تا حد زیادی بهبود یافته است.

خودروهای با گیربکس اتوماتیک همیشه گرانتر از خودروهای با دنده معمولی هستند

 

یکی دیگر از معایب گیربکس اتوماتیک این است که هزینه های نگهداری و تعمیر آن به میزان قابل توجهی بالاتر است.

گیربکس اتوماتیک قطعات و پیچیدگی بیشتری نسبت به مدل دستی دارد و تعمیرات آن نیاز به دانش خاصی دارد.

سیال مورد استفاده در گیربکس اتوماتیک عمر مفید کمتری نسبت به روغن در گیربکس دنده دارد.

معمولاً شتاب اولیه و صفر تا 100 در خودروهای دستی بیشتر و بهتر از خودروهای خودکار هم کلاس است.

سخن پایانی

در پایان به مزایا و معایب گیربکس اتوماتیک باید گفت که خریدار خودروی اتوماتیک یا دنده ای را برای خرید انتخاب می کند، جدای از قیمت و لوازم جانبی، به طور کلی به مهارت رانندگی او بستگی دارد. و همچنین تجربه کار با ماشین اتوماتیک. با این حال، یادگیری رانندگی با ماشین خودکار چندان دشوار نیست.

در بازار گزینه های زیادی برای انتخاب بین این شاخه از محصولات وجود دارد و یک راننده ماهر در صورتی که برای اولین بار خودروی اتوماتیک را انتخاب کند به راحتی می تواند پس از مدتی کار با آن را به لیست تجربیات و دانش خود اضافه کند. .

کاربرد سرسیلندر در موتور خودرو

سرسیلندر اگرچه کمتر شناخته شده است، اما یکی از مهم ترین اجزای موتور خودرو است. قطعه ای با ظاهری ساده که وظیفه ای مهم و جدی را بر عهده دارد.

در اکثر متون مرتبط با مهندسی خودرو، از موتور به عنوان قلب خودرو یاد می شود. نیروهای محرکه ای که نیروی مورد نیاز فلسفه اصلی خودروها یعنی حرکت از نقطه A به B را تامین می کنند.موتور خودرو به عنوان یکی از پیچیده ترین قطعات فنی این سازه شامل قطعات ریز و درشت بسیاری است که البته هر کدام از آنها ویژگی حیاتی خود را دارد.

شاید برای اکثر افراد علاقه مند به این رشته، مهم ترین اجزای موتور خودرو شامل سیلندرها و پیستون ها باشد. اما یکی از قطعاتی که کمتر به آن اشاره شده سرسیلندر است. بخشی اساسی و نقش آفرینی که سلامت آن تاثیر مستقیمی بر سلامت کل موتور دارد.

برای خرید لوازم یدکی ماشین سنگین از تهران یکتا، روی لینک بزنید.

سرسیلندر چه می کند؟

در تصاویری که از موتور خودروها منتشر می شود، اغلب شاهد یک بلوک فلزی بزرگ با تعدادی سوراخ (سیلندر) هستیم. این تصاویر برای توصیف چیدمان موتور تهیه شده اند. واقعیت این است که یک موتور واقعی واقعا چنین تصوری از خود به جای نمی گذارد. دلیل آن این است که یک قطعه بزرگ در بالای بلوک موتور قرار می گیرد که به آن سرسیلندر می گویند.

سرسیلندر ممکن است نقش مستقیمی در فرآیند احتراق نداشته باشد، اما به طور غیرمستقیم به طور کامل از این فرآیند پشتیبانی می کند. تصور کنید اگر یک لحظه سرسیلندری وجود نداشته باشد، تمام سوخت مصرف شده و دوده تولید شده توسط نیروهای محرکه از آن خارج می شود. از طرفی تجهیزات مربوط به تامین سوخت (انژکتور) و تجهیزات جرقه زنی (شمع) روی سرسیلندر نصب می شوند.

همچنین یکی دیگر از وظایف مهم سرسیلندر تکمیل مدار گردش آب و روغن در داخل بلوک موتور است. جریانی که منجر به خنک شدن و روانکاری بدنه آن می شود. یک موتور خودرو اگر با هزاران دور در دقیقه در حال حرکت پیستون ها تا دمای معینی خنک نشود، ظرف چند ثانیه ذوب می شود. به همین دلیل است که برای رانندگان بسیار مهم است که دلایل خرابی سرسیلندر را کشف کنند.

نقطه طلایی در اجزای سرسیلندر موقعیت سوپاپ ها روی آن است. میله هایی که روی سرسیلندر قرار می گیرند با حالت فنری خود زمان تزریق گاز و اگزوز را ترسیم می کنند. به همین دلیل است که میل بادامک و سوپاپ در ساختار سرسیلندرها وجود دارد.

تفاوت‌های سرسیلندر در چیست؟

 

اکنون که به نقش طلایی سرسیلندر در ساختار موتور خودرو پی برده اید، به راحتی می توانیم بپذیریم که تعویض سرسیلندر آسیب دیده با سرسیلندر سالم چقدر می تواند مهم باشد. به همین دلیل است که شرکت های خودروسازی در ساخت سرسیلندر نهایت دقت و وسواس را به خرج می دهند. مواد سرسیلندر نمی تواند ضعیف تر از بلوک موتور باشد. اکثر شرکت های مدرن سرسیلندر را از ترکیبات آلومینیوم می سازند تا مقاومت بیشتری در برابر تنش حرارتی نشان دهند.

خرید محصول: چراغ جلو اتوبوس اسکانیا

شاید روند ساخت انواع مختلف سرسیلندر ثابت باشد، اما مدل های مختلف خودروها با توجه به عملکردشان از اشکال مختلفی از سرسیلندر استفاده می کنند. این تفاوت ها اغلب در شکل و نحوه اتصال آنها مطرح می شود.

از نظر مهندسی، چهار نوع سرسیلندر شامل I شکل، T شکل، F شکل و L شکل وجود دارد. بسته به اینکه خودروی مورد نظر اسپورت باشد یا قرار است برای کار و تجارت استفاده شود و یا اساسا قرار است در مسیرهای خارج از جاده حرکت کند، شکل سرسیلندر نیز تغییر می کند. مشکلات ذکر شده معمولاً مربوط به محل قرارگیری خروجی گاز و ورودی سوخت است.

چرا داشتن سرسیلندر معیوب خطرناک است؟

حتما این اصطلاح را شنیده اید که خودرویی به دلیل سوختن "واشر سرسیلندر" از کار افتاده است. با توجه به تمام توضیحاتی که دادیم، کوچکترین تغییری که در دقت عملکرد سرسیلندر ایجاد می شود، کل ساختار موتور را به خطر می اندازد.

اتصال مستقیم سرسیلندر به بلوک موتور عملاً غیرممکن است. به همین دلیل به یک صفحه رابط نیاز داریم که به آن واشر سر سیلندر می گویند. کارشناسان همیشه در مورد سرعت بخشیدن به تعمیر سرسیلندر به رانندگان هشدار می دهند. از بین رفتن واشر سرسیلندر کل سیستم تزریق و گردش آب و روغن را به خطر می اندازد. دلایل مختلفی برای ضعیف شدن یا سوختن واشر سرسیلندر وجود دارد. اولین عامل فشار بیش از حدی است که رانندگان به موتور خودرو وارد می کنند. استفاده نادرست از روش گرم کردن بلوک موتور باعث می شود سر سیلندر یک اتفاق جدی باشد.

علاوه بر آسیب های احتمالی که بر واشر سیلندر تأثیر می گذارد، عیوب احتمالی سرسیلندر نیز می تواند برای رانندگان مشکلاتی ایجاد کند. از نشتی و ترک خوردگی آلیاژ سرسیلندر تا تغییر شکل و تغییر شکل قاب اصلی. باز شدن بست ها و محل اتصال پیچ های سرسیلندر و بلوک موتور نیز باعث افزایش ناگهانی دمای موتور و جوش می شود.

برای موتورهایی که تنظیم نشده اند و معمولاً دوده زیادی تولید می کنند، معمولاً قسمت زیرین سرسیلندرها لکه دار می شود. یکی از اولین نشانه های آسیب دیدن سرسیلندر، تغییر صدای موتور و افزایش ناگهانی دمای آب است.

 

 

 

 

سگدست ماشین چیست؟


سگدست یکی از قطعات مهم جلوی خودرو است. این قطعه ارزان و ساده وظیفه مهم نگهداری چرخ ها و چرخاندن آن بر روی محور فرمان را بر عهده دارد. سگدست مانند یک لولا کار می کند. دیسک ترمز، فرمان، کمک ها و مفاصل چرخ همگی به آن وصل شده اند. سگدست یک قطعه بسیار حیاتی برای ماشین است و نقص آن باعث می شود ماشین به یک طرف کشیده شود. بنابراین لازم است از مراکز معتیر فروش لوازم یدکی ماشین سنگین و سبک خریداری کنید تا جنس فیک به شما ندهند.

سگدست وزن ماشین را به چرخ ها و سپس به زمین منتقل می کند. همچنین قسمت جلویی خودرو از قطعات مختلفی تشکیل شده است. سیستم تعلیق، دیسک ها، محورها و غیره هر کدام وظیفه ای دارند تا خودرو حرکت کند و قابل کنترل باشد. قسمت جلویی خودرو که به قسمت های پایینی خودرو اشاره دارد که گروه بزرگ و مهمی است و وظیفه سهولت کنترل خودرو در هنگام رانندگی را دارد. 

بازوی سگدست یکی از قسمت های مهم جلوی ماشین است که سیستم تعلیق روی آن وصل شده و چرخ های ماشین حول محوری می چرخند که همان بازوی سگدست است. نام دیگر سگدست نشیمنگاه نام دارد و بلبرینگ نیز به آن متصل است. این قطعه از یک طرف با بوش به سیستم تعلیق خودرو و از طرف دیگر به شاسی متصل می شود. این قطعه شاسی خودرو را به سیستم تعلیق متصل می کند و در نتیجه حرکت خودرو را امکان پذیر می کند.

چرخ های عقب خودرو به دلیل ثابت بودن دسته متفاوتی نسبت به چرخ های جلو دارند. چرخ های جلو به شکل لولا هستند و دارای اهرمی مانند بازو هستند که وظیفه زاویه دادن به چرخ های خودرو را بر عهده دارند. چون چرخ های عقب ثابت هستند، نیازی به زاویه دار شدن ندارند، به همین دلیل این وسیله متعلق به چرخ عقب با چرخ جلو متفاوت است.

برای ارتباط با تولید کننده بوق اتوبوس و خرید عمده از آن، کلیک کنید.

بلبرینگ چرخ قسمت دیگری است که به سگدست متصل می شود. بلبرینگ چرخ از دو قسمت ثابت و متحرک تشکیل شده است. قسمت ثابت بلبرینگ به سگدست متصل می شود و قسمت دیگر که از دو ردیف توپ یا گوی کوچک تشکیل شده است که قابلیت چرخش و حرکت را دارند و دیسک ترمز روی آن نصب می شود. این بلبرینگ که دیسک ترمز روی آن نصب شده است با چرخ می چرخد.

انواع سگدست خودرو

همانطور که در بالا ذکر شد، این قطعه یکی از قسمت های مهم خودرو است که ماشین را کنترل می کند و چرخ ها را می چرخاند، اما گاهی چرخ ها حرکت نمی کنند و در واقع چرخ ها فقط می چرخند. این نوع چرخ ها نیازی به نیروی گیربکس ندارند و به همین دلیل شکل داگ چرخ نیز با چرخ ها متفاوت است. برای این مدل از چرخ ها از سگدست های مخروطی شکل استفاده می شود. در این نوع دست سگ به علاوه چرخ از سوراخ مخروط عبور می کند و به سایر قسمت های چرخ متصل می شود.

چه قسمت هایی به سگدست متصل می شود؟

چرخ های عقب و جلو خودرو با هم متفاوت هستند، بنابراین قطعات و عملکرد آنها نیز با یکدیگر متفاوت است. سگدست جلو نه تنها وظیفه انتقال وزن خودرو به چرخ ها را بر عهده دارد، بلکه وظیفه چرخ ها و فرمان خودرو نیز در این قسمت مهم است. چون چرخ عقب با چرخ جلو متفاوت است وظیفه آن اتصال بالا به پایین است که با وجود دو بازو در این قسمت امکان پذیر است و چرخ عقب بازوی سوم که نقش دارد را ندارد. تعلیق همانطور که در بالا توضیح داده شد، بلبرینگ نیز با یک پیچ به سگدست متصل می شود.

در این بین کمک فنرها یکی دیگر از قطعات مهم خودرو است که از یک طرف به سگدست و از طرف دیگر به شاسی خودرو متصل می شود. کمک فنرها وظیفه دارند ضربات وارده به خودرو را جذب کرده و از ورود آن به اتاق خودرو جلوگیری کنند. با توجه به توضیحات فوق قطعات مهمی به قسمت مذکور خودرو متصل می شود که هر کدام وظیفه مهمی دارند و همین قطعه ساده نقش پر رنگی در خودرو دارد.

چگونگی طراحی سگ دست

طبق توضیحات، چرخ دنده های چرخ جلو به گونه ای طراحی شده اند که پلاس می تواند نیروی مورد نیاز خود را از گیربکس دریافت کند. در خودروهای چهارچرخ محرک که نیرو به هر چهار چرخ منتقل می شود، طراحی این قطعه نیز متفاوت است. در اکثر خودروهای فعلی، چرخهای عقب نیرو را از گیربکس دریافت نمیکنند و سگ دست آنها مخروطی بدون سوراخ در وسط است. نرده ها باید به گونه ای طراحی شوند که استحکام بالایی داشته باشند و اتصال آن به شاسی خودرو به گونه ای باشد که بتواند وزن خودرو و ضربات وارده را تحمل کند.

نکات طلایی در نگهداری لاستیک کامیون

وسایل نقلیه بسیار حساس هستند. به دلیل استفاده مداوم از این دستگاه ها، قطعات آن دائما مستهلک و فرسوده می شود. یکی از این وسایل لاستیک است. لاستیک ها نقش مهمی در حرکت خودرو دارند. هیچ وسیله نقلیه ای بدون لاستیک نمی تواند حرکت کند.

نگهداری لاستیک کامیون دارای نکاتی است که ما آنها را در نظر خواهیم گرفت. با رعایت این نکات می توانید تایرهای کامیون را به بهترین شکل ممکن نگهداری کنید. لاستیک ها نقش بسیار مهمی دارند. زیرا در صورت وجود ایراد و آسیب در آنها ممکن است اتفاقات جبران ناپذیری رخ دهد

نحوه نگهداری از لاستیک کامیون

نگهداری لاستیک کامیون دارای اصول و نکاتی است که باید به آنها توجه ویژه ای داشت. با انجام این نکات می توانید عمر لاستیک های کامیون را نیز افزایش دهید. بررسی عمق آج این لاستیک ها راه حلی است که رانندگان این دستگاه می توانند از آن استفاده کنند. استفاده مداوم از این دستگاه باعث می شود که عمق فرورفتگی لاستیک به تدریج کاهش یابد و به جایی برسد که هیچ فرورفتگی نمانده باشد. صاف بودن دندانه لاستیک باعث می شود ترمزگیری به خوبی انجام نشود.

برای ارتباط با تولید کننده انواع قطعات کامیون و استعلام قیمت لوازم یدکی ماشین سنگین کلیک کنید.

یک نکته دیگر برای نگهداری لاستیک کامیون، تغییر نحوه رانندگی و بهبود آن است. نکته دیگر در نگهداری لاستیک کامیون این است که بهتر است راننده در ابتدای هر پیچ و هنگام دور زدن سرعت خود را کم کند. تنظیم باد لاستیک، رانندگی آهسته روی دست اندازها، بالانس کردن لاستیک ها، حرکت دادن آنها و غیره. ... همه نکاتی هستند که در نگهداری صحیح و اصولی لاستیک ها موثر هستند.

بررسی عاج تایر

همانطور که در بالا ذکر شد، عاج لاستیک نشانه بزرگی است. مردم می توانند با بررسی آج لاستیک متوجه شوند که عمر لاستیک به پایان رسیده است یا خیر. عمق آج لاستیک در جاده ها و در روزهای برفی و بارانی بسیار خطرناک است. زیرا ممکن است ترمزگیری را سخت کند و راننده نتواند کنترل خودرو را حفظ کند و اتفاقات ناگواری رخ دهد که در سیستم ترمز کامیون جدید ولوو حل شده است. افراد می توانند با بررسی منظم عاج لاستیکی از این مشکلات جلوگیری کنند. همچنین اگر فرورفتگی لاستیک ها صاف است، آنها را تعویض کنید. بررسی آج ماشین واقعاً یک راه عالی برای نگهداری لاستیک های سنگین ماشین است.

بهبود عادات رانندگی

از دیگر نکات مربوط به نحوه نگهداری لاستیک های کامیون، بهبود عادات رانندگی است. هر لاستیک پس از مدتی استفاده نیاز به تعویض دارد زیرا تایرها مواد مصرفی هستند و عمر مفیدی دارند. اما افراد با تغییر سبک رانندگی می توانند طول عمر لاستیک ها را تا حد زیادی افزایش دهند. این روش در نگهداری لاستیک خودروهای سنگین بسیار موثر و مفید است. عبور از چاله ها و دست اندازهاهای عمیق، انحراف سریع و پرسرعت و ... از جمله مواردی است که می تواند عمر لاستیک را کاهش داده و فرورفتگی آن را با شدت و سرعت بیشتری از بین ببرد. با انجام این یک کار، می توانید تایرهای کامیون را به بهترین شکل ممکن بدون هزینه نگهداری کنید.

روش صحیح رانندگی در سطوح ناهموار

رانندگی درست روی سطح ناهموار راه دیگری برای نگهداری لاستیک های کامیون است. مردم هنگام رانندگی باید به این دست اندازها توجه کنند. اگر جاده ناهموار است، بهتر است خیلی آهسته رانندگی کنید. به این ترتیب آسیب کمتری به جلوی خودرو وارد می شود. این سطوح ناهموار دشمن لاستیک ها هستند و طول عمر آنها را به شدت کاهش می دهند. افرادی که بیشتر در جاده های خاکی رانندگی می کنند می توانند این موضوع را کاملا درک کنند. زیرا این افراد باید لاستیک های خود را بسیار سریعتر از افراد دیگر تعویض کنند.

تعویض لاستیک

جابجایی لاستیک ها نیز یکی از مهم ترین نکات در نحوه نگهداری لاستیک های کامیون است. این تغییر وضعیت باعث می شود که روند پوسیدگی لاستیک ها بسیار کمتر شود و دیرتر اتفاق بیفتد. لاستیک های جلوی کامیون وظیفه اصلی حرکت و چرخاندن کامیون را بر عهده دارند و فشار بیشتری به این لاستیک ها وارد می شود. بهتر است هر چند وقت یکبار این لاستیک ها را تعویض کنید تا لاستیک های عقب این فشار را تحمل کنند.

بررسی تعادل لاستیک ها

اگر لاستیک ها بالانس نباشند، می توانند با سرعت زیاد فرسوده شوند. این برای شخصی که این دستگاه را دارد بسیار بد است. زیرا لاستیک های کامیون قیمت بالایی دارند و در صورت بروز مشکل در آنها باید هزینه های زیادی را متحمل شد تا بتوان لاستیک های قدیمی را با لاستیک های نو تعویض کرد. بالانس کردن لاستیک ها رانندگی فرد را ایمن تر می کند. همچنین از سایش زودرس لاستیک جلوگیری می کند.

 

تعادل یک راه عالی برای نگهداری تایرهای کامیون است. از نشانه های عدم تعادل لاستیک های کامیون می توان به لرزش صندلی در حین حرکت یا بیرون آمدن فرمان هنگام سرعت زیاد اشاره کرد. بهتر است لاستیک‌ها را هر از چند گاهی بالانس کنید تا لاستیک‌های کامیون به درستی نگهداری شوند و عمر آن‌ها افزایش یابد.

تنظیم فشار باد

نحوه نگهداری از لاستیک کامیون موارد زیادی دارد. با انجام این چند کار به راحتی می توان عمر لاستیک را افزایش داد. همچنین این روش ها هزینه زیادی ندارند و می توانند برای فرد بسیار مفید باشند. بهتر است هر ماه باد لاستیک را چک کنید. به خصوص اگر قصد دارید به سفری بروید که خارج از شهر است و راه زیادی در پیش دارید، چک کردن باد لاستیک یکی از الزامات است.

چگونه از انگلیس به ایران بار ارسال کنیم


بسیاری از افرادی که در زمینه تجارت فعالیت می کنند، از روش های مختلف برای ارسال بار از انگلستان به ایران کمک می گیرند. شرایط مساعد اقتصادی انگلستان آن را به شریک تجاری شرکت های مختلف تبدیل کرده است. در این مقاله از ترابارنت اطلاعات کاملی در مورد این موضوع و همچنین هزینه ارسال کالا از انگلستان به ایران در اختیار شما قرار می دهیم

گاهی اوقات ممکن است که بخواهید برای تجارت کالایی از انگلستان به ایران وارد کنید. از طرفی دیگر دلایلی که می تواند باعث شود نیاز به روشی مناسب برای ارسال کالا از انگلستان به ایران داشته باشید مواردی مانند اسباب کشی، مهاجرت، ارسال کالا برای دوستان، خانواده و یا مواردی از این قبیل است. در هر یک از این موارد شما باید بسته به عوامل زیادی بهترین روش را برای ارسال کالا از انگلستان به ایران انتخاب کنید.

برای خرید انواع بوق کامیون از تهران یکتا مرکز فروش لوازم یدکی ماشین سنگین کلیک کنید.

روشهای مرسوم حمل کالا از انگلستان به ایران

اگر به هر دلیلی می خواهید محصولی را از انگلستان به ایران وارد کنید، روش های مختلفی پیش روی شماست. خوشبختانه شما می توانید به هر سه روش هوایی، دریایی و زمینی کالاهای خود را بین این دو کشور مبادله کنید و از این نظر مشکلی وجود ندارد. در این قسمت به معرفی هر یک از این روش ها برای ارسال بار از انگلستان به ایران می پردازیم تا بدانید چگونه با پرداخت هزینه کم و حفظ امنیت کالا می توانید آن را به ایران ارسال کنید.

֎ ارسال کالا از انگلستان به ایران به صورت هوایی

روش هوایی یکی از بهترین و متداول ترین روش ها برای ارسال کالای بین المللی می باشد و اکثر کسانی که می خواهند کالای خود را از انگلستان به ایران ارسال کنند به احتمال زیاد روش هوایی را انتخاب می کنند.

برای استفاده از این روش کافی است کالای خود را به فرودگاه لندن یا یکی دیگر از شهرهای انگلیس ارسال کرده و پس از انجام کارهای اداری و پرداخت هزینه های لازم در کمترین زمان ممکن به فرودگاه امام خمینی تهران برسد. با توجه به این موضوع می توان گفت که روش هوایی بیشتر برای کالاهایی مناسب است که حساسیت و ارزش بالایی دارند و یا صاحبان آن می خواهند در مدت زمان کوتاهی به مقصد برسند.

اگر می خواهید از روش هوایی برای ارسال کالا از انگلیس به ایران استفاده کنید، باید یک بار کالای خود را از آدرس مبدا به فرودگاه لندن یا فرودگاه دیگر انگلیس ارسال کنید. پس از رسیدن کالا به فرودگاه امام خمینی، باید از کامیون دیگری برای ارسال آن به آدرس مقصد خود استفاده کنید. اما روش هوایی با وجود تمام دردسرها و هزینه های بالا یک مزیت مهم دارد و آن این است که کالا را در کمترین زمان ممکن به مقصد می رساند.

֎ ارسال کالا از انگلستان به ایران از طریق دریا

شما می توانید کالاهای خود را از طریق دریا از طریق بنادر Felixstowe و Thamesport و در انگلستان به ایران ارسال کنید. مهم ترین مزیت این روش هزینه بسیار پایین آن است که به شما امکان می دهد با هزینه بسیار کم، کالاهای زیادی را از انگلستان به ایران ارسال کنید و یا بالعکس.

البته باید توجه داشته باشید که در این روش مانند روش هوایی باید از کامیون های دیگر استفاده کنید تا کالا را از مبدا به بندر و سپس از بندر ایران به آدرس گیرنده یا مقصد ارسال کنید. علاوه بر این موارد، در این روش زمان رسیدن کالا به مقصد نسبتاً بیشتر است و اگر عجله ندارید و می خواهید هزینه کمی برای حمل کالا از انگلیس به ایران بپردازید، روش دریایی می تواند گزینه مناسبی باشد

 

֎ ارسال بار از انگلستان به ایران به روش زمینی

اگر به دنبال روشی هستید تا ضمن پرداخت قیمت مناسب، کالا به مقصد برسد، ما روش زمینی را پیشنهاد می کنیم. در این روش نسبت به سایر روش ها کالای شما در مدت زمان کوتاه تری به مقصد می رسد. همچنین در مقایسه با روش هوا هزینه بسیار کمتری دارد.

در روش زمینی، کالاهای شما از انگلستان به ایران از طریق کامیون های باربری به اشکال مختلف از جمله مسقف، روباز و یا حتی یخچال دار ارسال می شود و تنها کافیست بر اساس شرایط آب و هوایی و بار خود یکی از این کامیون ها را انتخاب کنید.

برای خرید قطعات کامیون بنز ده تن جدید کلیک کنید

هزینه ارسال بار از انگلیس به ایران چقدر است؟

به احتمال زیاد هزینه ارسال کالا از انگلستان به ایران برای شما بسیار مهم است و به همین دلیل می خواهید از هزینه تقریبی ارسال کالا مطلع شوید. در این شرایط باید بگوییم که هزینه ارسال کالا از انگلستان به ایران بستگی به شرایط کالای خودتان دارد.

علاوه بر این موارد گفتیم که روش خشکی یا حتی دریایی هزینه بسیار کمتری دارد و به همین دلیل روش انتخابی شما می تواند در این امر دخیل باشد. در صورت نامساعد بودن شرایط آب و هوایی، این امکان وجود دارد که برای ارسال کالا از انگلستان به ایران، هزینه نسبتاً بالاتری را بپردازید. در ادامه به اختصار به تمامی عوامل موثر بر هزینه ارسال بار از انگلستان به ایران اشاره می کنیم.

روش ارسال کالا

حساسیت بار

ارزش کالا

فاصله مبدا و مقصد بین کشورهای انگلستان و ایران

اقلیم

وزن و حجم کالا

مدت زمانی که طول می کشد تا کالا به مقصد برسد

هزینه ارسال از انگلیس به ایران

ممنوعیت ارسال کالا از انگلستان به ایران

اگرچه شما می توانید کالاهای زیادی را از انگلستان به ایران وارد کنید، اما محدودیت هایی وجود دارد که ممکن است به شما اجازه این کار را ندهد. فراموش نکنید که اگر بخواهید هر یک از این کالاهای ممنوعه را از انگلیس خارج و وارد ایران کنید، ممکن است مجبور به پرداخت جریمه های بسیار سنگین شوید. به همین دلیل حتما قبل از ارسال کالا همه این کالاهای ممنوعه را بشناسید تا بعدا مشکلی برای شما و بارتان پیش نیاید.

تجهیزات نظامی

مهمات

تفنگ

مواد منفجره

محموله های استراتژیک (مانند کالاهای مربوط به فناوری رمزگذاری شده برای دارو یا تجهیزات ارتباطی)

کالاهایی که ممکن است برای مقاصد نظامی یا غیرنظامی استفاده شوند

کالاهایی که می توانند برای مجازات، اعدام، شکنجه یا سایر رفتارهای غیرانسانی مشابه مورد استفاده قرار گیرند.

اتوبوس اسکانیا و انواع آن

اتوبوس اسکانیا یکی از محبوب ترین و معروف ترین برندهای اتوبوسرانی در ناوگان حمل و نقل و مسافربری ایران می باشد. اتوبوس های مسافربری انواع مختلفی دارند که هر کدام ویژگی های متفاوتی دارند. این اتوبوس ها در دسته اتوبوس های مسافربری مناسب برای سفرهای برون شهری به شمار می آیند که به دلیل امکانات، امنیت و آسایش بسیار مورد توجه آژانس های گردشگری برای اجاره اتوبوس برای تورهای گردشگری و همچنین ادارات و ادارات هستند.

برای خرید لوازم یدکی ماشین سنگین از تهران یکتا، کلیک کنید.

تاریخچه اتوبوس های اسکانیا

اولین تولیدی که اسکانیا داشت در سال 1891 بود که در طی آن بیشتر در خط تولید واگن های راه آهن فعال بود. در سال 1920 او به تدریج محصولات خود را به اتوبوس ها و کامیون ها منتقل کرد. این روند تا آغاز جنگ جهانی ادامه داشت تا اینکه پس از جنگ جهانی دوم، این شرکت مجدداً اقدام به تولید اتوبوس و کامیون کرد. کامیون و اتوبوس اسکانیا سه دهه است که در ایران تولید می شود.

انواع مدل اتوبوس اسکانیا در ایران

دو مدل اتوبوس اسکانیا به نام های مارال و درسا در ایران بسیار پرطرفدار است، اما قبل از عرضه اتوبوس مارال و اسکانیا درسا، اتوبوس های کلاسیک اسکانیا در بازار وجود داشت. ظرفیت هر یک از این نوع اتوبوس ها بسته به مدل تولیدی آنها متفاوت است. در کل باید بدانید که اتوبوس های vip اسکانیا در هر دو مدل این برند خلاصه می شوند و می توانید یکی از آنها را برای سفر خود انتخاب کنید. هر کدام به همراه ویژگی ها و مشخصاتشان عبارتند از:

اتوبوس کلاسیک اسکانیا

اتوبوس های کلاسیک اسکانیا به همراه رقیب مستقیم خود ولوو B12TX روند جدیدی را در سیستم حمل و نقل کشورمان آغاز کردند. این اتوبوس ها مجهز به تجهیزات ایمنی بیشتری بودند، ظاهر بهتری داشتند و از همه مهمتر گیربکس اتوماتیک برقی داشتند که رانندگی و کنترل وسیله نقلیه را برای راننده بسیار آسان می کرد. این مدل که دو نسل پیش اسکانیا 4212 است با نام اسکانیا کلاسیک در ایران مونتاژ و به بازار عرضه شد. اسکانیا کلاسیک به لطف موتور شش سیلندر قدرتمند 420 اسب بخاری به سرعت در بین رانندگان محبوب شد و هنوز هم محبوب است.

اسکانیا مارال

یکی از بهترین محصولات اتوبار اسکانیا تولید شده در ایران مدل اسکانیا مارال می باشد. این مدل اتوبوس به دو نوع تقسیم می شود که یکی 4212 و دیگری 4214 است.

- اتوبوس های 4212 از بهترین اتوبوس های با کیفیت متوسط ​​هستند که بیشتر برای مسافت های کوتاه مورد استفاده قرار می گیرند. امکانات امنیتی آن بالاست و ترمزهای الکترونیکی آن از ویژگی های مهم هستند. این نوع اتوبوس در دو مدل تشریفاتی (VIP) و معمولی تولید شده است. ظرفیت مسافر این اتوبوس ها در سه کلاس استاندارد می باشد که تعداد و ظرفیت آن ها 30+1+1 می باشد. درب های این اتوبوس دارای سیستم ایمنی بوده و دارای امکانات اعلام حریق فراوان، اتاق استراحت، نگهبانی جانبی، برد دیجیتال و ... می باشد.

- اتوبوس های 4214 مدل دیگری است که تفاوت اصلی آن سه محوره بودن آن است. این اتوبوس از مدل 4212 بلندتر است. این ویژگی باعث افزایش تعداد مسافران می شود که 44+1+1 است. اتوبوس های تشریفاتی یا VIP هم این مدل را دارند، تعداد مسافران کمتر است. سیستم تهویه مطبوع، سیستم نور مخفی، سیستم اعلام حریق، برد دیجیتال و ... از جمله ویژگی های مهم این اتوبوس است.

اسکانیا درسا

یکی از بهترین اتوبوس های اسکانیا تولید شده برای مسافت های طولانی اتوبار درسا می باشد. در واقع ویژگی های فنی اتوبوس درسا باعث شده تا به عنوان بهترین اتوبوس بین شهری شناخته شود. این نوع اتوبوس ها دارای موتورهای 400 و 410 اسب بخاری هستند که فقط به صورت VIP تولید می شوند. تعداد مسافران اتوبوس 25 نفر است. اتاق اتوبوس و عایق از بهترین و به روزترین سیستم پشتیبانی می کند. امکانات و تجهیزاتی که این اتوبوس ها دارند از مارال بیشتر است. رنگ های مختلف اتوبوس را در بازار می توانید ببینید. برای سفرهای تیمی مانند اردوی دانش آموزی، اردوی تیم فوتبال و ... می توانید این اتوبوس ها را اجاره کنید. اجاره اتوبوس اسکانیا از مدل مارال گرانتر است.

اتوبوس VIP اسکانیا

شاید مهم ترین تفاوت اتوبوس های VIP اسکانیا در نوع چیدمان صندلی ها باشد. در اتوبوس های VIP تعداد صندلی ها نسبت به مدل های دیگر کمتر است که باعث راحتی مسافران در طول سفر می شود. همچنین صندلی های اتوبوس VIP از نوع تخت هستند و می توانند در سفرهای شبانه سفر را راحت تر کنند. به طور کلی مهم ترین تفاوت اتوبوس های VIP داشتن 25 صندلی است که فضای راحت تری را برای مسافران ایجاد می کند.

تفاوت های مارال و درسا

تا اینجا با مدل های اسکانیا به خوبی آشنا شدیم و شما اطلاعات لازم را در مورد مدل های مارال و درسا به دست آوردید. اگر می خواهید با جمعیت زیاد سفر کنید، باید بدانید که مدل مارال گزینه مناسبی برای اجاره است. اگر تعداد نفرات شما کمتر است و می خواهید اتوبوس VIP کرایه کنید، بهتر است مدل درسا را ​​اجاره کنید. هر دو اتوبوس کیفیت فنی بسیار خوبی دارند و از نظر تعداد مسافر و تجهیزات داخلی با یکدیگر تفاوت دارند.

 

معرفی انواع لوازم یدکی ولوو

 

حتما اکثر شما حداقل یک بار نام ولوو را شنیده اید و اگر با خودروهای سنگین کار می کنید یا در این زمینه خرید و فروش می کنید، قطعا می دانید که ولوو یکی از محبوب ترین و باکیفیت ترین خودروهای سنگین دنیاست. در این مقاله قصد داریم چندی از مهم ترین لوازم یدکی ولوو سنگین را به صورت مفصل و کامل معرفی کنیم.

سوزن انژکتور

سوزن انژکتور یکی از اصلی ترین و مهم ترین قطعات یدکی ولوو است. اما شاید شما دقیقاً ندانید سوزن انژکتور چیست؟ و وظیفه او در این ماشین سنگین چیست؟ وظیفه اصلی و مهم سوزن انژکتور در ولوو توزیع سوخت در موتورهای دیزلی است، در واقع می توان گفت میزان سوختی که به موتور دیزل می رسد بستگی به مدت باز بودن سوزن انژکتور دارد. بنابراین تا به حال قطعا متوجه شده اید که سوزن انژکتور در ولوو چه وظیفه حساسی دارد.

اگر بخواهیم اهمیت سوزن انژکتور را در بین قطعات یدکی ولوو روشن کنیم، باید بدانید که اهمیت آن به حدی است که حتی زاویه توزیع سوخت، پودر شدن سوخت از اهمیت بالایی برخوردار است. سوزن انژکتور به سه قسمت اصلی تقسیم می شود که عبارتند از:

سیستم هوای ورودی: پس از عبور از لوله های ورودی، هوای ورودی به موتور وارد محفظه کنترل حجم هوای ورودی می شود، همچنین در این محفظه سنسوری وجود دارد که سیگنال باز و بسته شدن سوپاپ را به قسمت ECU ارسال می کند.

سیستم سوخت رسانی انژکتور: این سیستم با حجم سوختی که به سوزن انژکتور می رسد اندازه گیری و تنظیم می شود.

سیستم کنترل: این سیستم شامل ECU و تعدادی سنسور می باشد و این سنسورها عبارتند از: سنسور دریچه گاز، سنسور اکسیژن و سنسور دور موتور.

کوپلینگ

کوپلینگ که نام لاتین آن کوپلینگ می باشد از دیگر قطعات یدکی ولوو می باشد که بسیار کاربردی و مهم محسوب می شود که وظیفه انتقال نیرو و گشتاور و سرعت یک محور به محور یا محور دیگر را بر عهده دارد. در کوپلینگ به دلیل وجود دو محور، قدرت دورانی و گشتاور بین آنها منتقل می شود. نکته ای که در مورد کوپلینگ ها باید بدانید این است که گاهی اوقات کوپلینگ ها برای برقراری ارتباط بین دو محور مشکلات زیادی دارند و برای رفع این مشکلات انواع کوپلینگ طراحی و ساخته شده است.

برخی از رایج ترین این مشکلات عبارتند از:

انحراف محوری: این انحراف در جهت محور به دلیل تغییرات دمایی محور و در نتیجه انقباض و انبساط طولی آن رخ می دهد. البته اکثر کوپلینگ ها توانایی تحمل و خنثی سازی این مشکل را دارند.

انحراف شعاعی: این انحراف به این معنی است که محورها در یک راستا نیستند و یا در عین حال با توجه به شرایط کار، محورها در جهت شعاعی از یکدیگر دور می شوند. تعداد انگشت شماری کوپلینگ می تواند بر این مشکل غلبه کند.

انحراف زاویه ای: اگر محور کوپلینگ ها نسبت به هم زاویه داشته باشد، می گوییم کوپلینگ دارای انحراف زاویه ای است. اگر انحراف زاویه ای بیشتر باشد، اتلاف انرژی بین دو کوپلینگ افزایش می یابد.هر چه انحراف زاویه ای بیشتر باشد، تلفات انرژی انتقال بین دو کوپلینگ بیشتر است.

برخی از رایج ترین انواع کوپلینگ عبارتند از:

کوپلینگ های سفت و سخت

کوپلینگ های انعطاف پذیر

کوپلینگ فلنج

جفت پوسته یا غلاف

کوپلینگ Mov

کوپلینگ مخروطی

کوپلینگ دنده

کوپلینگ زنجیره ای

سنسور

سنسورهای زیادی در وسایل نقلیه سنگین استفاده می شود. به طور کلی سنسورها در بین قطعات یدکی ولوو جایگاه ویژه ای دارند، زیرا وظایف مهمی را بر عهده دارند. به عنوان مثال وظیفه اصلی آنها اطلاع رسانی به راننده در مورد عملکرد صحیح قطعات یدکی ولوو و سیستم های آن و همچنین ارسال اطلاعات به قسمت های مختلف خودرو است. با توجه به نقش اصلی و مهمی که در بین قطعات یدکی ولوو دارد، به همین نسبت خرابی هر سنسوری در خودروی سنگین شما می تواند خسارت و هزینه زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. در ادامه تعدادی از اصلی ترین و مهم ترین سنسورهای ولوو را شرح می دهیم که عبارتند از:

سنسور فشار: سنسور فشار یا به اصطلاح فرستنده فشار یکی از مهم ترین قطعات یدکی ولوو است که برای اندازه گیری فشار استفاده می شود. در واقع این سنسور پارامتر مکانیکی فشار را به سیگنال خروجی الکتریکی تبدیل می کند.یکی از نیازهای اصلی در صنعت خودرو، انتخاب سنسور فشار متناسب است. زیرا اشتباه و خرابی سنسور می تواند صدمات جبران ناپذیری به شما وارد کند پس حتما در خرید و انتخاب سنسور فشار مناسب دقت کنید.

سنسور فشار روغن: یکی از مهمترین تجهیزات حفاظتی در بین قطعات یدکی ولوو، سنسور فشار روغن یا به اصطلاح موتور دیزل ژنراتور است. وظیفه اصلی این سنسور خواندن فشار روغن و محافظت از موتور ولوو در برابر خرابی است.

همانطور که می دانید روغن نقش مهم و اساسی در موتور خودرو دارد، بنابراین داشتن سنسور روغن با کیفیت کمک زیادی به داشتن فشار روغن مناسب در موتور می کند.

سنسور سرعت: سنسور سرعت وظیفه اندازه گیری سرعت تایرهای متحرک خودرو را در میان قطعات یدکی ولوو بر عهده دارد. این سنسور در مسیر خروجی گیربکس به دیفرانسیل نصب می شود. سنسور سرعت در جعبه دنده خودرو به طور کلی سرعت چرخش حلقه های دو سر میل لنگ را محاسبه می کند و سنسورهای موجود در دیفرانسیل نیز با استفاده از حلقه های متصل به چرخ دنده همان وظایف را انجام می دهند.

برای اطلاع از وضعیت سنسور باید سرعت گیربکس ولوو را بررسی کنید، در ولوو با اطلاعات به دست آمده از سنسور سرعت می توانید به راحتی ارتفاع کمک فنرها را در هنگام رانندگی تعیین کنید.

سنسور دور موتور: سنسور دور موتور که به سنسور موقعیت میل لنگ نیز معروف است، یک قطعه الکترونیکی در بین قطعات یدکی ولوو است. وظیفه اصلی آن گزارش همزمان سرعت موتور و موقعیت میل لنگ خودرو به ECU است. در واقع جالب است بدانید که بر اساس اطلاعات این سنسور است که ECU می تواند زمان توزیع سوخت و احتراق را در هر سیلندر تشخیص داده و تعیین کند.

محل قرارگیری سنسور دور موتور اصولا در کنار فلایویل است و از طریق دو دندانه مخصوص روی آن می توانید به تعداد دور موتور و موقعیت میل لنگ پی ببرید. سنسور دور موتور جزء مصرفی نیست و در بیشتر مواقع خرابی که رخ می دهد خرابی سنسور دور موتور نیست. اما در صورت شکست می تواند مشکلات زیادی را ایجاد کند که تشخیص آن دشوار خواهد بود.

سنسور فشار سوخت: در بین قطعات یدکی ولوو، سنسور فشار سوخت در واقع بخشی است که سوخت لازم برای حرکت خودرو را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند تا در نهایت خودرو شما حرکت کند. اگر بخواهیم سیستم سوخت رسانی خودرو را با هم مقایسه کنیم باید بگوییم که عملکردی مشابه سیستم گردش خون در بدن دارد.

این سنسور به کامپیوتر موتور متصل می شود و زمانی که نشتی توسط سنسور تشخیص داده شد و یا حتی اگر سنسور خطا داشته باشد، چراغ موتور روشن می شود و بلافاصله می توانید مشکل را بخوانید و سپس متوجه نشتی در سیستم خواهید شد.

نتیجه

در این مقاله چند نمونه از لوازم یدکی ولوو  را بررسی کردیم تا با جزئیات بیشتر با قطعات یدکی ولوو آشنا شوید. در پایان باید به شما یادآوری کنیم که سعی کنید لوازم یدکی باکیفیت بخرید تا خودروی سنگین شما عملکرد بهتری داشته باشد و خرابی قطعات دیرتر اتفاق بیفتد. در پایان، تجربه بهتر و لذت بخش تری از رانندگی با ولوو خواهید داشت.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد