برای سفرهای بین شهری آیا در هنگام انتخاب بلیط، به اتوبوس آن نیز دقت کرده اید؟ آیا به جز اسکانیا و مارال نام اتوبوس دیگری به چشمتان خورده است؟ آیا تاکنون با اتوبوس مان سفر داشته اید؟ آیا برایتان این سوال شده که اتوبوس مان ساخت کجاست و چه امکاناتی دارد؟ ما در این مقاله می خواهیم درباره اتوبوس های شرکت مان صحبت کنیم و شما را با تاریخچه و امکانات آن آشنا کنیم تا بدانید که آیا این  اتوبوس برای سفر بین شهری  و جاده ای گزینه خوبی است یا خیر. با تهران یکتا  تولید کننده لوازم یدکی  ماشین سنگین همراه باشید.

تاریخچه اتوبوس مان

شرکت مان زیر مجموعه شرکت فولکس واگن می باشد و دفتر اصلی آن در مونیخ آلمان است. قدمت این شرکت به حدود دو قرن پیش و به سال 1758 برمی گردد . فعالیت این شرکت ابتدا در زمینه آهن بود که بعداً به صنایع فولاد، راه آهن و لوکوموتیو و سپس خودروهای سنگین تبدیل شد. این شرکت اولین خودروی سنگین این شرکت مربوط به سال 1915 است که در آن زمان  تولید شد. این محصول کامیون 3 تنی بود.

شرکت مان در طول فعالیت خود فراز و نشیب های زیادی را تجربه کرده است. در طول جنگ های جهانی اول و دوم، موقعیت جغرافیایی و موقعیت این شرکت در آلمان باعث آسیب شد. اما شرکت خودروسازی مان توانست این فراز و نشیب ها را پشت سر بگذارد و به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های تولید اتوبوس و کامیون به فعالیت خود ادامه دهد.

شرکت مان در ایران

در ایران اتوبوس های مان در دو مدل موجود هستندمدل Man R07 که با نام Man New Face نیز شناخته می شود. این اتوبوس ها توسط یاوران خودرو ساخته شده و اکنون یکی از بهترین و مجهزترین اتوبوس های تردد در جاده های کشور به شمار می رود. این مدل از اتوبوس مان در 1398 در تعداد محدود در ایران ساخته شد و پس از ممنوعیت متوقف شد.

برای خرید لوازم تزئینی و خاص از لوکس فروشی لوازم یدکی اتوبوس روی لینک بزنید.

ویژگی های فنی اتوبوس مان

قدرت موتور اتوبوس مان 440 اسب بخار و گشتاور 2100 نیوتن متر است. این مدل دارای گیربکس 12 سرعته اتوماتیک ساخت ZF آلمان با دو دنده عقب می باشد. همچنین، این گیربکس همچنین قابلیت تعویض دنده ها را به صورت دستی و در نتیجه ایجاد موقعیت کنترل بهتر برای راننده ارائه می دهد.

سیستم ترمز در این مدل از اتوبوس ما سیستم EBS است که شامل سیستم ترمز ABS یا ضد قفل و TCS یا سیستم ترمز ضد لغزش می باشد. همچنین، تمام چرخ ها دیسکی و لنت ها نشانگر خوردگی هستند.

سیستم تعلیق با هوای فشرده اتوبوس جدید و بالشتک ها و کمک فنرها مستقل است. محور عقب دارای دو بالشتک و دو کمک فنر با کنترل الکترونیکی ارتفاع ECAS است. علاوه بر این، محور جلو و محور عقب دارای قابلیتهای تنظیم خودکار و دستی هستند.

امکانات اتوبوس مان

راحتی صندلی ها و فضا

اتوبوس های مان یکی از بهترین و محبوب ترین اتوبوس های ایران است. راحتی و نرمی که دارد آن را برای سفرهای طولانی بسیار مناسب می کند. این اتوبوس دارای 2 دوربین در کنار اتوبوس است که امکان تصویربرداری 360 درجه را در دو صفحه نمایش می دهد که به راحتی توسط راننده قابل مشاهده است. بنابراین، نقاط کور راننده از بین می رود و ایمنی سفر افزایش می یابد.

از دیگر امکانات اتوبوس می توان به تهویه مطبوع با تنظیم دستی دما، بخاری در محل با برنامه ریزی، قهوه ساز، یخچال، آینه برقی، گرم کن آینه، سیستم صوتی و تصویری مجهز به اتصالات USB و Aux، قابلیت نصب صندلی های مانیتور عقب اشاره کرد

امنیت

به طور کلی اتوبوس های ما از نظر ایمنی یک سر از اتوبوس های دیگر در ایران بالاتر هستند. ترکیبی از ایمنی و ویژگی های راحت اتوبوس های ما را متمایز می کند. اگر قصد دارید مسافت های طولانی یا مسافت های طولانی را سفر کنید، این ممکن است انتخاب مناسب برای شما باشد.