در خودروها و ماشین های هیدرولیک با کمک روغن هیدرولیک نیرو از یک سر به سر دیگر منتقل می شود. این یک سیال غیر قابل تراکم است. وظیفه اصلی این روغن انتقال نیرو است. توابع مهم دیگر عبارتند از:

 
حفاظت از اجزای ماشین هیدرولیک
متوسط ​​برای انتقال حرارت
محیط آب بندی
روان کننده
مقاوم در برابر آتش
مقاومت در برابر تشعشع
 
برای خرید لوازم بدنه ولوو و لوازم یدکی اتوبوس اسکانیا از تهران یکتا کلیک کنید.
 
روغن هیدرولیک می تواند مصنوعی یا معدنی باشد. روغن مصنوعی ساخته دست بشر است و روغن هیدرولیک از نفت خام به دست می آید. این روغن در سیستم های هیدرولیک استفاده می شود زیرا فشرده نمی شود.
 
نیروی خارجی از یک پیستون در داخل سیلندر اعمال می شود. فشار روی پیستون روغن را از طریق سیستم هیدرولیک هل می دهد. این نیرو تولید می کند که منجر به حرکت یا عمل وسیله نقلیه یا ماشین می شود. در لیفتراک ها، نیروی تولید شده توسط سیستم هیدرولیک برای بلند کردن کالاهای سنگین استفاده می شود. روغن هیدرولیک در تراکتورها، وسایل نقلیه کشاورزی و ماشین آلات برای کارکرد سیستم های هیدرولیک و ترمزها استفاده می شود.
 
مهم است که روغن هیدرولیک خودرو خود را در فواصل زمانی معین تعویض کنید. اگر چه، هر کس پاسخ متفاوتی به زمان دارد.
 
روغن فرمان، روغن ترمز و غیره مایعات هیدرولیکی هستند که نیاز به توجه منظم دارند. بیشتر آنها بر پایه روغن معدنی و سیلیکون هستند. روغن ترمز روی سیستم ترمز هیدرولیک کار می کند که به نوبه خود هنگام ترمزگیری خودرو را متوقف می کند. بنابراین، بسیار مهم است که روغن به طور منظم بررسی شود. اگر روغن ترمز در سطحی پایین تر از آنچه باید باشد، جریان مناسب نیست، روغن به رطوبت آلوده شده است یا هر مشکل دیگری، قدرت ترمزگیری شما خنثی می شود. به طور مشابه، پمپ فرمان برق می تواند کار را متوقف کند.
 
تعویض روغن ترمز هر دو سال یکبار ضروری است. برای وسایل نقلیه پیست، مدت زمان به سه ماه کاهش می یابد. با این حال، می توانید محتوای مس موجود در روغن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که آیا تعویض اولیه لازم است یا خیر. این کار را می توان با استفاده از نوارهای تست انجام داد. اگر مقدار آن حدود 200 ppm است، زمان آن رسیده است که روغن ترمز را تعویض کنید.
 
سیال فرمان برقی هر سه سال یا اگر خودرو از مسافت 30000 مایل عبور کند نیاز به تعویض دارد. با این حال، توصیه های سازنده را نادیده نگیرید.
روغن هیدرولیک با گذشت زمان کارایی خود را از دست می دهد. اگر رطوبت توسط روغن جذب شود، می تواند منجر به متلاشی شدن در سیستم هیدرولیک شود. مشکلات دیگری مانند خرابی ترمزها نیز ممکن است رخ دهد. در چنین شرایطی، در مواقع اضطراری، توقف خودرو دشوار می شود.
 
به طور معمول، 4-5 سال زمانی است که باید روغن هیدرولیک خودرو را تعویض کنید، با این حال، ما نمی توانیم مدت زمان خاصی را برای عمر روغن هیدرولیک استفاده شده تعریف کنیم. عمدتاً نوع وسیله نقلیه، آب و هوا، شرایط رانندگی، تعمیر و نگهداری و سایر عوامل بر زمان تأثیر می‌گذارند. سازندگان همچنین زمان تعویض را توصیه می کنند که باید در نظر گرفته شود. بسیاری از آنها تعمیر و نگهداری منظم را پیشنهاد می کنند، در حالی که برخی دیگر یک برچسب مادام العمر به روغن اضافه می کنند که می تواند برای مدت بسیار طولانی ادامه یابد. با این حال، بررسی روغن هیدرولیک با فرآیند تعمیر و نگهداری منظم ضرری ندارد.
 
وسایل نقلیه می توانند علائمی نشان دهند که باید فوراً روغن هیدرولیک را تعویض کنید. اینها می تواند سطح روغن پایین نسبت به علامت استاندارد باشد، روغن شفاف یا شفاف به نظر نمی رسد، روغن قرمز مایل به قهوه ای می شود، بوی سوختگی در روغن وجود دارد و غیره. اما همیشه توصیه می شود منتظر این علائم نباشید. . با بررسی منظم روغن، مراقب روغن مورد استفاده در سیستم های هیدرولیک نیز باشید.
 
برای جمع بندی، روغن هیدرولیک را می توان بر اساس شرایط آن و نه بر اساس زمان، تغییر داد. هر وسیله نقلیه یا ماشینی که از سیستم های هیدرولیک استفاده می کند مکانیسم متفاوتی دارد. دفترچه های راهنمای تولید کنندگان نیز جدول زمانی متفاوتی را در رابطه با روغن هیدرولیک پیشنهاد می کنند و معمولاً به خوبی کار می کند. 2-4 سال زمان مناسبی برای استفاده از روغن هیدرولیک است. با این حال، مهم است که هنگام انجام کارهای تعمیر و نگهداری منظم خودرو، این موضوع را بررسی کنید. به جلوگیری از حوادث ناخواسته کمک می کند.