x تبلیغات
فروشگاه تهران یدک

انواع ریتاردر ماشین سنگین

حتما تا به حال پیش آمده که سوار اتوبوس‌های بین‌شهری و یا اتوبوس‌های درون‌شهری شده باشید و متوجه شوید که راننده تنها با تکان دادن اهرمی که روی داشبورد قرار دارد اقدام به کم کردن سرعت خود بدون اینکه پدال ترمز را فشار دهد می‌کند؛ به این اهرم ریتاردر می‌گویند. در ادامه می‌خواهیم درباره ریتاردر ماشین سنگین صحبت کنیم و به بررسی خرابی ریتاردر ماشین سنگین، ریتاردر اتوبوس اسکانیا و... بپردازیم.
ریتاردر چیست؟
ریتاردر به عنوان یک نوع ترمز، بیشتر در ماشین‌های سنگین، کامیون‌ها و اتوبوس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. هدف ریتاردر افزایش بازدهی ترمز، کاهش سرعت و کاهش استهلاک لنت و ترمز است. ریتاردرها در گیربکس‌ها و توسط شرکت اسکانیا مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ بنابراین ریتاردر اتوبوس اسکانیا نسبت به دیگر اتوبوس‌های جهان شناخته‌شده‌تر است.
برای خرید لوازم یدکی کامیون از تهران یکتا کلیک کنید.
البته نکته‌ای که باید توجه داشته باشید این است که این ترمزها در واقع به عنوان یک ترمز کمکی نیز به کار می‌روند و یک راننده حرفه‌ای و با سابقه می‌تواند به طور هم‌زمان از هر دو ترمز استفاده کند. ریتاردر می‌تواند در ماشین‌های بسیار سنگین مانند تریلرها در صورتی که ترمزهای اصلی در کنار آن مورد استفاده قرار نگیرد بسیار خطرناک باشد. زیرا هنگامی که راننده تریلر و ماشین‌ سنگین تنها از ریتاردر استفاده می‌کند و ترمز را فشار نمی‌دهد باعث می‌شود که کامیون به ایستادن و تریلر به حرکت کردن تمایل داشته باشد؛ بنابراین این کار باعث به هم خوردن تعادل ماشین سنگین می‌شود و در نتیجه کامیون قیچی می‌کند. این اتفاق به خصوص در روزهای بارانی و جاده‌های خیس که مقدار اصطکاک بسیار پایین می‌آید اتفاق می‌افتد.
وظیفه ریتاردر چیست؟
ریتاردرها علاوه بر اینکه می‌توانند استهلاک لوازم مصرفی مانند لنت‌ها و لاستیک‌ها را به حداقل ممکن برسانند، به راننده کمک می‌کنند تا بتواند خودرو را بهتر کنترل کند و از ترمز کمتری استفاده کند.
به طور کلی باید گفت هنگامی که راننده‌ای ریتاردر خودرو را فعال می‌کند، موتور سعی می‌کند خاموش شود، اما گرانشی که به آن وارد می‌شود مانع از خاموش شدن خودرو می‌شود. از آنجایی که این اتفاق در داخل ماشین انجام می‌شود در نتیجه سرعت ماشین کاهش پیدا می‌کند.
انواع ریتاردر ماشین سنگین
در ماشین‌های سنگین از ریتاردرهای مختلفی استفاده می‌شود که از جمله متداول‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
ریتاردر گیربکسی یا هیدرولیکی
این مدل ریتاردرها بیشتر در اتوبوس‌های اسکانیا به کار برده می‌شوند و عملکرد آن‌ها به این صورت است که داخل ریتاردر یک لیوان بزرگ وجود دارد که به آن آکولوموتور گفته می‌شود و درون آن پر از روغن هست. این ریتاردرها روی گیربکس نصب می‌شوند و هنگامی که راننده ریتارد را فعال می‌کند، از داخل یک شیر، باد آزاد می‌شود.
همچنین نکته مهم دیگر این است که گیربکس و چرخ‌دنده ریتاردر هیچ‌گونه تماسی با یکدیگر ندارند. در نتیجه از آنجایی که فاصله بین چرخ دنده ریتاردر و گیربکس بسیار کم است؛ روغنی که با فشار از آکولوموتور آزاد می‌شود در میان چرخ‌دنده‌ها قرار می‌گیرد و در نتیجه اصطکاک ایجاد می‌شود و سرعت چرخ دنده گیربکس کاهش پیدا می‌کند. اما ریتاردرهای هیدرولیکی مزایای زیادی دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
  • این ریتاردرها به طور معمول پس از دو سال با صرفه‌جویی در مصرف کفشک‌های ترمز و پدها باعث جبران کردن هزینه‌های اولیه می‌شوند و هزینه‌های کلی کار را بسیار کاهش می‌دهد.
  • به دلیل کنترل الکترونیکی در این ریتاردر، قابلیت ادغام کردن آن با سیستم‌هایی مانند سیستم کروز کنترل فعال نیز وجود دارد.
  • ریتاردر هیدرولیکی از ساختمان سبک و کم حجمی تشکیل می‌شود.
  • قرار داشتن این ریتاردر در خودرو باعث بالا رفتن ایمنی فعال می‌شود و در نتیجه قابلیت اعتماد به خودرو برای حرکت با سرعت‌های بسیار بالاتر افزایش پیدا می‌کند.
  • باعث رانندگی بهتر و کنترل هر چه بیشتر خودرو در سراشیبی‌ها می‌شود.
ریتاردر مگنتی یا برقی
نوع دیگری از ریتاردر ماشین سنگین، ریتاردر برقی یا مگنتی است به طوری که بیشتر در اتوبوس‌های قدیمی قابل‌مشاهده هستند. البته لازم به ذکر است که این نوع ریتاردرها روی خودروهایی مانند رنو نیز قابل‌نصب هستند.
مزیتی که این ریتاردر نسبت به انواع دیگر آن دارد این است که انعطاف‌پذیری بالایی در محل نصب خود دارد. در ریتاردرهای برقی روتور به شفت چرخان ورودی متصل است و استاتور به شاسی خودرو اتصال پیدا می‌کند. در نتیجه بین روتور و استاتور هیچ‌گونه سطح تماسی به جز هوا وجود نخواهد داشت. هنگامی که راننده ریتاردر برقی را فعال می‌کند، جریان الکتریکی از درون باتری به سیم پیچ استاتور جاری می‌شود و در نتیجه میدان مغناطیسی در اطراف روتور به وجود می‌آید. این میدان مغناطیسی باعث به وجود آمدن جریان گردابی در روتور و ایجاد یک میدان مغناطیسی در جهت مخالف در اطراف استاتور می‌شود. به علت تفاوت جهت‌ها در خطوط میدان، چرخش روتور کاهش پیدا می‌کند و در نهایت باعث پایین آمدن سرعت خودرو می‌شود.
ریتاردر سوپاپی
این نوع از ریتاردرها به طور معمول در اتومبیل‌های مدل ۸۹ به بعد بنز و ولوو مورد استفاده قرار می‌گیرند. هنگامی که راننده ریتاردر سوپاپی را فعال می‌کند، مقداری از دریچه اگزوز بسته می‌شود. ریتاردرهای سوپاپی مانند ریتاردرهای هیدرولیکی نیز دارای چندین مرحله مختلف هستند. اما شباهت این ریتاردرها بیشتر به خفه کن است. به طوری که اگر دائم از آن‌ها استفاده شود، می‌تواند آسیب‌های زیادی را به موتور خودرو وارد کند. از این ریتاردرها در مواقعی که موتور بسیار داغ و بسیار سرد است نمی‌توان استفاده کرد زیرا باعث بریدن سوپاپ‌ها می‌شود.
ریتاردر چند مدل سنسور دارد؟
روی ریتاردرها معمولاً سه سنسور وجود دارد که هر کدام از این سنسورها وظایف خاص خود را دارند. این سنسورها عبارت‌اند از:
سنسور فشار روغن
ابن سنسورها میزان فشار روغن در ریتاردرها را مورد سنجش قرار می‌دهند. هنگامی که فشار روغن پایین باشد، چراغ روی آمپر خودرو به طور خودکار روشن می‌شود. در این حالت ریتاردر دیگر نمی‌تواند عملکرد خود را در حالت اتوماتیک ادامه دهد.
سنسور دمای آب ریتاردر
این سنسور بر روی سردکن آب ریتاردر نصب می‌شود.
سنسور دمای روغن
این سنسور وظیفه دارد تا دمای روغن داخل ریتاردر را نشان دهد. نکته مهمی که در اینجا باید توجه داشته باشید این است که اگر سنسورهای دمای روغن و دمای آب خراب شوند، ریتاردر دیگر نمی‌تواند مانند سابق به عملکرد خود ادامه دهد، اما اگر سنسور فشار روغن خراب شود چراغ روی نمایشگر آمپر روشن می‌شود و ریتاردر به طور کامل از بین نمی‌رود.
خرابی ریتاردر ماشین سنگین
مانند بسیاری از قطعات دیگر، ریتاردرها هم روزی خراب می‌شوند. بیشتر خرابی این قطعات به دلیل کاسه نمد آن‌ها است که بین ریتاردر و گیربکس قرار دارد. از آنجایی که فشار روغن در ریتاردر بالاتر از فشار روغن درون گیربکس‌ها است؛ بنابراین هنگامی که کاسه نمد آسیب ببیند روغنی که در ریتاردر وجود دارد وارد گیربکس می‌شود و میزان روغن گیربکس را بالا می‌برد، اما جای هیچ‌گونه نگرانی نیست زیرا هنگامی که کاسه نمد عوض شود این مشکل به طور کامل از بین می‌رود.
تشخیص ریتاردر و خفه کن در ماشین سنگین
خفه کن یا ترمز اگزوز که به اشتباه به آن ریتاردر نیز گفته می‌شود، یک دریچه است که در خودروهای مدل پایین‌تر در منبع اگزوز و در خودروهای مدل‌بالاتر در لوله خارجی سوپرشارژ قرار داده می‌شود. هنگامی که راننده پدال زیر صندلی را فشار می‌دهد و یا با دکمه‌ای که روی داشبورد قرار دارد دریچه را می‌بندد، سوپاپ‌ها جلوی هوای خارج شده از اگزوز را می‌گیرند و هنچنین می‌توانند جلوی گازهایی که از اگزوز خارج می‌شود را نیز بگیرند و با فشار آوردن، سرعت میل لنگ را کم می‌کنند. هنگامی که سرعت میل لنگ کاهش پیدا می‌کند باعث پایین آوردن سرعت خودرو می‌شود. همان‌طور که با خواندن این توضیح متوجه شدید خفه کن و ریتاردر کاملاً متفاوت هستند و عملکرد یکسانی ندارند، اما بسیاری از افراد گاها این دو را با یکدیگر اشتباه می‌گیرند.

 
 
 
 
 
 

تعمیر ظرفشویی کندی

برند کندی در سال 1945 در ایتالیا تأسیس شده است و یکی از برندهای پرسابقه لوازم خانگی به شمار می‌رود. ماشین‌های ظرفشویی کندی نه‌تنها بسیار بادوام و با کیفیت هستند، بلکه تضمین می‌کنند که ظروف شما به درستی و کامل تمیز شود. با این حال با اقدام فوری در صورت خرابی، هزینه تعمیر ظرفشویی کندی شما کمتر خواهد شد.
در صورت بروز هر مشکلی در ماشین ظرفشویی کندی خود تنها کافی است با تعمیرکاران متخصص و مجرب نمایندگی تعمیرات ماشین ظرفشویی کندی در پارس پشتیبان تماس بگیرید. تکنسین‌های پارس پشتیبان در کمترین زمان و با کیفیت مناسب و هزینه معقول به تعمیر ظرفشویی می‌پردازند. تا انتهای این مطلب با پارس پشتیبان همراه باشید تا هر آنچه که باید درباره تعمیر ماشین ظرفشویی کندی بدانید با هم مرور کنیم.
مشکلات رایج در ماشین ظرفشویی‌ کندی 
سرویس ظرفشویی کندی به طور سالانه بهترین راه برای جلوگیری از خرابی‌های آزاردهنده‌ی این ماشین است. شناخت مشکلات رایج ماشین ظرفشویی به شما کمک می‌کند که استفاده مفیدتری از دستگاه داشته باشید و حداقل از بروز مشکلات عمیق‌تر جلوگیری نمایید یا حتی بتوانید خودتان به تعمیر ظرفشویی کندی بپردازید. در ادامه فهرستی از مهمترین موارد مشکلات رایج این ماشین را مرور می‌کنیم:
1. ماشین ظرفشویی کندی ظروف را تمیز نمی‌کند
ممکن است بارها با این مسأله مواجه شده باشید که ماشین ظرفشویی کندی شما ظرف‌ها را به درستی تمیز نمی‌کند. قبل از این که فکر کنید ماشین ظرفشویی خراب شده است، دفترچه راهنمای آن را بررسی کنید و مطمئن شوید که دستگاه را بیش از حد بارگذاری نکرده‌اید. بارگیری نادرست یا استفاده از مقدار یا نوع نامناسب مواد شوینده می‌تواند باعث این مشکل شود. اگر همه این موارد درست بود، مشکل می‌تواند از پمپ تخلیه و منبع آب باشد.
2. بوهای زننده از ظرفشویی کندی شما به مشام می‌رسد
اگر این مشکل در ظرفشویی کندی شما به‌وجود آمده، ممکن است لوله‌های داخلی یا بازوهای اسپری با رسوبات مواد غذایی و نمک پوشیده شده باشند. تمیز کردن بشقاب‌ها و ظروف از آشغال‌ها قبل از قرار دادن آنها در ماشین ظرفشویی و استفاده از مقدار صحیح نرم‌کننده، احتمال بروز این مشکل را کاهش می‌دهد. بنابراین می‌توانید این بو را با اجرای یک برنامه شستشوی مناسب و یک شوینده معطر از بین ببرید. اگر مشکل برطرف نشد حتماً برای تعمیر ظرفشویی کندی خود و رفع این مشکل از یک تعمیرکار خبره کمک بگیرید.
3. نشتی از ماشین ظرفشویی کندی
نشتی ماشین ظرفشویی کندی دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد. این دلایل می‌تواند یکی از گزینه‌های زیر باشد:
  • ایجاد اختلال در پمپ آب
  • مشکل درب یا شلنگ
  • مشکل پمپ تخلیه
 برای جلوگیری از هرگونه خسارت بهتر است بلافاصله با یک تعمیرکار حرفه‌ای جهت تعمیر ظرفشویی کندی خود تماس بگیرید.
4. ماشین ظرفشویی کندی شما کار نمی‌کند
اگر ماشین ظرفشویی شما کار نمی‌کند ممکن است به درستی به برق وصل نشده و یا سیم‌کشی آن آسیب دیده باشد. همچنین ممکن است مشکلی در موتور محرک یا در سایر اجزای داخلی وجود داشته باشد. یکی دیگر از دلایل رایج، معیوب بودن قفل در یا سوئیچ قفل درب می‌باشد. در هر صورت بهتر است در صورت عدم رفع این مشکل با روش های ساده، با یک تکنسین حرفه‌ای تماس بگیرید.
5. ماشین ظرفشویی کندی به درستی با آب پر نمی‌شود
ماشین ظرفشویی برای کارکرد در حداکثر راندمان به یک منبع ثابت آب متکی است اما دیدن ماشین‌های ظرفشویی کندی که به درستی با آب پر نمی‌شوند، معمول است.
شایع‌ترین علت مشکلات جریان آب در ماشین ظرفشویی کندی، معیوب بودن دریچه ورودی آب است. اگر دریچه ورودی خراب باشد، ممکن است در صورت نیاز، آب را به داخل دستگاه نکشد. در این حالت معمولاً ماشین مدت زیادی بعد از این که مقدار مناسب آب را دریافت کند، تازه پر می‌شود.
مشکلات شناور ماشین ظرفشویی و سوئیچ شناور نیز می‌تواند منجر به کمبود آب یا آب بیش از حد در ماشین ظرفشویی شود. این اجزا به دستگاه اطلاع می‌دهند که چه زمانی و چه مقدار ازآب را در خود نگه دارد و ممکن است به دلیل زباله‌های موجود در دستگاه در عملکر خود دچار اختلال شوند.
6. ظرفشویی کندی شما ظروف را به درستی خشک نمی‌کند
وقتی چرخه ماشین ظرفشویی کندی کامل شد، ظروف شما باید کاملاً خشک شده و آماده نگهداری شوند. اگر ظروف پس از یک چرخه شستشو به طور محسوسی خیس بمانند، ممکن است عنصر گرمایش دستگاه مشکل داشته باشد. تنها راه برای اطلاع از کارکرد المنت گرمایش، تست آن با مولتی متر است که بهتر است به تعمیرکاران حرفه‌ای ماشین ظرفشویی سپرده شود.
هزینه تعمیرات ظرفشویی کندی
هزینه تعمیرات ماشین ظرفشویی کندی بستگی به مشکلی دارد که ظرفشویی شما با آن مواجه شده است. در واقع متناسب با مشکل، میزان تعمیر و یا تعویض قطعات، هزینه‌های تعمیر ماشین ظرفشویی کندی مشخص می‌شود. برای اطلاع درست و کامل از هزینه تعمیرات ظرفشویی کندی، تنها کافی است با کارشناسان پارس پشتیبان تماس بگیرید تا به صورت شفاف از هزینه‌ها اطلاع یابید.
نحوه برقراری ارتباط با پارس‌پشتیبان
تکنیسین‌های پارس‌پشتیبان دارای تجربه بسیار زیادی در تعمیرات ماشین ظرفشویی کندی در تهران هستند و آزمون‌های سخت پارس‌پشتیبان را با موفقیت سپری کرده‌اند. ما هیچگاه برای کاری که انجام نشده است، هزینه‌ای از شما دریافت نخواهیم کرد و بدون اطلاع مشتری از قطعات غیراورجینال استفاده نخواهیم کرد. برای برقراری ارتباط با پارس پشتیبان می‌توانید از دو طریق زیر اقدام کنید:
روش اول: تماس با یکی از شماره تلفن‌های پارس پشتیبان و درخواست پشتیبانی یا مشاوره در صفحه  تماس با ما.
روش دوم: درخواست حضور کارشناس در محل با استفاده از پر کردن فرم مخصوص تعمیر ماشین ظرفشویی. بعد از پر کردن این فرم، کارشناسان پارس‌پشتیبان بلافاصله با شما تماس خواهند گرفت.
 

 
 
 

چراغ مه شکن ماشین سنگین

برخلاف انواع چراغ‌هایی که برای خودرو وجود دارد مانند چراغ‌های معمولی نور بالا، نور پایین، چراغ ترمز و... چراغ مه شکن توضیحات کمی پیچیده‌ای دارد؛ بنابراین از آنجایی که شاید شما تا به حال اسم چراغ مه شکن را زیاد شنیده باشید، اما دقیقا اطلاع ندارید که این چراغ چیست و چه وظیفه‌ای دارد و چه مواقعی باید از آن استفاده شود.
در ادامه می‌خواهیم توضیح کاملی درباره چراغ مه شکن ماشین سنگین دهیم و به بررسی موضوعاتی مانند انواع چراغ مه شکن ماشین سنگین، بهترین رنگ چراغ مه شکن و... بپردازیم تا سوالات ذهنی شما برطرف شود.
برای خرید چراغ ماشین سنگین، لوازم یدکی اتوبوس و همچنین لوازم یدکی کامیون با تهران یکتا تماس بگیرید.
چراغ مه شکن چیست؟
چراغ مه شکن چراغی است که به صورت تکی و یا دوتایی در جلو و عقب ماشین نصب می‌شود و برای مواقعی که باران شدید، برف شدید، مه، گردوغبار و شرایط جوی نامناسب وجود دارد استفاده می‌شود تا از به وجود آمدن خسارت‌ها، حوادث و تصادفات احتمالی جلوگیری شود.
نحوه کار کرد این چراغ به صورتی است که با انتشار پرتوهای میله‌ای و با زاویه زیاد نسبت به زمین طراحی شده است. تفاوتی که چراغ مه شکن با دیگر چراغ‌های خودرو دارد این است که در فاصله محدودی افزایش دید کلی دارد، زیرا هنگامی‌که شرایط جوی نامساعد است، شما فقط می‌توانید تا چند متر جلوتر را ببینید و امکان دیدن تمامی مسیر وجود ندارد.
چراغ مه شکن تکی بیشتر در سمت راست راننده نصب می‌شود و به این دلیل است که خودروی عقبی دید بهتری داشته باشد، اما دلیل نصب چراغ مه شکن دوتایی برای نشان دادن فاصله خودروی جلویی است.
زمان استفاده از چراغ مه شکن ماشین سنگین
از آنجایی که چراغ‌های مه شکن برای شرایط خاصی طراحی شده‌اند؛ بنابراین استفاده از آن‌ها در شرایط جوی مناسب به هیچ عنوان مجاز نیست، زیرا استفاده از چراغ مه شکن ماشین سنگین فقط در مواقعی است که جاده مه دارد و یا شرایط جوی بسیار نامناسب است. به طور مثال برف و باران جلوی دید شما را گرفته و اجازه نمی‌دهد که مسیرتان را به ‌درستی ببینید. به طور کلی هرگاه عاملی وجود داشته باشد که باعث کم شدن دید راننده ‌شود، راننده ماشین سنگین موظف است تا از این چراغ استفاده کند.
انواع چراغ مه شکن ماشین سنگین
چراغ مه شکن ماشین سنگین در دو نوع چراغ مه شکن جلو و عقب در بازار در دسترس است که تفاوتی با یکدیگر ندارند و فقط محل نصب آن‌ها با یکدیگر متفاوت است.
تفاوت دیگر این است که چراغ مه شکن عقب بخشی از سطح زمین را روشن می‌کند و باعث دید بهتر راننده ماشین عقبی می‌شود که این باعث جلوگیری از به وجود آمدن تصادفات خودرو عقب به خودروی شما می‌شود. چراغ‌های مه شکن عقب رنگ‌های یکسان با فاصله‌های استاندارد و مناسب با چراغ ترمز دارند. این باعث می‌شود که وقتی شما ترمز می‌گیرید راننده ماشین عقبی متوجه ترمز گرفتن شما می‌شود.
تعدادی از خودروها فقط دارای چراغ‌های مه شکن در قسمت جلویی هستند و برخی دیگر نیز تنها به داشتن چراغ‌های مه‌ شکن عقبی خودرو اکتفا می‌کنند. اما نکته‌ای که لازم است به آن توجه کنید این است که داشتن چراغ‌های مه شکن عقب در قانون اجباری است؛ بنابراین تمام خودروها باید این چراغ را داشته باشند.
اما این نکته درباره چراغ‌های مه شکن جلو صدق نمی‌کند و تنها برخی از خودروها به دلیل متمایز بودنشان با دیگر وسایل سواری از این چراغ‌ها استفاده می‌کنند. هنگامی‌که شرایط جوی نامساعد است استفاده از چراغ معمولی می‌تواند شرایط سختی را هم برای شما و هم برای دیگر خودروهای پشت سرتان به وجود آورد زیرا رانندگان پشتی دیرتر از وجود شما آگاه می‌شوند و در نتیجه تصادفات زیادی رخ می‌دهد. چراغ‌های مه شکن جلو و عقب اغلب به رنگ‌های قرمز، زرد و سبز دیده می‌شوند؛ بنابراین باید با فاصله استاندارد نسبت به چراغ ترمز نصب شود تا مشکلی برای رانندگان پشتی ایجاد نشود.
چراغ مه شکن عقب
نحوه استفاده از چراغ مه شکن
معمولاً نحوه استفاده از چراغ‌های مه شکن در خودروها به این صورت است که از طریق کلید مجزا و به وسیله دکمه فعال‌کننده چراغ‌های جلوی خودرو فعال می‌شوند. در برخی از خودروها چراغ‌های مه شکن می‌توانند به وسیله دو دکمه که یکی از آن‌ها مخصوص چراغ‌های جلو و دیگری مخصوص چراغ‌های عقب خودرو است فعال شوند. اما در دیگر خودروها چراغ‌های مه شکن به وسیله کلیدهای چرخشی راه‌اندازی می‌شوند.
در این خودروها شما باید به آسانی کلید را در حالت موردنظر خود قرار دهید تا چراغ‌ها روشن شوند. در خودروهای دیگر یک نماد برای روشن بودن چراغ‌های مه شکن وجود دارد که راننده به وسیله آن متوجه خاموش و روشن بودن چراغ می‌شود. این نماد به طور معمول در کنار نماد روشن بودن چراغ‌های اصلی خودرو و در صفحه نمایش پشت فرمان قرار داده شده است.
نماد چراغ مه شکن عقب خودرو ظاهری در جهت خلاف نماد چراغ‌های اصلی دارد. چراغ‌های مه شکن به‌گونه‌ای طراحی‌شده‌اند که هنگامی‌که چراغ‌های اصلی خودرو خاموش می‌شوند آن‌ها نیز به صورت خودکار غیرفعال می‌شوند.
بهترین رنگ چراغ مه شکن
بیشتر تولیدکنندگان چراغ‌های مه شکن از نور زرد در این چراغ‌ها استفاده می‌کنند، اما شما می‌توانید بنا به سلیقه خود از رنگ‌های دیگری مانند قرمز، سبز، آبی و سفید نیز استفاده کنید و این به سلیقه شما مربوط می‌شود، زیرا بر خلاف باور عموم مردم، هیچ محدودیتی در انتخاب رنگ چراغ مه شکن وجود ندارد و اصلی‌ترین عامل تاثیرگذار در این چراغ‌ها زاویه تابش نور آن‌ها است.
اما با این حال برای شمایی که در ذهنتان این سوال به وجود می‌آید که چه رنگ چراغ مه شکن از همه بهتر است؟ باید گفت توصیه می‌شود که از رنگ زرد آن استفاده کنید به این دلیل که رنگ زرد نسبت به نور سفید از اشعه بنفش و آبی کمتری برخوردار است که این ویژگی باعث کاهش تبلور نور زرد و مانع انعکاس و بازتاب بیش از حد نور در هنگام برخورد با مه، باران و برف می‌شود. در واقع استفاده از چراغ مه شکن با نور زرد برای دید راننده هنگام شرایط مه آلود بسیار مفید است. همچنین این رنگ برای رانندگان خستگی کمتری ایجاد می‌کند که این موضوع یک مزیت بزرگ محسوب می‌شود.
 

نکاتی مهم در مورد چراغ مه شکن

چند نکته بسیار مهم درباره چراغ مه شکن وجود دارد که لازم از آن‌ها را با یکدیگر مرور کنیم:
  • اولین نکته‌ای که باید به یاد داشته باشید این است که فقط در مواقع ضروری از چراغ مه شکن ماشین سنگین استفاده کنید.
  • در شرایط عادی که آب‌وهوا مناسب است و وضعیت دید کافی دارید از این چراغ‌ها به هیچ عنوان استفاده نکنید.
  • چراغ مه شکن را با چراغ ترمز اشتباه نگیرید.
  • تحت هیچ شرایطی از چراغ مه شکن به عنوان چراغ اصلی خودرو استفاده نکنید.
  • اگر تا به حال خودروی شما به چراغ مه شکن مجهز نشده حتماً آن را به این چراغ مجهز کنید.

از بین رفتن تراز ماشین در دست اندازها

مارس ماه ملی چاله‌ها است، و ما اینجا هستیم تا به این سوال پاسخ دهیم: "آیا یک گودال می‌تواند مسیر خودروی شما را از مسیر خارج کند؟" بله میشه! از تهران یکتا بیاموزید که چگونه چاله ها می توانند روی تراز شما تأثیر بگذارند و چگونه بفهمید وسیله نقلیه شما نیاز به تعمیر خرابی چاله دارد.

انواع لوازم بدنه ولوو و قطعات اتوبوس مان را از تهران یکتا خریداری کیند.
 
 
برخورد با چاله ها چگونه بر جابجایی و تراز کردن تأثیر می گذارد
با پایان یافتن زمستان و آب شدن جاده های یخ زده، چاله ها در جاده های سراسر کشور ظاهر می شوند. چاله ها نه تنها یک کابوس برای لاستیک ها و سیستم تعلیق شما هستند، بلکه می توانند روی هندلینگ و هم ترازی شما تأثیر بگذارند.
 
در حالی که همه ما با صدای وحشتناک BA-DUNK که اتومبیل هایمان هنگام برخورد به چاله تولید می کنند آشنا هستیم، آسیب ناشی از چاله ممکن است برای مدتی مورد توجه قرار نگیرد. برخورد مکرر به چاله‌ها - یا حتی فقط یک چاله بد - می‌تواند زوایای تماس چرخ‌های شما با جاده را تغییر دهد و به طور بالقوه منجر به یک مشکل ایمنی و تعمیرات گران‌قیمت بعدا شود.
 
ناهماهنگی منجر به سایش زودرس و ناهموار آج لاستیک ها می شود و ممکن است شما را ملزم به تعویض لاستیک ها خیلی زودتر از حد انتظار کند. همچنین بر روی فرمان خودرو شما تأثیر می گذارد و ممکن است باعث دریفت شدن ناخواسته شود. هنگامی که تراز خاموش است، ممکن است متوجه شوید که ماشین خود در حین رانندگی به یک طرف کشیده می شود یا اینکه فرمان شما با زاویه عجیبی کج شده است.
 
حتی اگر بعد از برخورد به یک یا دو چاله همه چیز خوب به نظر برسد، ممکن است ماشین شما آسیب دیده باشد. درست همانطور که همیشه نمی توانید یک چاله را در جاده ببینید، گاهی اوقات تا دیر نشده نمی توانید آسیب چاله را ببینید. بهتر است با آوردن وسیله نقلیه خود برای بازرسی کامل خودرو برای ارزیابی کامل آسیب پس از برخورد به چاله، به مسائل هم ترازی قبل از بروز آنها رسیدگی کنید.
هنگام رانندگی از روی چاله ها ترمز نکنید - این دلیل است
ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، اما بهترین کاری که می‌توانید درست قبل از عبور از چاله انجام دهید - جدای از فرمان دادن به اطراف آن - این است که پای خود را از روی ترمز بردارید. هنگامی که ترمز را فشار می دهید، با فشرده شدن سیستم تعلیق روی چرخ های جلو، قسمت جلویی خودرو پایین می آید. هنگامی که سیستم تعلیق فشرده می شود، قادر به جذب ضربه های جاده ای نیست. به عبارت دیگر، ترمز گرفتن از روی چاله می تواند توانایی وسیله نقلیه شما را برای جذب ضربه با سرعت بالا از بین ببرد و به طور بالقوه منجر به آسیب جدی شود.
 
ترمز گرفتن از روی چاله ها می تواند به ویژه به شوک ها یا پایه های وسیله نقلیه شما آسیب برساند. پایه‌ها تا حد زیادی روی هم‌ترازی تأثیر می‌گذارند، بنابراین اگر پایه‌های شما در اثر ترمزگیری روی چاله آسیب ببینند، این احتمال وجود دارد که تراز شما نیز از بین رفته باشد.
 
پس از برخورد به چاله، مراقب علائمی باشید که ممکن است به تکان‌های جدید یا تکان‌های پایه نیاز داشته باشید، مانند صداهای غیرعادی یا تند رانندگی.
 
اجازه ندهید آسیب چاله سرعت شما را کند کند
فصل بهار زمان چاله است. هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد! اگر به چاله ای برخورد کردید و اکنون تراز شما از بین رفته است، به نزدیکترین تعمیرگاه  بروید. تکنسین های متخصص ما وضعیت فرمان و سیستم تعلیق شما را ارزیابی می کنند تا تعیین کنند که آیا تراز چرخ ها برای بازگشت ایمن به جاده ضروری است یا خیر.
 
 
 

چگونه بفهمیم چه زمانی شوک یا استراست ماشین نیاز به تعویض دارد؟

 

وقتی به مهم ترین سیستم های ماشین خود فکر می کنید، چه چیزی به ذهنتان می رسد؟ شاید موتور پس از همه، شما بدون آن نمی توانید به جایی برسید. یا شاید ترمز. بدیهی است که آنها برای ایمنی حیاتی هستند.

 
اما در مورد تعلیق چطور؟ اگر سیستم تعلیق شما به درستی کار می کند، احتمالاً به آن فکر نمی کنید. اما اگر اینطور نباشد، سواری شما ممکن است پر از دست انداز و سریع شود. در مورد دو جزء اصلی سیستم تعلیق خود - شوک‌ها و پایه‌ها - و نحوه نگه داشتن آنها در حالت کارکرد برای بهترین تجربه رانندگی بیشتر بیاموزید.
 
سیستم تعلیق ماشین چگونه کار می کند؟
وسیله نقلیه شما می تواند در جهات مختلف حرکت کند: جلو، عقب و اطراف پیچ ها یا پیچ ها. اما در نظر داشته باشید که ماشین شما می تواند بالا و پایین نیز حرکت کند، به خصوص زمانی که روی سطحی ناهموار رانندگی می کنید، یا شتاب می گیرید یا سریع ترمز می کنید.
 
هنگامی که شرایط به طور ناگهانی تغییر می کند، توزیع وزن وسیله نقلیه شما تغییر می کند. وظیفه تعلیق شما این است که انرژی ناشی از این وقفه ها را جذب و دفع کند. سیستم تعلیق شما همچنین به لاستیک های شما کمک می کند تا هنگام تغییر جهت فرمان، تماس یکنواخت و کنترل شده با جاده را حفظ کنند.
 
چرا به شوک و استرات نیاز دارید؟
بیایید با شرایط رانندگی ناهموار شروع کنیم. هنگامی که ماشین شما به یک دست انداز یا نقطه ناهموار در جاده برخورد می کند، سیم پیچ سنگین یا فنرهای برگ در سیستم تعلیق شما انرژی ناشی از آن دست اندازهاهای ناگهانی را جذب می کند. اما این انرژی کجا می رود؟ به کمک فنرها، که معمولا به آنها "شوک" یا "استراتس" می گویند.
 
هر یک از کمک فنرها یا پایه‌های وسیله نقلیه شما یک جزء استوانه‌ای است که شامل یک سیستم پیستونی است و حرکت پیستون اجازه می‌دهد تا انرژی ضربه‌های جاده به مایع تعلیق هیدرولیک شما (به جای انتقال ضربه به اجزای ساختاری وسیله نقلیه شما) منتقل شود. .
 
تفاوت بین شوک و استراوت چیست؟
بنابراین، تفاوت بین شوک‌ها و پایه‌ها چیست؟ در حالی که آنها اهداف مشابهی دارند - جذب ضربه - پایه های شما همچنین به عنوان اجزای ساختاری و تحمل کننده وزن در وسیله نقلیه شما عمل می کنند. بسته به نوع وسیله نقلیه ای که رانندگی می کنید، ممکن است تمام شوک ها، تمام پایه ها یا ترکیبی از این دو در سیستم تعلیق خود داشته باشید.
 
اما چگونه می‌دانید چه زمانی باید شوک‌ها (یا پایه‌ها) تعویض شوند و اگر آنها را تعویض نکنید چه اتفاقی می‌افتد؟ برای کسب اطلاعات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه کنید تا بتوانید تصمیمی آگاهانه در مورد سرویس و نگهداری خودرو خود بگیرید.
 
نشانه های شوک ها و تکان های بد
شما هر روز با وسیله نقلیه خود رانندگی می کنید و احتمالاً متوجه خواهید شد که چیزی درست نیست. اما چگونه می دانید که سیستم تعلیق ریشه مشکل است؟ در اینجا نحوه تشخیص اینکه چه زمانی شوک ها فرسوده شده اند یا پایه ها خراب می شوند، آمده است.
 
1. تغییرات در هندلینگ پس از برخورد با چاله
برخورد با دست انداز در جاده فقط یک تکان برای شما و مسافرانتان نیست. همچنین می تواند ضربه ها و تکان های شما را نیز تحت تاثیر قرار دهد. علائم خرابی چاله ها، از جمله فرمان نامنظم یا کششی را بیاموزید، و اگر هر یک از آن پرچم های قرمز را تجربه کردید، در اسرع وقت یک قرار تعمیر تعیین کنید.
 
2. مایعات از اطراف شوک ها یا پایه ها نشت می کند
شوک ها و پایه های شما حاوی مایع تعلیق هیدرولیک هستند. اگر متوجه نشت مایع در نزدیکی این اجزا شدید، ممکن است محفظه شوک یا استرات ترک خورده باشد، یا ممکن است مهر و موم آسیب دیده باشد.
 
3. فواصل توقف طولانی تر یا "شیرجه بینی" هنگام ترمزگیری
ترمزهای شما بیشتر کارهای سنگین را زمانی که باید وسیله نقلیه خود را متوقف کنید انجام می دهند، اما سیستم تعلیق شما نیز در این امر نقش دارد. اگر متوجه شدید که توقف خودروی شما بیشتر طول می‌کشد یا وقتی ناگهان ترمز می‌گیرید احساس می‌کنید که در جلو شیرجه می‌زند، شوک‌های فرسوده یا پایه‌ها احتمالاً مقصر هستند.
 
4. "چمباتمه زدن" در عقب با شتاب ناگهانی
دقیقاً مانند شیرجه به جلو هنگام ترمزگیری می‌تواند نشانه‌ای از مشکل سیستم تعلیق باشد، همچنین می‌تواند «چمباتمه زدن» یا پایین آمدن محسوس عقب خودرو در هنگام شتاب گیری سریع باشد. هر دوی این مشکلات نشان دهنده وزن نایکنواخت و جذب ضربه در شوک ها یا پایه های شما است.
 
5. احساس واژگونی یا تکان خوردن هنگام چرخش یا رانندگی در اطراف پیچ ها
شوک‌ها و پایه‌ها نقش کلیدی در حفظ تعادل خودروی شما از جلو به عقب و پهلو به پهلو دارند. اگر شوک‌ها و پایه‌های شما شلیک می‌شوند، ممکن است احساس کنید که وسیله نقلیه‌تان به‌جای ایستادن کاملاً عمودی هنگام چرخش یا حرکت در اطراف یک منحنی تیز، به یک سمت واژگون می‌شود.
اگر استراست هایم را عوض نکنم چه اتفاقی می افتد؟
شاید بتوانید سواری ناهموار را تحمل کنید، اما به نفع سیستم تعلیق خود، احتمالاً نباید این کار را انجام دهید. اگر منتظر بمانید تا شوک‌هایتان کاملاً فرسوده شوند یا پایه‌های شما در وضعیت وخیمی قرار بگیرند، وسیله نقلیه خود را در معرض خطر قرار می‌دهید:
 
سایش ناهموار لاستیک
افزایش زمان توقف
مشکلات فرمان (یا در موارد شدید، از دست دادن کنترل فرمان)
سایش زودرس فنرها و سایر اجزای سیستم تعلیق
هر چند وقت یک‌بار باید شوک‌ها و پایه‌ها را تعویض کرد؟
به عنوان یک قاعده کلی، شوک ها و پایه ها باید به طور منظم، از 50000 مایل، بازرسی شوند. اما، این می تواند بر اساس شرایط جاده، عادات رانندگی و نوع وسیله نقلیه شما که بیشترین استفاده را دارید، متفاوت باشد. برای یافتن راهنمایی های توصیه شده توسط سازنده برای خودروی خاص خود، به اسناد تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده برند و مدل خود مراجعه کنید یا از یک متخصص در تهران یکتا  کمک بخواهید.
 
چگونه بفهمیم که آیا استروت ها بد می شوند یا خیر؟
فکر می کنید شوک ها یا پایه های شما فرسوده شده اند؟ مطمئن نیستید که آیا مشکلات خودروی شما می تواند علت اصلی دیگری داشته باشد؟ وقت آن رسیده است که با افراد حرفه ای کمک بگیرید. در اولین نشانه سواری ناهموار یا چرخ‌های سرگردان، یک قرار سرویس بگیرید و برای تعمیر سیستم تعلیق و فرمان که می‌توانید به آن اعتماد کنید، در محله خود توقف کنید تهران یکتا . زمان آن فرا رسیده است که برای شما و ماشینتان به قایقرانی روان - یا، می دانید، رانندگی- برگردید!
 

هوای سرد چه تاثیری روی روغن موتور می گذارد؟

هوای سرد می تواند به طور کلی خودروی شما را خراب کند، اما آیا می دانستید که می تواند روی روغن موتور شما نیز تأثیر بگذارد؟ روغن موتور در دماهای سرد متفاوت جریان می یابد و این می تواند منجر به مشکل موتور شود.

با کمی دانش و تغییرات جزئی، هوای سرد نیازی به استفاده از بهترین حالت شما و وسیله نقلیه شما در این فصل ندارد. با این راهنما بیاموزید که چرا ممکن است در هوای سرد فشار روغن متفاوتی داشته باشید، زمستان چگونه روغن موتور را تحت تأثیر قرار می دهد و چگونه از مشکلات احتمالی روغن موتور جلوتر بمانید.

جهت خرید قطعات ماشین سنگین و آگاهی از قیمت لوازم یدکی اتوبوس با تهران یکتا تماس بگیرید.
 
 
هوای سرد چگونه بر موتور خودرو تأثیر می گذارد؟
در ماه‌های زمستان، موتور شما ممکن است برای رسیدن به دمای کارکرد مطلوب خود زمان بیشتری ببرد. و هنگامی که هوا بسیار سرد است، توانایی روغن موتور شما برای جریان یافتن مناسب ممکن است به تاخیر بیفتد. وقتی این اتفاق می‌افتد، ممکن است موتور شما در زمانی که هوا بسیار سرد است کارایی لازم را نداشته باشد.
 
 
آیا روغن موتور یخ می زند؟
در سرمای شدید، بله، روغن موتور می تواند یخ بزند. اگر قبلاً این کار را نکرده اید، ممکن است بخواهید برای تعویض روغن بعدی خود به روغن مصنوعی تغییر دهید. روغن های مصنوعی اغلب سطوح ویسکوزیته خود را حفظ می کنند و بهتر می توانند در برابر یخ زدگی مقاومت کنند، حتی در سرمای شدید.
 
 
 
چرا روغن موتور من در زمستان کم است؟
آیا خودرو در هوای سرد روغن بیشتری مصرف می کند؟ نه به طور معمول. روغن کم در هوای سرد (و در غیر این صورت) می تواند به شرایط و سن موتور شما و نوع خودرویی که رانندگی می کنید بستگی داشته باشد. اگر در طول زمستان دائماً روغن موتور خود را پر می کنید، ممکن است مشکل چیز دیگری باشد. در هر صورت، شما می خواهید خودروی خود را در اسرع وقت بازرسی کنید.
فشار روغن کم: هوای سرد نیز آن را تغییر می دهد
موتور شما برای حفظ جریان روغن با سرعت قابل پیش بینی به فشار روغن متکی است. هر تعدادی از موارد می تواند باعث کاهش فشار روغن موتور شود، مانند سطح روغن پایین به دلیل نشت روغن، خرابی دریچه فشار فشار پمپ روغن، و - حدس زدید - هوای سرد (در برخی شرایط).
 
از آنجایی که ویسکوزیته روغن موتور در دماهای سرد تغییر می کند، فشار روغن موتور شما نیز تغییر می کند. دمای سردتر در واقع می تواند فشار روغن را افزایش دهد، اما روغن در موتور ممکن است حباب های هوا ایجاد کند. روغن ضخیم‌تر ممکن است مدت بیشتری روی آن حباب‌های هوا بماند و فشار سنج روغن مقدار کمتری را نشان دهد. علائم فشار روغن پایین را بیاموزید و در زمستان امسال مراقب آنها باشید.
 
از مشکلات موتور و روغن کم در هوای سرد جلوتر باشید
اکنون که می دانید هوای سرد چقدر روی روغن موتور تأثیر می گذارد، چه کاری می توانید انجام دهید؟ تعویض منظم روغن در فواصل زمانی برنامه ریزی شده برای تعمیر و نگهداری خودرو برای سلامت موتور در فصل زمستان ضروری است. اما در اینجا چند دستورالعمل اضافی وجود دارد که باید در هوای سرد به خاطر داشت:
 
1. سفرهای طولانی تری داشته باشید.
وقتی وسیله نقلیه خود را روشن می کنید روغن موتور شما بیشترین تأثیرات زمستان را احساس می کند. و تا زمانی که موتور شما به دمای کارکرد بهینه برسد، ممکن است گازهای گلخانه ای و آلاینده های موتور (آب و سوخت) در روغن موتور شما جمع شود. با انجام سفرهای طولانی تر (به جای سفرهای کوتاه مکرر)، موتور شما فرصت بیشتری برای رسیدن به دمای کاری مطلوب خود خواهد داشت.
 
به طور خلاصه، اطمینان از اینکه موتور شما در دمای بهینه کار می کند با درایوهای طولانی تر می تواند به حذف این آلاینده ها کمک کند.
 
2. از بیکاری طولانی خودداری کنید.
دور آرام طولانی می تواند باعث شود سوخت بیشتری (نسوخته و نیمه سوخته) روغن موتور شما را آلوده کند. این آلودگی سوخت می تواند ویسکوزیته روغن موتور شما را تضعیف کند و خاصیت روان کنندگی آن را کاهش دهد. برای کمک به جلوگیری از این مشکل، در صورت امکان از بیکاری طولانی مدت خودداری کنید و از سفرهای کوتاه مکرر برای کمک به حذف بیشتر این آلاینده ها خودداری کنید.
 
3. تغییر به روغن مصنوعی را در نظر بگیرید.
از آنجایی که روغن موتور مصنوعی از نظر شیمیایی مهندسی شده است تا ویسکوزیته ثابت‌تری داشته باشد (و معمولاً نقطه انجماد پایین‌تری دارد)، روغن مصنوعی بهترین روغن برای اکثر خودروها در ماه‌های سرد زمستان است. چه یک روغن معمولی، ترکیبی مصنوعی یا تمام مصنوعی را انتخاب کنید، مطمئن شوید که از روغنی استفاده می‌کنید که برای خودروی شما در نظر گرفته شده است.
 
به هر حال، "W" در رتبه بندی ویسکوزیته روغن مخفف "زمستان" است، اما فراتر از آن، سازنده خودرو شما مشخص می کند که کدام درجه ویسکوزیته برای خودروی خاص شما مناسب است.
 
4. از نوع روغن مناسب برای مسافت پیموده شده ماشین خود استفاده کنید.
همانطور که موتور شما پیر می شود، ممکن است از عوامل تهویه اضافی موجود در روغن با مسافت پیموده شده برای روانکاری استفاده کند. مطمئن نیستید که آیا ماشین شما برای روغن پرکاربرد آماده است؟ با تکنسین ها در محل مراقبت کامل خودرو تهران یکتا محلی خود مشورت کنید.
 
5. روغن و فیلتر خود را چک کنید.
وقتی موتور شما در دماهای سرد روشن می شود، فشار روغن شما می تواند به سرعت و به طور چشمگیری تغییر کند. این کار فشار بیشتری را به فیلتر روغن شما وارد می کند. بنابراین، حتما فیلتر روغن خود را به طور مرتب چک کنید و در صورت نیاز تعویض کنید.
 
6. باتری خود را بررسی کنید.
فشار دادن روغن سرد از طریق موتور، انرژی بیشتری را از باتری در ماه های زمستان می طلبد. باتری خود را مرتباً بررسی کنید - به خصوص در دماهای شدید - تا مطمئن شوید که شارژ کافی برای روشن کردن ماشین شما دارد.
 
برای تعویض روغن ماشین زمستانی خود به مراقبت کامل خودکار اعتماد کنید
وقتی دما کاهش می یابد، زمان آن فرا رسیده است که روال زمستانی مراقبت از ماشین خود را شروع کنید. اجازه دهید متخصصان تهران یکتا در همه چیز از انتخاب بهترین روغن موتور برای استفاده در زمستان تا تعویض فیلتر روغن مسدود شده کمک کنند. برای تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده، تعمیر موتور و مشاوره تخصصی، همین امروز با تهران یکتا محلی خود تماس بگیرید!
 
 

چرا موتورهای دیزلی گشتاور بیشتری تولید می کنند؟

موتورهای دیزلی چگونه گشتاور بیشتری تولید می کنند؟ موتور دیزلی حتی با همان ظرفیت یک موتور گازی، گشتاور بیشتری تولید می کند، اما چگونه؟

اگر اینها سوالاتی هستند که شما را به خود مشغول کرده اند، پس در جای مناسبی هستید.

تهران یکتا در زمینه فروش لوازم یدکی اتوبوس ولوو سابقه درخشانی دارد.
 
 
 
چگونه موتور یک ماشین کار میکند؟
موتورهای دیزلی و گازی هر دو موتورهای احتراق داخلی هستند که به این معنی است که سوخت و هوا در داخل موتور مخلوط شده و این مخلوط در داخل سیلندرها فشرده می شود.
 
در اثر فشرده‌سازی، سوخت مشتعل می‌شود و پیستون را به داخل هل می‌دهد و میل لنگ را می‌چرخاند و در نهایت چرخ‌ها را می‌چرخاند. سپس پیستون به بیرون حرکت می کند و گازهای سوخته را از اگزوز خارج می کند.
 
این چرخه چندین بار در ثانیه تکرار می‌شود و هر چه موتور سیلندرهای بیشتری داشته باشد، نرم‌تر کار می‌کند و در عین حال قدرت بیشتری تولید می‌کند.
 
گشتاور چیست؟
در فیزیک، گشتاور به عنوان اندازه‌گیری نیرویی تعریف می‌شود که می‌تواند باعث چرخش یک جسم حول محور خود شود. به زبان ساده، گشتاور یک نیروی چرخشی است که باعث حرکت چرخشی می شود.
 
در مورد موتورهای اتومبیل، این حرکت چرخشی مستقیماً به چرخ ها منتهی می شود. حرکت چرخ ها در واقع ناشی از حرکت چرخشی پیستون ها در موتور است.
 
در آخرین بخش خود، تفاوت بین موتورهای دیزلی و موتورهای بنزینی را نشان دادیم. همچنین توضیح دادیم که میزان انرژی در هر لیتر سوخت دیزل 15 درصد بیشتر از بنزین است.
 
حال بیایید ببینیم که چرا موتور دیزلی از موتورهای گازسوز تورکی تر است.
 
نسبت تراکم بالاتر
 
نسبت تراکم نسبت حداکثر حجم به حداقل حجم داخل سیلندر است. این نسبت در موتورهای دیزلی بزرگتر است به این معنی که پیستون دیزل تا بالای سیلندر حرکت می کند.
 
در مقایسه، در موتور بنزینی، پیستون کمی کوتاهتر از بالای سیلندر متوقف می شود.
 
موتور دیزل فاقد شمع است و از این رو پیستون تا بالای سیلندر حرکت می کند تا شکاف را ببندد و فشرده سازی بیشتری ایجاد کند.
 
ارزش کالری بالا
 
همانطور که قبلا ذکر شد سوخت دیزل چگال تر است و دارای 39.6 مگاژول در لیتر انرژی در مقایسه با 33.7 مگاژول در لیتر بنزین است.
 
این نشان می دهد که هر بار که سوخت دیزل می سوزد، انرژی بیشتری به پیستون ها منتقل می شود و در نتیجه گشتاور روی میل لنگ افزایش می یابد.
 
طول ضربه و سرعت احتراق
 
در موتور دیزل، پیستون به سمت بالای سیلندر حرکت می کند، بنابراین طول حرکت طولانی تر است و به عنوان گشتاور برابر نیرو در مسافت، گشتاور بیشتری خواهیم داشت.
 
به منظور احتراق سوخت، موتورهای دیزل از فشرده سازی هوا استفاده می کنند و با سرعت تراکم سریع تر، سوخت سریعتر می سوزد و در نتیجه به سطوح گشتاور می افزاید.
حرکت‌های طولانی‌تر موتور دیزل باعث می‌شود پیستون به مسافت بیشتری حرکت کند و در نتیجه نیرو یا فشار بیشتری ایجاد شود. هر چه فشار در سیلندرها بیشتر باشد گشتاور چرخ ها بیشتر می شود.
 
افزایش توربو
 
موتورهای دیزلی برای جبران کمبود اسب بخار توربوشارژ می شوند. مقدار هوای ورودی به موتور را افزایش می دهد به این معنی که تراکم بیشتری در داخل موتور ایجاد می شود.
 
این باعث ایجاد فشار بیشتر در سیلندرها می شود که به نوبه خود باعث افزایش گشتاور می شود. همه موتورهای دیزلی مدرن مجهز به فناوری توربوشارژ هستند، زیرا موتورهای دیزلی به مقدار مناسبی از هوای ورودی نیاز دارند.
 
توربوهای دیزلی برای فشار تقویتی بسیار بالاتر تنظیم شده اند تا تلفات پمپاژ را در طول جریان ورودی کاهش دهند که به موتور امکان می دهد در تبدیل انرژی کارآمدتر باشد.
 
در بالا ذکر شد چند دلیل برای موتور دیزل برای تولید گشتاور بیشتر از یک موتور بنزینی. با این حال، درک اصلی از همه اینها این است که هیچ چیز همه چیز نیست. یک موتور بنزینی فاقد گشتاور است اما آن را با اسب بخار تولید می کند.
 
به روشی مشابه، موتور دیزلی همیشه برای افزایش سرعت اسب بخار تلاش می‌کند، اما آن را با گشتاور جبران می‌کند که ممکن است به کشاورز سیب‌زمینی در آیداهو کمک کند که برای مثال چند تن سیب‌زمینی بکشد.
 
از لحاظ تاریخی، موتورهای دیزلی برای جابجایی بارهای بسیار سنگین طراحی شده بودند و موتورهای گازسوز برای فعالیت هایی که نیاز به نسبت قدرت به وزن بیشتری دارند، به همین دلیل هرگز موتورهای دیزلی در ابرخودروها پیدا نمی شوند.
 

راهنمای خرید چراغ ماشین سنگین

هنگام در نظر گرفتن روشنایی LED برای کامیون یا ناوگان کامیون های خود، از نوع کامیونی که در حال کار هستید شروع کنید. یک کامیون سبک در اکثر موارد نیازمند روشنایی کاملاً متفاوتی نسبت به کامیون های سنگین است. از اینجا با راهنمای ما در مورد تفاوت های روشنایی LED بین کامیون های سبک و سنگین شروع کنید.

برای خرید چراغ ماشین سنگین از تهران یکتا کلیک کنید.

 
 
 
کامیون های سبک و سیستم روشنایی
 
کامیون های سبک عمدتاً برای تفریح، حمل و نقل و بارهای سبک استفاده می شوند. یک کامیون سبک شامل تمام کامیون های کلاس و کلاس 2a و همچنین برخی از کامیون های کلاس 2b می شود. از کامیون‌های محبوب کلاس 1 می‌توان به فورد رنجر و تویوتا تاکوما اشاره کرد. با این نوع کامیون ها، شما به انواع خاصی از روشنایی و همچنین لوازم الکترونیکی روشنایی مانند لوازم جانبی خودرو 12 ولتی چند سوکتی یا ماژول تایمر نیاز دارید.
 
چراغ های LED برای کامیون های سبک بسیار گسترده تر از چراغ های جلو و عقب هستند. شما همچنین دارای چراغ‌های مه شکن LED، چراغ‌های جلو LED، میله‌های نور، چراغ‌های بارق، و آلارم‌های پشتیبان هستید که همگی می‌توانند برای افزایش دید و ایمنی کامیون‌های شما استفاده شوند. مطمئن شوید که کامیون سبک شما کاملاً قابل رویت است، به ویژه هنگامی که در مجاورت عابران پیاده با چراغ های LED مناسب توسط همسار قرار دارید.
 
 
کامیون های سنگین با سیستم روشنایی
 
از نظر چراغ‌های LED، یک کامیون سنگین نیاز کاملاً متفاوتی به روشنایی دارد، مخصوصاً در بخش تجاری. شما بیشتر بر ایمنی و دوام تمرکز دارید تا سبک و طراحی. از این گذشته، نتیجه نهایی شما به این بستگی دارد که بیشترین بهره را از خرید چراغ های LED برای کامیون های سنگین خود ببرید.
 
اگر مطمئن نیستید که یک کامیون سنگین دارید، در اینجا یک آغازگر وجود دارد. یک کامیون سنگین شامل کامیون های کلاس 7 و 8 است که به آنها تراکتور یا کامیون نیمه تریلر نیز گفته می شود. در اینجا شما به عنوان مثال Freightliner Cascadia، Kenworth T680، Peterbilt 389، و کامیون الکتریکی Orange EV Series T را دارید.
 
نوع روشنایی موجود برای کامیون های سنگین شامل چراغ های LED برای بدنه کامیون و یک تریلر سنگین است که کامیون در حال کشیدن آن است. شما باید چراغ هایی را برای ایمنی و روشنایی به داخل و خارج بدنه کامیون اضافه کنید. همچنین باید نور ال ای دی را که برای نمای بیرونی تریلر سنگین نیاز دارید در نظر بگیرید.
 
مقررات سیستم روشنایی کامیون و تریلر FMCSA
 
همچنین مقررات فدرال ایمنی حمل کننده موتور (FMCSA) وجود دارد که به طور قانونی تعیین می کند که به چه نوع روشنایی نیاز دارید. به عنوان مثال، استفاده از چراغ های عقب کهربایی برای روشنایی کامیون و تریلر ممنوع است. به عنوان 49 مقررات فدرال در مورد حمل و نقل نگاهی بیندازید. در اینجا زیربخش B برای لامپ ها، دستگاه های انعکاسی، و پوشش های سیم کشی برق:
 
انواع لامپ های مورد نیاز مانند چراغ های جلو، چراغ های شناسایی، چراغ های ترخیص و چراغ های پلاک
تعداد چراغ های مورد نیاز
رنگ نورها مانند سفید، قرمز یا کهربایی
محل روشنایی در کامیون ها و همچنین موقعیت و ارتفاع
نوع چراغ های وسایل نقلیه که به انواع خاصی از چراغ ها نیاز دارند
انواع روشنایی LED برای کامیون های سنگین
 
به نمونه هایی از روشنایی LED که می توانید فقط برای روشنایی لوازم جانبی در کامیون استفاده کنید نگاه کنید. لیست بسیار گسترده است:
 
نورپردازی تاکیدی
نورپردازی محیط
روشنایی جای پا
روشنایی عمومی کابین
روشنایی محفظه انبار
روشنایی وظیفه
روشنایی هشدار دهنده
روشنایی جلو و عقب
شما همچنین دارای چراغ های کاری LED، میله های نور LED و چراغ های هشدار LED و همچنین لامپ های LED برای روشنایی جلو هستید. برای رانندگان کامیون های سنگین، شرایط خاصی وجود دارد که در آن به روشنایی اضافی در پرواز نیاز است.
 
متداول ترین وضعیت زمانی است که بارهای بزرگ را یکباره حمل می کنید. اگر یک راننده کامیون OTR بار بزرگی را تحمل می کند، یکی از الزامات می تواند افزایش روشنایی عقب برای ایمنی و دید باشد. یک رول چراغ فلکس ال‌ای‌دی و مجموعه‌ای از چراغ‌های کمکی LED در کامیون‌های خود آماده حرکت داشته باشید. به این ترتیب رانندگان شما می توانند این محموله های بزرگ را با کارایی بیشتری بردارند و به جابجایی بار برای شرکت شما ادامه دهند.
 
LED را برای چراغ های کامیون سبک و سنگین انتخاب کنید
 
برای تغییر روشنایی در کامیون‌های سبک و سنگین خود، رهبران چراغ‌های LED در همسار را انتخاب کنید. با نمایندگان ما در تهران یکتا تماس بگیرید تا کاتالوگ محصول یا اطلاعات اضافی در مورد روشنایی کامیون های خود را درخواست کنید.
 
 

چگونه لوازم یدکی خودرو با کیفیت بالا خریداری کنیم؟

اگر دانش کافی در مورد محصولات خودرو ندارید، خرید قطعات یدکی خودرو می تواند یک کار دلهره آور باشد. به عنوان یک خریدار مسئول، باید با اصول خاصی از خرید محصول خودرو آشنا شوید. مردم اغلب شروع به جستجوی پیشنهادهای جذاب آنلاین برای قطعات یدکی خودرو یا فروشگاه های پس از فروش می کنند و محصولات بی کیفیت را خریداری می کنند. حتی اگر خرید محصولات خودرو یک قمار است، همیشه می توانید خود را برای خرید آگاهانه مجهز کنید. چطوری این کار را انجام میدهی؟ به سادگی، پیچیدگی های خرید مسئولانه را یاد می گیرید.

برای خرید قطعات یدکی برق خودرو با کیفیت بالا، باید شناسایی آنها را یاد بگیرید. برای اینکه خرید راحت تر باشد، چند توصیه محکم برای شما فهرست کرده ایم که می توانید بخوانید و از آنها استفاده کنید.
برای خرید قطعات کامیون ایسوزو و قطعات یدکی اتوبوس مان از تهران یکتا اقدام کنید.
 
مطمئن شوید که کدام قطعه یدکی برقی خودرو را می خواهید
فقط در صورتی می توانید یک محصول خودرویی با کیفیت بالا بخرید که بدانید چه چیزی می خرید. خریدار باید نسبت به محصولی که نیاز به تعویض دارد شناخت کامل داشته باشد. همچنین مطمئن شوید که هیچ بخشی را که نیاز به توجه شما دارد از دست ندهید. به عنوان مثال، اگر در حال تعویض کندانسور AC وسیله نقلیه خود هستید، فراموش نکنید که سایر قسمت های نگهدارنده (مانند شیلنگ ها، لوله ها و غیره) کندانسور را بررسی کنید.
 
اگر احساس می‌کنید در تشخیص مشکل متخصص نیستید، با شخصی تماس بگیرید که می‌تواند به شما در حل مشکل کمک کند. همچنین، بهتر است نام تمام قطعات یدکی برق خودرو مورد نیاز را یادداشت کنید تا چیزی را از دست ندهید.
 
تحقیقات خود را در مورد محصولات خودرو انجام دهید
ما نمی توانیم به اندازه کافی تاکید کنیم که انجام تحقیقات کامل چقدر مهم است. بهتر است قبل از شروع خرید، کارهای اساسی خود را انجام دهید. اگر در مورد محصولات خودرو اطلاعات کافی دارید، فریب پیشنهادهای فانتزی را نخواهید خورد. به محض اینکه قطعات مورد نیاز وسیله نقلیه خود را نهایی کردید، شروع به تحقیق در مورد ویژگی ها کنید و بررسی کنید که آیا جایگزین های مناسب در دسترس هستند یا خیر.
 
همچنین می توانید در مورد قطعه یدکی آسیب دیده با یک توزیع کننده قطعات یدکی صحبت کنید و نیازهای وسیله نقلیه خود را بهتر درک کنید. فراموش نکنید که قبل از پرداخت، قیمت نمایندگی های مختلف را مقایسه کنید و کیفیت محصولات را به درستی ارزیابی کنید.
 
به شماره OEM محصول خودرو توجه کنید
همیشه بهتر است شماره قطعات OEM را برای مرجع یادداشت کنید. می توانید شماره قطعه OEM هر قطعه یدکی برق خودرو را با تماس با ایستگاه خدمات مجاز پیدا کنید. برخی از تولیدکنندگان حتی یک کاتالوگ یا رکورد اطلاعات مربوط به قطعات یدکی خود را نگهداری می کنند. این امر یافتن شماره قطعات OEM برای انواع محصولات یدکی خودرو را آسان می کند. اگر خریدار آگاه و آگاه هستید، می توانید ارزیابی بهتری از محصولات و قیمت آنها داشته باشید و در جای مناسب سرمایه گذاری کنید.
 
گزینه پرداخت و ارسال را با فروشنده خود تأیید کنید
پس از نهایی شدن محصولات خودرو، می‌توانید از فروشنده خود در مورد روش‌های پرداخت بپرسید و ببینید که چه مراحل پرداخت دنبال می‌شود. یک روش پرداخت را با توجه به راحتی خود انتخاب کنید و محل خود را تعیین کنید. بهتر است کیفیت محصولات را سنجیده و قیمت آنها را در بازار مقایسه کنید. این به خریدار کمک می کند تا تصور کند که آیا از خرید سود می برد یا خیر. پیشنهاد می کنیم قطعات یدکی برق خودرو با کیفیت را به دلیل اینکه کمی گران هستند کنار نگذارید. محصولات ارزان قیمت خودرو ممکن است دوام زیادی نداشته باشند و در طول عمرشان خدمات ضعیفی ارائه دایران.
 
مسئولیت شما به عنوان یک خریدار به اینجا ختم نمی شود. اگر نحوه ارسال محصولات خریداری شده خود را نیز بررسی کنید، کمک خواهد کرد. در حالی که برخی از شرکت ها در فرآیند حمل و نقل خود ملایم هستند، برخی از آنها بسیار مسئول هستند و با احتیاط به موقع تأثیر می گذارند.
 
از کجا می توان تامین کنندگان عمده فروشی قطعات یدکی خودرو را در ایران پیدا کرد؟
اگر به دنبال یک فروشنده قابل اعتماد قطعات یدکی خودرو هستید، به هیچ فروشنده ای غیر از تهران یکتا اعتماد نکنید. ما نه تنها قطعات یدکی خودرو با بهترین کیفیت را ارائه می دهیم، بلکه برای تمام محصولات خود گارانتی نیز ارائه می دهیم. مایرانسان ما برای برآورده کردن خواسته های شما سنگ تمام نمی گذارند. محصولات ما ماندگاری بالایی دارند، با کیفیت بالا و برای همه مناسب هستند. اگر اطلاعات بیشتری در مورد محصولات و خدمات ما می خواهید، می توانید همین امروز با ما تماس بگیرید. ما خوشحال خواهیم شد که به شما کمک کنیم.
 

روغن هیدرولیک ماشین سنگین را چند وقت یکبار عوض کنیم؟

در خودروها و ماشین های هیدرولیک با کمک روغن هیدرولیک نیرو از یک سر به سر دیگر منتقل می شود. این یک سیال غیر قابل تراکم است. وظیفه اصلی این روغن انتقال نیرو است. توابع مهم دیگر عبارتند از:

 
حفاظت از اجزای ماشین هیدرولیک
متوسط ​​برای انتقال حرارت
محیط آب بندی
روان کننده
مقاوم در برابر آتش
مقاومت در برابر تشعشع
 
برای خرید لوازم بدنه ولوو و لوازم یدکی اتوبوس اسکانیا از تهران یکتا کلیک کنید.
 
روغن هیدرولیک می تواند مصنوعی یا معدنی باشد. روغن مصنوعی ساخته دست بشر است و روغن هیدرولیک از نفت خام به دست می آید. این روغن در سیستم های هیدرولیک استفاده می شود زیرا فشرده نمی شود.
 
نیروی خارجی از یک پیستون در داخل سیلندر اعمال می شود. فشار روی پیستون روغن را از طریق سیستم هیدرولیک هل می دهد. این نیرو تولید می کند که منجر به حرکت یا عمل وسیله نقلیه یا ماشین می شود. در لیفتراک ها، نیروی تولید شده توسط سیستم هیدرولیک برای بلند کردن کالاهای سنگین استفاده می شود. روغن هیدرولیک در تراکتورها، وسایل نقلیه کشاورزی و ماشین آلات برای کارکرد سیستم های هیدرولیک و ترمزها استفاده می شود.
 
مهم است که روغن هیدرولیک خودرو خود را در فواصل زمانی معین تعویض کنید. اگر چه، هر کس پاسخ متفاوتی به زمان دارد.
 
روغن فرمان، روغن ترمز و غیره مایعات هیدرولیکی هستند که نیاز به توجه منظم دارند. بیشتر آنها بر پایه روغن معدنی و سیلیکون هستند. روغن ترمز روی سیستم ترمز هیدرولیک کار می کند که به نوبه خود هنگام ترمزگیری خودرو را متوقف می کند. بنابراین، بسیار مهم است که روغن به طور منظم بررسی شود. اگر روغن ترمز در سطحی پایین تر از آنچه باید باشد، جریان مناسب نیست، روغن به رطوبت آلوده شده است یا هر مشکل دیگری، قدرت ترمزگیری شما خنثی می شود. به طور مشابه، پمپ فرمان برق می تواند کار را متوقف کند.
 
تعویض روغن ترمز هر دو سال یکبار ضروری است. برای وسایل نقلیه پیست، مدت زمان به سه ماه کاهش می یابد. با این حال، می توانید محتوای مس موجود در روغن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آیا تعویض اولیه لازم است یا خیر. این کار را می توان با استفاده از نوارهای تست انجام داد. اگر مقدار آن حدود 200 ppm است، زمان آن رسیده است که روغن ترمز را تعویض کنید.
 
سیال فرمان برقی هر سه سال یا اگر خودرو از مسافت 30000 مایل عبور کند نیاز به تعویض دارد. با این حال، توصیه های سازنده را نادیده نگیرید.
روغن هیدرولیک با گذشت زمان کارایی خود را از دست می دهد. اگر رطوبت توسط روغن جذب شود، می تواند منجر به متلاشی شدن در سیستم هیدرولیک شود. مشکلات دیگری مانند خرابی ترمزها نیز ممکن است رخ دهد. در چنین شرایطی، در مواقع اضطراری، توقف خودرو دشوار می شود.
 
به طور معمول، 4-5 سال زمانی است که باید روغن هیدرولیک خودرو را تعویض کنید، با این حال، ما نمی توانیم مدت زمان خاصی را برای عمر روغن هیدرولیک استفاده شده تعریف کنیم. عمدتاً نوع وسیله نقلیه، آب و هوا، شرایط رانندگی، تعمیر و نگهداری و سایر عوامل بر زمان تأثیر می‌گذارند. سازندگان همچنین زمان تعویض را توصیه می کنند که باید در نظر گرفته شود. بسیاری از آنها تعمیر و نگهداری منظم را پیشنهاد می کنند، در حالی که برخی دیگر یک برچسب مادام العمر به روغن اضافه می کنند که می تواند برای مدت بسیار طولانی ادامه یابد. با این حال، بررسی روغن هیدرولیک با فرآیند تعمیر و نگهداری منظم ضرری ندارد.
 
وسایل نقلیه می توانند علائمی نشان دهند که باید فوراً روغن هیدرولیک را تعویض کنید. اینها می تواند سطح روغن پایین نسبت به علامت استاندارد باشد، روغن شفاف یا شفاف به نظر نمی رسد، روغن قرمز مایل به قهوه ای می شود، بوی سوختگی در روغن وجود دارد و غیره. اما همیشه توصیه می شود منتظر این علائم نباشید. . با بررسی منظم روغن، مراقب روغن مورد استفاده در سیستم های هیدرولیک نیز باشید.
 
برای جمع بندی، روغن هیدرولیک را می توان بر اساس شرایط آن و نه بر اساس زمان، تغییر داد. هر وسیله نقلیه یا ماشینی که از سیستم های هیدرولیک استفاده می کند مکانیسم متفاوتی دارد. دفترچه های راهنمای تولید کنندگان نیز جدول زمانی متفاوتی را در رابطه با روغن هیدرولیک پیشنهاد می کنند و معمولاً به خوبی کار می کند. 2-4 سال زمان مناسبی برای استفاده از روغن هیدرولیک است. با این حال، مهم است که هنگام انجام کارهای تعمیر و نگهداری منظم خودرو، این موضوع را بررسی کنید. به جلوگیری از حوادث ناخواسته کمک می کند.

صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد