x تبلیغات
فروشگاه تهران یدک

راهنمای خرید چراغ ماشین سنگین

هنگام در نظر گرفتن روشنایی LED برای کامیون یا ناوگان کامیون های خود، از نوع کامیونی که در حال کار هستید شروع کنید. یک کامیون سبک در اکثر موارد نیازمند روشنایی کاملاً متفاوتی نسبت به کامیون های سنگین است. از اینجا با راهنمای ما در مورد تفاوت های روشنایی LED بین کامیون های سبک و سنگین شروع کنید.

برای خرید چراغ ماشین سنگین از تهران یکتا کلیک کنید.

 
 
 
کامیون های سبک و سیستم روشنایی
 
کامیون های سبک عمدتاً برای تفریح، حمل و نقل و بارهای سبک استفاده می شوند. یک کامیون سبک شامل تمام کامیون های کلاس و کلاس 2a و همچنین برخی از کامیون های کلاس 2b می شود. از کامیون‌های محبوب کلاس 1 می‌توان به فورد رنجر و تویوتا تاکوما اشاره کرد. با این نوع کامیون ها، شما به انواع خاصی از روشنایی و همچنین لوازم الکترونیکی روشنایی مانند لوازم جانبی خودرو 12 ولتی چند سوکتی یا ماژول تایمر نیاز دارید.
 
چراغ های LED برای کامیون های سبک بسیار گسترده تر از چراغ های جلو و عقب هستند. شما همچنین دارای چراغ‌های مه شکن LED، چراغ‌های جلو LED، میله‌های نور، چراغ‌های بارق، و آلارم‌های پشتیبان هستید که همگی می‌توانند برای افزایش دید و ایمنی کامیون‌های شما استفاده شوند. مطمئن شوید که کامیون سبک شما کاملاً قابل رویت است، به ویژه هنگامی که در مجاورت عابران پیاده با چراغ های LED مناسب توسط همسار قرار دارید.
 
 
کامیون های سنگین با سیستم روشنایی
 
از نظر چراغ‌های LED، یک کامیون سنگین نیاز کاملاً متفاوتی به روشنایی دارد، مخصوصاً در بخش تجاری. شما بیشتر بر ایمنی و دوام تمرکز دارید تا سبک و طراحی. از این گذشته، نتیجه نهایی شما به این بستگی دارد که بیشترین بهره را از خرید چراغ های LED برای کامیون های سنگین خود ببرید.
 
اگر مطمئن نیستید که یک کامیون سنگین دارید، در اینجا یک آغازگر وجود دارد. یک کامیون سنگین شامل کامیون های کلاس 7 و 8 است که به آنها تراکتور یا کامیون نیمه تریلر نیز گفته می شود. در اینجا شما به عنوان مثال Freightliner Cascadia، Kenworth T680، Peterbilt 389، و کامیون الکتریکی Orange EV Series T را دارید.
 
نوع روشنایی موجود برای کامیون های سنگین شامل چراغ های LED برای بدنه کامیون و یک تریلر سنگین است که کامیون در حال کشیدن آن است. شما باید چراغ هایی را برای ایمنی و روشنایی به داخل و خارج بدنه کامیون اضافه کنید. همچنین باید نور ال ای دی را که برای نمای بیرونی تریلر سنگین نیاز دارید در نظر بگیرید.
 
مقررات سیستم روشنایی کامیون و تریلر FMCSA
 
همچنین مقررات فدرال ایمنی حمل کننده موتور (FMCSA) وجود دارد که به طور قانونی تعیین می کند که به چه نوع روشنایی نیاز دارید. به عنوان مثال، استفاده از چراغ های عقب کهربایی برای روشنایی کامیون و تریلر ممنوع است. به عنوان 49 مقررات فدرال در مورد حمل و نقل نگاهی بیندازید. در اینجا زیربخش B برای لامپ ها، دستگاه های انعکاسی، و پوشش های سیم کشی برق:
 
انواع لامپ های مورد نیاز مانند چراغ های جلو، چراغ های شناسایی، چراغ های ترخیص و چراغ های پلاک
تعداد چراغ های مورد نیاز
رنگ نورها مانند سفید، قرمز یا کهربایی
محل روشنایی در کامیون ها و همچنین موقعیت و ارتفاع
نوع چراغ های وسایل نقلیه که به انواع خاصی از چراغ ها نیاز دارند
انواع روشنایی LED برای کامیون های سنگین
 
به نمونه هایی از روشنایی LED که می توانید فقط برای روشنایی لوازم جانبی در کامیون استفاده کنید نگاه کنید. لیست بسیار گسترده است:
 
نورپردازی تاکیدی
نورپردازی محیط
روشنایی جای پا
روشنایی عمومی کابین
روشنایی محفظه انبار
روشنایی وظیفه
روشنایی هشدار دهنده
روشنایی جلو و عقب
شما همچنین دارای چراغ های کاری LED، میله های نور LED و چراغ های هشدار LED و همچنین لامپ های LED برای روشنایی جلو هستید. برای رانندگان کامیون های سنگین، شرایط خاصی وجود دارد که در آن به روشنایی اضافی در پرواز نیاز است.
 
متداول ترین وضعیت زمانی است که بارهای بزرگ را یکباره حمل می کنید. اگر یک راننده کامیون OTR بار بزرگی را تحمل می کند، یکی از الزامات می تواند افزایش روشنایی عقب برای ایمنی و دید باشد. یک رول چراغ فلکس ال‌ای‌دی و مجموعه‌ای از چراغ‌های کمکی LED در کامیون‌های خود آماده حرکت داشته باشید. به این ترتیب رانندگان شما می توانند این محموله های بزرگ را با کارایی بیشتری بردارند و به جابجایی بار برای شرکت شما ادامه دهند.
 
LED را برای چراغ های کامیون سبک و سنگین انتخاب کنید
 
برای تغییر روشنایی در کامیون‌های سبک و سنگین خود، رهبران چراغ‌های LED در همسار را انتخاب کنید. با نمایندگان ما در تهران یکتا تماس بگیرید تا کاتالوگ محصول یا اطلاعات اضافی در مورد روشنایی کامیون های خود را درخواست کنید.
 
 

چگونه لوازم یدکی خودرو با کیفیت بالا خریداری کنیم؟

اگر دانش کافی در مورد محصولات خودرو ندارید، خرید قطعات یدکی خودرو می تواند یک کار دلهره آور باشد. به عنوان یک خریدار مسئول، باید با اصول خاصی از خرید محصول خودرو آشنا شوید. مردم اغلب شروع به جستجوی پیشنهادهای جذاب آنلاین برای قطعات یدکی خودرو یا فروشگاه های پس از فروش می کنند و محصولات بی کیفیت را خریداری می کنند. حتی اگر خرید محصولات خودرو یک قمار است، همیشه می توانید خود را برای خرید آگاهانه مجهز کنید. چطوری این کار را انجام میدهی؟ به سادگی، پیچیدگی های خرید مسئولانه را یاد می گیرید.

برای خرید قطعات یدکی برق خودرو با کیفیت بالا، باید شناسایی آنها را یاد بگیرید. برای اینکه خرید راحت تر باشد، چند توصیه محکم برای شما فهرست کرده ایم که می توانید بخوانید و از آنها استفاده کنید.
برای خرید قطعات کامیون ایسوزو و قطعات یدکی اتوبوس مان از تهران یکتا اقدام کنید.
 
مطمئن شوید که کدام قطعه یدکی برقی خودرو را می خواهید
فقط در صورتی می توانید یک محصول خودرویی با کیفیت بالا بخرید که بدانید چه چیزی می خرید. خریدار باید نسبت به محصولی که نیاز به تعویض دارد شناخت کامل داشته باشد. همچنین مطمئن شوید که هیچ بخشی را که نیاز به توجه شما دارد از دست ندهید. به عنوان مثال، اگر در حال تعویض کندانسور AC وسیله نقلیه خود هستید، فراموش نکنید که سایر قسمت های نگهدارنده (مانند شیلنگ ها، لوله ها و غیره) کندانسور را بررسی کنید.
 
اگر احساس می‌کنید در تشخیص مشکل متخصص نیستید، با شخصی تماس بگیرید که می‌تواند به شما در حل مشکل کمک کند. همچنین، بهتر است نام تمام قطعات یدکی برق خودرو مورد نیاز را یادداشت کنید تا چیزی را از دست ندهید.
 
تحقیقات خود را در مورد محصولات خودرو انجام دهید
ما نمی توانیم به اندازه کافی تاکید کنیم که انجام تحقیقات کامل چقدر مهم است. بهتر است قبل از شروع خرید، کارهای اساسی خود را انجام دهید. اگر در مورد محصولات خودرو اطلاعات کافی دارید، فریب پیشنهادهای فانتزی را نخواهید خورد. به محض اینکه قطعات مورد نیاز وسیله نقلیه خود را نهایی کردید، شروع به تحقیق در مورد ویژگی ها کنید و بررسی کنید که آیا جایگزین های مناسب در دسترس هستند یا خیر.
 
همچنین می توانید در مورد قطعه یدکی آسیب دیده با یک توزیع کننده قطعات یدکی صحبت کنید و نیازهای وسیله نقلیه خود را بهتر درک کنید. فراموش نکنید که قبل از پرداخت، قیمت نمایندگی های مختلف را مقایسه کنید و کیفیت محصولات را به درستی ارزیابی کنید.
 
به شماره OEM محصول خودرو توجه کنید
همیشه بهتر است شماره قطعات OEM را برای مرجع یادداشت کنید. می توانید شماره قطعه OEM هر قطعه یدکی برق خودرو را با تماس با ایستگاه خدمات مجاز پیدا کنید. برخی از تولیدکنندگان حتی یک کاتالوگ یا رکورد اطلاعات مربوط به قطعات یدکی خود را نگهداری می کنند. این امر یافتن شماره قطعات OEM برای انواع محصولات یدکی خودرو را آسان می کند. اگر خریدار آگاه و آگاه هستید، می توانید ارزیابی بهتری از محصولات و قیمت آنها داشته باشید و در جای مناسب سرمایه گذاری کنید.
 
گزینه پرداخت و ارسال را با فروشنده خود تأیید کنید
پس از نهایی شدن محصولات خودرو، می‌توانید از فروشنده خود در مورد روش‌های پرداخت بپرسید و ببینید که چه مراحل پرداخت دنبال می‌شود. یک روش پرداخت را با توجه به راحتی خود انتخاب کنید و محل خود را تعیین کنید. بهتر است کیفیت محصولات را سنجیده و قیمت آنها را در بازار مقایسه کنید. این به خریدار کمک می کند تا تصور کند که آیا از خرید سود می برد یا خیر. پیشنهاد می کنیم قطعات یدکی برق خودرو با کیفیت را به دلیل اینکه کمی گران هستند کنار نگذارید. محصولات ارزان قیمت خودرو ممکن است دوام زیادی نداشته باشند و در طول عمرشان خدمات ضعیفی ارائه دایران.
 
مسئولیت شما به عنوان یک خریدار به اینجا ختم نمی شود. اگر نحوه ارسال محصولات خریداری شده خود را نیز بررسی کنید، کمک خواهد کرد. در حالی که برخی از شرکت ها در فرآیند حمل و نقل خود ملایم هستند، برخی از آنها بسیار مسئول هستند و با احتیاط به موقع تأثیر می گذارند.
 
از کجا می توان تامین کنندگان عمده فروشی قطعات یدکی خودرو را در ایران پیدا کرد؟
اگر به دنبال یک فروشنده قابل اعتماد قطعات یدکی خودرو هستید، به هیچ فروشنده ای غیر از تهران یکتا اعتماد نکنید. ما نه تنها قطعات یدکی خودرو با بهترین کیفیت را ارائه می دهیم، بلکه برای تمام محصولات خود گارانتی نیز ارائه می دهیم. مایرانسان ما برای برآورده کردن خواسته های شما سنگ تمام نمی گذارند. محصولات ما ماندگاری بالایی دارند، با کیفیت بالا و برای همه مناسب هستند. اگر اطلاعات بیشتری در مورد محصولات و خدمات ما می خواهید، می توانید همین امروز با ما تماس بگیرید. ما خوشحال خواهیم شد که به شما کمک کنیم.
 

روغن هیدرولیک ماشین سنگین را چند وقت یکبار عوض کنیم؟

در خودروها و ماشین های هیدرولیک با کمک روغن هیدرولیک نیرو از یک سر به سر دیگر منتقل می شود. این یک سیال غیر قابل تراکم است. وظیفه اصلی این روغن انتقال نیرو است. توابع مهم دیگر عبارتند از:

 
حفاظت از اجزای ماشین هیدرولیک
متوسط ​​برای انتقال حرارت
محیط آب بندی
روان کننده
مقاوم در برابر آتش
مقاومت در برابر تشعشع
 
برای خرید لوازم بدنه ولوو و لوازم یدکی اتوبوس اسکانیا از تهران یکتا کلیک کنید.
 
روغن هیدرولیک می تواند مصنوعی یا معدنی باشد. روغن مصنوعی ساخته دست بشر است و روغن هیدرولیک از نفت خام به دست می آید. این روغن در سیستم های هیدرولیک استفاده می شود زیرا فشرده نمی شود.
 
نیروی خارجی از یک پیستون در داخل سیلندر اعمال می شود. فشار روی پیستون روغن را از طریق سیستم هیدرولیک هل می دهد. این نیرو تولید می کند که منجر به حرکت یا عمل وسیله نقلیه یا ماشین می شود. در لیفتراک ها، نیروی تولید شده توسط سیستم هیدرولیک برای بلند کردن کالاهای سنگین استفاده می شود. روغن هیدرولیک در تراکتورها، وسایل نقلیه کشاورزی و ماشین آلات برای کارکرد سیستم های هیدرولیک و ترمزها استفاده می شود.
 
مهم است که روغن هیدرولیک خودرو خود را در فواصل زمانی معین تعویض کنید. اگر چه، هر کس پاسخ متفاوتی به زمان دارد.
 
روغن فرمان، روغن ترمز و غیره مایعات هیدرولیکی هستند که نیاز به توجه منظم دارند. بیشتر آنها بر پایه روغن معدنی و سیلیکون هستند. روغن ترمز روی سیستم ترمز هیدرولیک کار می کند که به نوبه خود هنگام ترمزگیری خودرو را متوقف می کند. بنابراین، بسیار مهم است که روغن به طور منظم بررسی شود. اگر روغن ترمز در سطحی پایین تر از آنچه باید باشد، جریان مناسب نیست، روغن به رطوبت آلوده شده است یا هر مشکل دیگری، قدرت ترمزگیری شما خنثی می شود. به طور مشابه، پمپ فرمان برق می تواند کار را متوقف کند.
 
تعویض روغن ترمز هر دو سال یکبار ضروری است. برای وسایل نقلیه پیست، مدت زمان به سه ماه کاهش می یابد. با این حال، می توانید محتوای مس موجود در روغن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آیا تعویض اولیه لازم است یا خیر. این کار را می توان با استفاده از نوارهای تست انجام داد. اگر مقدار آن حدود 200 ppm است، زمان آن رسیده است که روغن ترمز را تعویض کنید.
 
سیال فرمان برقی هر سه سال یا اگر خودرو از مسافت 30000 مایل عبور کند نیاز به تعویض دارد. با این حال، توصیه های سازنده را نادیده نگیرید.
روغن هیدرولیک با گذشت زمان کارایی خود را از دست می دهد. اگر رطوبت توسط روغن جذب شود، می تواند منجر به متلاشی شدن در سیستم هیدرولیک شود. مشکلات دیگری مانند خرابی ترمزها نیز ممکن است رخ دهد. در چنین شرایطی، در مواقع اضطراری، توقف خودرو دشوار می شود.
 
به طور معمول، 4-5 سال زمانی است که باید روغن هیدرولیک خودرو را تعویض کنید، با این حال، ما نمی توانیم مدت زمان خاصی را برای عمر روغن هیدرولیک استفاده شده تعریف کنیم. عمدتاً نوع وسیله نقلیه، آب و هوا، شرایط رانندگی، تعمیر و نگهداری و سایر عوامل بر زمان تأثیر می‌گذارند. سازندگان همچنین زمان تعویض را توصیه می کنند که باید در نظر گرفته شود. بسیاری از آنها تعمیر و نگهداری منظم را پیشنهاد می کنند، در حالی که برخی دیگر یک برچسب مادام العمر به روغن اضافه می کنند که می تواند برای مدت بسیار طولانی ادامه یابد. با این حال، بررسی روغن هیدرولیک با فرآیند تعمیر و نگهداری منظم ضرری ندارد.
 
وسایل نقلیه می توانند علائمی نشان دهند که باید فوراً روغن هیدرولیک را تعویض کنید. اینها می تواند سطح روغن پایین نسبت به علامت استاندارد باشد، روغن شفاف یا شفاف به نظر نمی رسد، روغن قرمز مایل به قهوه ای می شود، بوی سوختگی در روغن وجود دارد و غیره. اما همیشه توصیه می شود منتظر این علائم نباشید. . با بررسی منظم روغن، مراقب روغن مورد استفاده در سیستم های هیدرولیک نیز باشید.
 
برای جمع بندی، روغن هیدرولیک را می توان بر اساس شرایط آن و نه بر اساس زمان، تغییر داد. هر وسیله نقلیه یا ماشینی که از سیستم های هیدرولیک استفاده می کند مکانیسم متفاوتی دارد. دفترچه های راهنمای تولید کنندگان نیز جدول زمانی متفاوتی را در رابطه با روغن هیدرولیک پیشنهاد می کنند و معمولاً به خوبی کار می کند. 2-4 سال زمان مناسبی برای استفاده از روغن هیدرولیک است. با این حال، مهم است که هنگام انجام کارهای تعمیر و نگهداری منظم خودرو، این موضوع را بررسی کنید. به جلوگیری از حوادث ناخواسته کمک می کند.

موتور دیزل چیست؟

مانند موتور بنزینی، موتور دیزل نوعی موتور احتراق داخلی است. احتراق کلمه دیگری برای سوزاندن است و داخلی به معنای داخل است، بنابراین موتور احتراق داخلی به سادگی موتوری است که در آن سوخت در قسمت اصلی موتور (سیلندرها) که در آن نیرو تولید می شود، می سوزد.
فن موتور ماشین سنگین خود را از تهران یکتا خریداری کنید.
این بسیار متفاوت از موتورهای احتراق خارجی مانند موتورهایی است که توسط لوکوموتیوهای بخار قدیمی استفاده می شود. در یک موتور بخار، یک آتش سوزی بزرگ در یک انتهای دیگ وجود دارد که آب را برای تولید بخار گرم می کند. بخار از لوله های بلند به سمت استوانه ای در انتهای مخالف دیگ جریان می یابد، جایی که پیستون را به جلو و عقب هل می دهد تا چرخ ها را حرکت دهد. این احتراق خارجی است زیرا آتش در خارج از سیلندر است (در واقع، معمولاً 6-7 متر یا 20-30 فوت دورتر). در موتورهای بنزینی یا دیزلی، سوخت درون خود سیلندرها می سوزد. احتراق داخلی انرژی بسیار کمتری را هدر می دهد زیرا گرما مجبور نیست از جایی که تولید می شود به داخل سیلندر جریان یابد: همه چیز در یک مکان اتفاق می افتد. به همین دلیل است که موتورهای احتراق داخلی نسبت به موتورهای احتراق خارجی کارایی بیشتری دارند (انرژی بیشتری از همان حجم سوخت تولید می کنند).
 
موتور دیزلی چه تفاوتی با موتور بنزینی دارد؟
موتورهای بنزینی و موتورهای دیزلی هر دو با احتراق داخلی کار می کنند، اما به روش های کمی متفاوت. در یک موتور بنزینی، سوخت و هوا به سیلندرهای فلزی کوچک تزریق می شود. یک پیستون مخلوط را فشرده (فشرده) می کند و باعث انفجار می شود و یک جرقه الکتریکی کوچک از یک شمع باعث آتش سوزی آن می شود. این باعث می شود که مخلوط منفجر شود و نیرویی تولید کند که پیستون را به سمت پایین سیلندر هل می دهد و (از طریق میل لنگ و چرخ دنده ها) چرخ ها را می چرخاند. در مقاله ما در مورد موتور خودرو می توانید در این مورد بیشتر بخوانید و یک انیمیشن ساده از نحوه عملکرد آن را تماشا کنید.
 
موتورهای دیزلی مشابه، اما ساده تر هستند. ابتدا هوا وارد سیلندر می شود و پیستون آن را فشرده می کند، اما بسیار بیشتر از موتورهای بنزینی. در یک موتور بنزینی، مخلوط سوخت و هوا تا حدود یک دهم حجم اولیه خود فشرده می شود. اما در موتورهای دیزلی، هوا بین 14 تا 25 بار تحت فشار قرار می گیرد. [1] اگر تایر دوچرخه را پمپاژ کرده باشید، هر چه بیشتر از آن استفاده می‌کنید، احساس می‌کنید که پمپ در دستانتان داغ‌تر می‌شود. به این دلیل که فشرده سازی یک گاز گرما تولید می کند. پس تصور کنید با وارد کردن هوا به فضایی که 14 تا 25 برابر کمتر از فضایی که معمولاً اشغال می کند چقدر گرما تولید می شود. چنانکه اتفاق می افتد، آنقدر گرما زیاد می شود که هوا واقعاً گرم می شود معمولاً حداقل ۵۰۰ درجه سانتی گراد (۱۰۰۰ درجه فارنهایت) و گاهی اوقات بسیار گرمتر. هنگامی که هوا فشرده شد، غبار سوخت به طور معمول (در یک موتور مدرن) توسط یک سیستم تزریق سوخت الکترونیکی که کمی شبیه یک قوطی آئروسل پیچیده عمل می کند، به داخل سیلندر پاشیده می شود. (میزان سوخت تزریق شده بسته به میزان قدرتی که راننده می خواهد موتور تولید کند متفاوت است.) هوا آنقدر داغ است که سوخت فوراً مشتعل شده و بدون نیاز به شمع منفجر می شود. این انفجار کنترل شده باعث می شود که پیستون از سیلندر به عقب برگردد و نیرویی تولید کند که وسیله نقلیه یا ماشینی را که موتور در آن نصب شده است به حرکت در می آورد. هنگامی که پیستون به داخل سیلندر باز می گردد، گازهای خروجی از طریق یک سوپاپ اگزوز به بیرون رانده می شوند و این روند تکرار می شود - صدها یا هزاران بار در دقیقه!
چه چیزی یک موتور دیزل را کارآمدتر می کند؟
 
موتورهای دیزلی تا دو برابر موتورهای بنزینی کارآمدتر هستند - در بهترین حالت حدود 40 تا 45 درصد راندمان. [2] به زبان ساده، این بدان معناست که شما می‌توانید با همان مقدار سوخت خیلی بیشتر پیش بروید (یا مایل‌های بیشتری در قبال پول خود دریافت کنید). دلایل متعددی برای این امر وجود دارد. اول، آنها بیشتر فشرده می شوند و در دماهای بالاتر کار می کنند. یک نظریه اساسی در مورد نحوه کار موتورهای حرارتی که به قانون کارنو معروف است، به ما می گوید که کارایی یک موتور به دماهای بالا و پایینی که بین آنها کار می کند بستگی دارد. یک موتور دیزلی که از طریق اختلاف دمای بیشتر (گرمترین دما یا کمترین دمای سردتر) حرکت می کند، کارآمدتر است. دوم، فقدان سیستم جرقه زنی با شمع جرقه، طراحی ساده تری را ایجاد می کند که به راحتی می تواند هوا را بسیار بیشتر فشرده کند - و این باعث می شود سوخت داغ تر و کامل تر شود و انرژی بیشتری آزاد شود. صرفه جویی در بهره وری دیگر نیز وجود دارد. در یک موتور بنزینی که با قدرت کامل کار نمی کند، شما باید سوخت بیشتری (یا هوای کمتر) به سیلندر بدهید تا کار کند. موتورهای دیزلی این مشکل را ندارند بنابراین وقتی با قدرت کمتر کار می کنند به سوخت کمتری نیاز دارند. عامل مهم دیگر این است که سوخت دیزل انرژی کمی بیشتر از بنزین به ازای هر گالن حمل می کند زیرا مولکول هایی که از آنها ساخته شده است انرژی بیشتری دارند که اتم های خود را به هم متصل می کند (به عبارت دیگر، دیزل چگالی انرژی بالاتری نسبت به بنزین دارد). دیزل همچنین روان کننده بهتری نسبت به بنزین است، بنابراین موتور دیزلی به طور طبیعی با اصطکاک کمتری کار می کند.
 
سوخت دیزل چگونه متفاوت است؟
گازوئیل و بنزین کاملاً متفاوت هستند. اگر تا به حال داستان های ترسناک افرادی را شنیده باشید که ماشین یا کامیون خود را با نوع اشتباه سوخت پر کرده اند، این را می دانید! اساساً، گازوئیل یک محصول با درجه پایین تر و کمتر تصفیه شده از نفت است که از هیدروکربن های سنگین تر (مولکول های ساخته شده از اتم های کربن و هیدروژن بیشتر) ساخته شده است. موتورهای دیزل خام که فاقد سیستم های تزریق سوخت پیچیده هستند، در تئوری می توانند تقریباً با هر سوخت هیدروکربنی کار کنند - از این رو بیودیزل (نوعی سوخت زیستی ساخته شده از روغن های نباتی ضایعات) محبوبیت دارد. مخترع موتور دیزل، رودولف دیزل، موتورهای اولیه خود را با موفقیت با روغن بادام زمینی کار می‌کرد و فکر می‌کرد که موتورش با رهایی از وابستگی به سوخت‌هایی مانند زغال‌سنگ و بنزین و منابع متمرکز نیرو، به مردم کمک می‌کند. [3] اگر او می دانست!
 

علائم ساییدگی لاستیک کامیون

 

 
 

تعویض لاستیک های کامیون یکی از هزینه های معمولی است که هنگام کار با کامیون های تجاری قابل انتظار است. با این حال، سایش نامنظم می تواند شما را مجبور کند تایرهای کامیون را زودتر تعویض کنید و پول را هدر دهید. شما باید از شایع ترین علل سایش نامنظم آج و خرابی لاستیک هنگام رانندگی و نگهداری از دکل خود آگاه باشید. به این ترتیب، می‌توانید هر کاری که در توان دارید انجام دهید تا فرسودگی را به حداقل برسانید و با خیال راحت بدون تعویض لاستیک‌هایتان، برای مدت طولانی‌تری ادامه دهید.

فروش قطعات ماشین سنگین باکیفیت در تهران یکتا

 

 

 

 

شما باید مطمئن شوید که از لاستیک تجاری مناسب برای موقعیت و کاربرد استفاده می کنید. اجرای لاستیک های بزرگراه در خارج از جاده یا انتخاب آج اشتباه برای کار می تواند منجر به سایش سریع و نامنظم لاستیک شود. اغلب، لاستیک‌های خاص برای این کار از نظر مسافت پیموده شده و هزینه‌های جایگزینی که در شما صرفه‌جویی می‌کنند، ارزش قیمتی دارند.

 
 
لاستیک های تجاری کمتر یا بیش از حد باد می شوند
 
تورم نامناسب بزرگترین عامل سایش نامنظم لاستیک های کامیون است. لاستیک کامیون کم باد به سرعت روی شانه ها سایش می کند و در موارد شدید، دیواره های جانبی لاستیک را ضعیف می کند. لاستیک‌های کم باد نیز مسافت پیموده شده را کاهش می‌دهند، بنابراین اضافه کردن هوا برای رساندن سریع آن‌ها به باد مناسب بسیار مهم است. باد کردن بیش از حد، اگرچه چندان معمول نیست، اما منجر به سایش نامنظم، در این مورد در مرکز لاستیک، می شود. اگر متوجه شدید که لاستیک‌هایتان در وسط طاس می‌شوند، احتمالاً باید کمی هوا خارج کنید. اطمینان حاصل کنید که باد لاستیک های تجاری خود را به طور منظم چک می کنید تا از رانندگی با باد نامناسب جلوگیری کنید.
 
آسیب لاستیک کامیون از زباله های جاده
 
اگر یک میخ، تکه شیشه، سنگریزه یا شیء دیگری از جاده در لاستیک‌های کامیون شما فرو رفته باشد، اغلب نمی‌توانید کمکی کنید. با این حال، برخورد سریع با این اشیاء می تواند آسیب را به حداقل برساند. اطمینان حاصل کنید که لاستیک‌های کامیون خود را اغلب چک می‌کنید، سپس هر جسم خارجی را قبل از اینکه فرصتی برای حفاری بیشتر در لاستیک داشته باشند، بردارید. اگر در حال حاضر پنچری وجود دارد، آن را آب بندی کنید و ممکن است بتوانید قبل از پنچر شدن لاستیک را تعمیر کنید.
 
ناهماهنگی لاستیک کامیون
 
تراز نادرست می تواند مشکلات زیادی را برای کامیون شما ایجاد کند و فرسودگی نامنظم لاستیک یکی از آنهاست. اگر متوجه شدید که لاستیک های کامیون شما فقط از یک طرف فرسوده شده اند، ممکن است ناهماهنگی مقصر باشد. اگر تراز شما کاملاً صاف نیست، لاستیک‌های شما ممکن است به سمت داخل یا خارج باشند و فشار بیشتری را در امتداد داخل یا خارج آج وارد کنند. در این مورد، باید تراز خود را توسط یک مکانیک بررسی کنید، که سپس می‌تواند محورها و سیستم تعلیق شما را تنظیم کند تا چرخ‌های شما به حالت یکنواخت مناسب برگردد.
 
مسائل مکانیکی کامیون
 
مشکلات مکانیکی کامیون نیز می تواند خود را از طریق سایش ناهموار لاستیک ها نشان دهد. اکسل خمیده، میله بند آسیب دیده، اتصال توپی فرسوده، قطعه تعلیق شکسته یا بلبرینگ چرخ شل همگی می توانند بر لاستیک های کامیون شما تأثیر بگذارند. فرسودگی لاستیک ناشی از مشکلات مکانیکی ممکن است در یک طرف لاستیک یا به صورت غیرعادی و لکه دار ظاهر شود. اگر نمی توانید دلیل دیگری برای سایش نامنظم پیدا کنید، ممکن است یک مشکل مکانیکی پشت آن باشد. یک بازرسی کامل کامیون یا تشخیص توسط یک مکانیک باید بتواند مشکل را مشخص کند.
این راهنما نمونه های مختلفی از شرایط مختلف لاستیک را برای تایرهای نامنظم، تایر تریلر و لاستیک فرمان ارائه می دهد. بیشتر بخوانید و تصاویر زیر را در مورد شایع ترین علل و اقدامات اصلاحی برای شرایط معمول تایر مشاهده کنید.
 
شرایط لاستیک رانندگی نامنظم
1. برش های متعدد / تکه تکه شدن
شکل ظاهری: بریدگی‌های کوچک متعدد روی سطح آج با برداشتن بخش‌هایی از آج که ظاهری ناهموار می‌دهد.
علت احتمالی: کارکرد خودرو بر روی سطوح ناهموار (کاربرد نادرست ترکیب آج).
اقدام اصلاحی: انتخاب و عملکرد تایر را بررسی کنید.
تخریب تایر: آسیب جزئی باید به سرویس بازگردد. برای تعمیر و ترمیم و ترمیم مجدد احتمالی با نوساز مشورت کنید.
2. خودرو/اسپین آسیب
ظاهر: برش یا خطوط 360 درجه دور تایر.
علت احتمالی: تماس با اجزای خودرو (براکت های گلی، ضربه گیرها)، یا چرخاندن لاستیک ها روی یخ یا سطح شل جاده.
اقدام اصلاحی: علت را تجزیه و تحلیل کنید. اطمینان حاصل کنید که تایر با اجزای خودرو تماس ندارد. شیوه های راننده را مرور کنید.
جابجایی تایر: اگر آسیب کمتر از پایه شیار آج نباشد، به سرویس بازگردید.
3. آسیب لغزش ترمز
ظاهر: نقطه موضعی سایش بیش از حد در سطح آج که علائم ساییدگی را نشان می دهد. آسیب ممکن است به بدنه گسترش یابد.
علت احتمالی: ترمزهای جدید (سایه نشده)، سیستم ترمز نامتعادل، خطوط ترمز یخ زده، سوء استفاده راننده.
اقدام اصلاحی: سیستم ترمز را بررسی کنید.
تخریب لاستیک: در صورتی که بدنه آن آسیب ندیده باشد، می توان آن را تعمیر یا باز کرد. در غیر این صورت قراضه
4. نگهداری سنگ / حفاری
شکل ظاهری: سنگ ها یا شن هایی که بین بلوک های آج فرو رفته اند و گاهی به کابل های فولادی می رسند.
علت احتمالی: این وضعیت در وسایل نقلیه ای که روی سطوح شن کار می کنند معمول است. باد بیش از حد، استفاده نادرست از لاستیک.
اقدام اصلاحی: سنگ ها را بردارید و به سرویس بازگردید. فشارهای تورمی مناسب را حفظ کنید.
جابجایی تایر: به حرکت خود ادامه دهید مگر اینکه چندین نقطه به کابل های فولادی برسد. با بازساز یا سازنده لاستیک مشورت کنید.

 

کاربراتور ماشین سنگین چیست؟

 

 

سیستم سوخت رسانی در یک وسیله نقلیه دارای قطعات بسیاری است که به ذخیره و تامین سوخت موتور برای کارکردن نیاز دارد. بنزین با هوا مخلوط می شود و این مخلوط در داخل سیلندرها می سوزد و نیرویی تولید می کند که ماشین را به حرکت وا می دارد.
 
کاربراتور بخشی است که مسئول مخلوط کردن این اجزا در مقادیر مناسب است تا فرآیند احتراق انجام شود. در حالی که کاربراتورها در خودروهای مدل قدیمی استفاده نمی شوند، سال ها تا زمان معرفی سیستم های تزریق سوخت با کنترل الکترونیکی مورد استفاده قرار می گرفتند.
 
به خواندن ادامه دهید تا درباره نحوه عملکرد کاربراتورها و نحوه استفاده از آنها برای رساندن سوخت به موتورهای بسیاری از وسایل نقلیه در طی سالیان بیشتر بدانید.
تهران یکتا تولید کننده قطعات خودرو سنگین است و انواع چراغ تزئینی ماشین سنگین را عرضه می کند.
 

 

 

کاربراتور چگونه کار می کند؟

برای یک تصویر ساده، کاربراتور وسیله ای است که در بالای سیلندرهای موتور نصب می شود و یک لوله هوا و سوخت به آن متصل است. خلاء ایجاد می شود، چیزی که کاربراتور برای کمک به کشیدن هوا و سوخت به داخل سیلندرها به آن تکیه می کند.
 
هنگامی که هوا به سمت پایین لوله رانده می شود، از یک دهانه باریک به نام ونتوری عبور می کند. هوا برای عبور از این ناحیه باید سرعت بیشتری داشته باشد که باعث افت فشار می شود. این فشار است که اجازه می دهد هوا از طریق لوله سوخت به داخل کشیده شود.
در زیر و بالای ونتوری دو دریچه وجود دارد که برای تنظیم مخلوط هوا و سوخت مهم هستند. قسمت بالای کاربراتور دارای چوک است که میزان هوای ورودی به لوله را تنظیم می کند. دومین سوپاپ زیر ونتوری دریچه گاز نامیده می شود که می تواند باز و بسته شود تا هوای کم و بیش وارد موتور شود.
 
دریچه گاز بازتر اجازه می دهد تا هوای بیشتری در کاربراتور جریان یابد که باعث می شود سوخت بیشتری وارد شود. این به موتور اجازه می دهد تا انرژی بیشتری آزاد کند و قدرت بیشتری داشته باشد.
 
در داخل کاربراتور بخشی به نام جت وجود دارد که دریچه ای است که اجازه می دهد سوخت از محفظه شناور قبل از ورود به سیلندرهای موتور با هوا مخلوط شود. محفظه های شناور مقدار کمی سوخت را در خود نگه می دارند و اجازه می دهند در صورت نیاز به جت جریان یابد.
 
کاربراتورها در سال 1888 توسط کارل بنز، یکی از بنیانگذاران مرسدس بنز اختراع شد. در آن زمان این یک پیشرفت پیشگامانه برای صنعت بود و این فناوری تا اواخر دهه 1980 توسط خودروسازان مورد استفاده قرار گرفت، زمانی که کاربراتورها شروع به جایگزینی با سیستم های تزریق سوخت کردند.
 
تفاوت اصلی بین کاربراتورها و سیستم های تزریق سوخت این است که سیستم های تزریق سوخت یک فرآیند الکترونیکی را برای تحویل مخلوط لازم برای احتراق معرفی می کنند. در حالی که سیستم های تزریق مدرن به طور گسترده در دهه 1980 مورد استفاده قرار گرفتند، وسایل نقلیه NASCAR تا سال 2012 همچنان دارای کاربراتور بودند.
 
سیستم های تزریق سوخت دارای طیف وسیعی از قطعات است که شامل کامپیوتر، انژکتورهای سوخت، حسگرهای اکسیژن و تنظیم کننده های فشار است که برای اطمینان از ترکیب مناسب هوا و سوخت به محفظه احتراق کار می کنند.
 
تزریق الکترونیکی سوخت امکان کنترل دقیق مقدار سوختی را که به داخل سیلندرها می راند می دهد. سوخت از مخزن سوخت خارج می شود و از طریق خطوط به سمت موتور حرکت می کند.
 
همچنین واحد کنترل الکترونیکی (ECU) وجود دارد که مقدار دقیق سوخت مورد نیاز موتور را بر اساس حجم هوای ورودی به موتور و نسبت هوا به سوخت بهینه تعیین شده توسط سازنده خاص تعیین می کند.
علائم خرابی کاربراتور
اگرچه خودروهای جدیدتر با کاربراتور تولید نمی‌شوند، اما مدل‌های قدیمی‌تری در جاده‌ها وجود دارند که هنوز آنها را دارند.
 
اگر تصادفاً در حال رانندگی با خودرویی هستید که کاربراتور دارد، دانستن برخی از نشانه‌هایی که ممکن است خراب باشد، مهم است. با گذشت زمان، فرسودگی و پارگی کاربراتور ممکن است رخ دهد و ممکن است نیاز به سرویس یا تعویض داشته باشد. برخی از علائم عبارتند از:
 
کاهش عملکرد موتور: رایج‌ترین علامت مشکل در کاربراتور کاهش عملکرد موتور است. فرسودگی کاربراتور می تواند باعث خاموش شدن مخلوط هوا و سوخت و در نتیجه کاهش شتاب و قدرت شود.
سوختگی معکوس/ گرمای بیش از حد: اینها نیز علائم رایج خرابی کاربراتور هستند. کمبود سوخت در مخلوط هوا و سوخت می تواند باعث بروز این دو مشکل شود که در موارد شدید باعث آسیب شدید موتور می شود.
اگزوز مشکی: هرگز نباید دود سیاه از اگزوز خارج شود! این احتمالاً نشانه این است که موتور بیش از حد سوخت مصرف می کند یا سرشار از سوخت است. این می تواند ناشی از کاربراتوری باشد که فرسوده شده و مقادیر اضافی سوخت را تحویل می دهد.
مشکل در راه اندازی: یک مشکل رایج ناشی از کاربراتور فرسوده، استارت های سخت یا مشکل در راه اندازی موتور است. مشکلات به هم ریختن نسبت هوا به سوخت می تواند منجر به این مشکلات شود.
اگر هر یک از این مشکلات را تجربه کردید، ایده خوبی است که وسیله نقلیه خود را نزد یک تکنسین آموزش دیده ببرید که می تواند مشکل شما را تشخیص داده و برطرف کند. شما نمی خواهید با نادیده گرفتن علائم احتمالی خرابی کاربراتور آسیب بیشتری به موتور خود وارد کنید!
 
درباره تزریق سوخت در UTI بیشتر بدانید
آیا می خواهید فرصتی برای کار دستی با سیستم های تزریق سوخت و سایر تجهیزات خودرو داشته باشید؟ برنامه فناوری خودرو در مؤسسه فنی جهانی (UTI) اصول نگهداری و تعمیر انواع خودروها را از طریق دوره‌هایی که آزمایشگاه‌های تعاملی را با یادگیری کلاس درس ترکیب می‌کنند، آموزش می‌دهد.
 
منبع: https://www.uti.edu/blog/automotive/carburetors

مقایسه کامیون های تک محوره با کامیون های دو محوره

برای افرادی که تازه وارد تریلر می شوند، تشخیص تفاوت بین مدل های مختلف تریلر دشوار است. اگر تفاوت بین تریلرهای موجود را نمی دانید، نمی توانید آگاهانه انتخاب کنید که کدام تریلر برای شما بهترین است.
 
 

تفاوت

اول از همه، تفاوت چیست. این بسیار ساده است، تریلرهای تک محور دارای یک محور و تریلرهای دو محور دارای دو محور هستند. این بدان معنی است که یک تریلر تک محور دارای یک مجموعه چرخ است. یک تریلر دو محور دارای دو مجموعه چرخ است. نام های محبوب دیگری برای تریلرهای دو محوره از جمله تریلر پشت سر هم وجود دارد. جدای از این تمایز آشکار، دلایل بیشتری وجود دارد که ممکن است با توجه به نیازهای خود، تریلر تک محوری یا تریلر دو محوره را بخواهید. اجازه دهید برخی از این تفاوت ها را تجزیه کنیم تا بتوانید بهترین تریلر را برای شغل خود دریافت کنید.
انواع فن موتور ماشین سنگین را از تهران یکتا تهیه کنید.
 
 

مزایا و معایب تریلر تک محور

تریلرهای تک محور به مراتب محبوب ترین در بین این دو گزینه هستند. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا آنها در سطح جهانی محبوب تر هستند. اولاً آنها با هزینه کمتری عرضه می شوند، زیرا به دلیل اندازه کوچکتر و ساخت و ساز پیچیده تر، می توانند بسیار ارزان تر از تریلرهای دو محوره باشند. فقط دو چرخ، لاستیک و مجموعه یاتاقان ها، به این معنی است که قطعات کمتری ممکن است آسیب ببینند. این بدان معناست که هزینه های تعمیر و نگهداری نیز در دراز مدت کمتر خواهد بود. عامل دیگر هزینه این است که اندازه کوچکتر تریلرهای تک محور را مقرون به صرفه تر می کند. در همه تریلرهای تک محوری به طور کلی ارزان تر از تریلرهای دو محوره خواهند بود.
یکی دیگر از مزایای تریلرهای تک محور این است که یدک کشی آنها آسان تر است و مانور دادن آنها آسان تر خواهد بود. این بدان معنی است که برای مشاغل ساده و غیره می توان در مناطقی که محدودتر هستند رفت و آمد آسان تر باشد.
 
 
اکنون به مزایای بزرگ تر تریلرهای تک محوری پرداخته ایم چه معایبی دارد؟ به دلیل اندازه کوچکتر آنها، نمی توانید با یک تریلر تک محوری بار زیادی را یدک بکشید. لاستیک‌های تریلرهای تک محوری نسبت به تریلرهای دو محوره سریع‌تر فرسوده می‌شوند. این به این دلیل است که شما فقط دو لاستیک دارید تا وزن را به جای دو تایر پخش کنید.
 
مزایا و معایب تریلر دو محوره
یک تریلر دو محور مزایای خاص خود را دارد. بزرگ البته اندازه است. به طور کلی تریلرهای دو محور بزرگتر هستند و می توانند بارهای بزرگتری را نسبت به یک تریلر تک محوری تحمل کنند
 
یک تریلر دو محور در جاده و در حین بارگیری استحکام بیشتری خواهد داشت. با توجه به اینکه پایداری بیشتری دارد، بارگیری و تخلیه ایمن آسان تر است. این امر به ویژه در هنگام حمل بارهای بزرگتر و زمانی که دست کمتری برای کمک دارید صادق است. در جاده یک تریلر دو محور نیز پایدارتر خواهد بود. به همین دلیل احتمال ایجاد نوسان تریلر کمتر است و احتمال لغزش تریلر روی سطوح شل کمتر است. تریلرهای دو محور نیز در جاده های موجدار حرکت کمتری خواهند داشت. اگر قرار است ثبات و استحکام برای شما مهم باشد، تریلر دو محوره انتخاب بهتری خواهد بود. امتیاز کوچک دیگر این است که وقتی لاستیک پنچر می‌کنید، تعویض آن بسیار آسان‌تر خواهد بود.
 
 
دو بزرگ‌ترین نکته منفی برای خرید یک تریلر دو محوره، هزینه و اندازه آن است. با توجه به اندازه بزرگتر و ساخت پیچیده تر تریلرهای دو محوره قیمت بالایی دارند. هزینه اولیه یک تریلر دو محوره می تواند ارزش آن را داشته باشد زیرا آنها قابل اعتمادتر هستند و به احتمال زیاد در آینده دوام بیشتری خواهند داشت. اندازه تریلر دو محوره می تواند مایه برکت و نفرین باشد. وقتی می خواهید آن بارهای بزرگتر را جابجا کنید عالی است. زمانی که نیاز به کار در فضاهای محدود و مانور دادن در اطراف جاده ها و راهروهای کوچکتر دارید، عالی
نیست.
کلام پایانی
وقتی صحبت از هر دو تریلر تک محور و دو محور می شود، جوانب مثبت و منفی دارد. همه چیز به این بستگی دارد که یدک کش شما چگونه خواهد بود. اگر فقط به چیزی نیاز دارید تا بار عجیب و غریب را به نوک ببرید یا هر از چند گاهی به جابجایی برخی اثاثیه کمک کنید، یک تریلر تک محور برای این نیازها مناسب خواهد بود. اگر به چیزی بزرگتر نیاز دارید که بتواند بارهای بزرگتری را تحمل کند، ممکن است تریلر دو محوره همان چیزی باشد که نیاز دارید.
مهم نیست که به یک تریلر تک محوری یا دو محوره نیاز دارید، ما این تریلر را برای شما در تریلر عریض اوز داریم. اطمینان حاصل کنید که با تیم ما به صورت آنلاین یا فروشگاهی در تماس باشید تا بتوانیم شما را در مسیر یدک کشی جاده راهنمایی کنیم.
 

8 روش برای بهبود مصرف سوخت دیزل کامیون

بر کسی پوشیده نیست که صنعت حمل و نقل ایالات متحده میلیاردها دلار را صرف سوخت دیزل می کند. چه راننده یک شرکت باشید و چه مالک/اپراتور، بهره وری سوخت و افزایش قیمت سوخت در نهایت به یک شکل بر شما تأثیر می گذارد. همه چیز به اعداد و ارقام مربوط می شود، بهبود بازده سوخت تنها با 1 MPG می تواند هزاران دلار صرفه جویی کند. ما فهرستی از نکات و ترفندهای برخی از بهترین درایورهای OTR را برای کمک به شما در بهینه‌سازی مصرف سوخت گردآوری کرده‌ایم.
برای خرید انواع لوازم یدکی کامیون و اتوبوس و همچنین خرید چراغ ماشین سنگین از فروشگاه اینترنتی تهران یکتا اقدام کنید.
 
 

1. مدیریت سرعت و دور در دقیقه

بدیهی ترین مرحله نادیده گرفته ترین مرحله نیز هست. هنگام حرکت یک دکل 25K هر چه سریعتر حرکت کنید، سوخت بیشتری خواهید سوزاند. حتی در جاده های مسطح مقاومت کششی و باد به طور تصاعدی افزایش می یابد و MPG های شما را از بین می برد. رانندگان ما حدود 1200 تا 1300 دور در دقیقه را به عنوان یک سرعت کروز ایده آل برای بهره وری بهینه سوخت دیزل توصیه می کنند.
 
ATA دریافته است: «کامیونی که با سرعت 75 مایل در ساعت رانندگی می کند، 27 درصد بیشتر از یک کامیون با سرعت 65 مایل در ساعت مصرف می کند. طبق برآورد آنها، محدود کردن سرعت کامیون در 65 مایل در ساعت باعث می شود صنعت حمل و نقل 2.8 میلیارد گالن دیگر در مصرف سوخت دیزل در طول یک دهه صرفه جویی کند.
 
2. لاستیک های خود را باد نگه دارید
مدیریت تایر برای کامیون‌های سنگین به دلایل مختلفی از جمله ایمنی بسیار مهم است، اما آیا می‌دانستید که تایرهای باد شده می‌تواند مصرف سوخت شما را خراب کند؟ وزارت انرژی ایالات متحده می‌گوید: «لاستیک‌های کم باد می‌توانند مسافت پیموده شده بنزین را به ازای هر 1 psi افت فشار متوسط ​​همه لاستیک‌ها حدود 0.2 درصد کاهش دهند. لاستیک هایی که به درستی باد شده اند ایمن تر هستند و عمر طولانی تری دارند.
 
نوسان دما و سایش و پارگی معمولی می تواند فشار لاستیک ها را کاهش دهد، بنابراین مطمئن شوید که آنها را به طور منظم چک کنید و طبق توصیه سازنده باد کنید.
3. کامیون را خاموش کنید
اکثر تولیدکنندگان جدیدتر کامیون های دیزلی با سیستم های سیال اگزوز دیزل (DEF) به دلیل تبلور احتمالی DEF روی انژکتورهای سوخت، از طولانی شدن دوره های دور آرام موتور جلوگیری می کنند. با این اوصاف، برای اینکه بدانید کامیون وقتی کار نمی‌کند سوخت نمی‌سوزاند، نیازی به نمودارها یا مطالعات جالب ندارید، بنابراین وقتی شرایط اجازه می‌دهد آن را خاموش کنید. شما به موتور استراحت می دهید و در طول یک میلیون مایل می توانید مقدار قابل توجهی پول و زمان صرفه جویی در پمپ جمع آوری کنید.
4. آن را تنظیم کنید
یکی دیگر از راه های استثنایی برای افزایش بهره وری سوخت این است که مراقب تعمیر و نگهداری منظم و پیشگیرانه خود باشید. گرفتگی فیلترهای هوا، کیفیت روغن، باتری‌ها و اتصالات ضعیف نه تنها می‌تواند شما را در کنار جاده سرگردان کند، بلکه به آرامی مصرف سوخت شما را کاهش می‌دهد.
5. توجه کنید
به طور باورنکردنی، توجه به جاده می تواند در بهره وری سوخت تاثیر داشته باشد. تماشای چراغ‌های راهنمایی و خاموش کردن گاز از قبل، رویکرد بسیار ایمن‌تری را ایجاد می‌کند و مصرف سوخت را کاهش می‌دهد. با نگاه داشتن به جاده می توانید ترافیک آهسته آتی را ببینید و از ترمز و شتاب بیش از حد خودداری کنید. به سادگی با آگاهی بیشتر از محیط اطراف خود می توانید به راحتی MPG های خود را بهبود ببخشید.
6. با دنده مناسب بدوید
جابجایی بار به چرخ دنده های زیادی نیاز دارد تا نه تنها دکل را از توقفگاه به حرکت درآورد، بلکه از طریق کوه ها و درجه های شیب دار نیز نیرو می گیرد. چنین موقعیت هایی نیاز به جابجایی زیادی دارد و در نهایت سوخت را می سوزاند. ترفند این است که در حالی که در نقطه شیرین هستید بدون دور در دقیقه بالا جابجا شوید. استفاده از دنده مناسب برای سرعت خود باعث می شود که دور کمتری داشته باشید و دور کمتری به طور متوسط ​​سوخت کمتری بسوزانید.
7. برنامه ریزی سفر کارآمد
هنگام دریافت بار و اجرای برنامه سفر فراموش نکنید که برخی از جزئیات مهم مربوط به مسیر خود را در نظر بگیرید. نه فقط خود مسیرها را در نظر بگیرید، بلکه شرایط آب و هوایی را که وارد و خارج می‌شود، بررسی کنید، بهترین توقف‌های سوخت بر اساس بار شما، و حتی زمانی از روز که در حال سوخت‌گیری هستید، همگی می‌توانند بر دویدن شما تأثیر بگذارند. - شماره 8 را ببینید
8. از سوخت سرد استفاده کنید
ممکن است شنیده باشید که پمپاژ سوخت در صبح یا شب باعث می شود پول بیشتری نسبت به وسط روز انجام دهید. نه تنها درست است، بلکه تأثیر آن برای کامیون های نیمه سنگین و حجم سوختی که در هنگام پر شدن مصرف می کنند، افزایش می یابد. افزایش دما در وسط روز باعث می شود سوخت در مخازن منبسط شود و درصد سوختی که در نهایت با آن رانندگی می کنید کاهش می یابد. همانطور که در مرحله قبل ذکر شد، برنامه ریزی صحیح سفر می تواند راه درازی داشته باشد.
سخن آخر:
هزینه کار با کامیون بدون در نظر گرفتن مصرف سوخت بسیار بالاست. امروزه اکثر شرکت‌های حمل‌ونقل به مصرف سوخت انگیزه می‌دهند و صرف نظر از اینکه مالک/اپراتور یا راننده شرکت هستید، در نهایت به نفع شماست که بیشترین MPGهای ممکن را دریافت کنید. Dynamic Transit ناوگانی از Peterbilt 389 را با گیربکس دستی 10 سرعته اداره می کند. مدیران ما زمان بیشتری را با آموزش و مربیگری در حین کار صرف می کنند تا بیشترین بهره را از کامیون های خود ببرند.
 
 
صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد