وسایل نقلیه بسیار حساس هستند. به دلیل استفاده مداوم از این دستگاه ها، قطعات آن دائما مستهلک و فرسوده می شود. یکی از این وسایل لاستیک است. لاستیک ها نقش مهمی در حرکت خودرو دارند. هیچ وسیله نقلیه ای بدون لاستیک نمی تواند حرکت کند.

نگهداری لاستیک کامیون دارای نکاتی است که ما آنها را در نظر خواهیم گرفت. با رعایت این نکات می توانید تایرهای کامیون را به بهترین شکل ممکن نگهداری کنید. لاستیک ها نقش بسیار مهمی دارند. زیرا در صورت وجود ایراد و آسیب در آنها ممکن است اتفاقات جبران ناپذیری رخ دهد

نحوه نگهداری از لاستیک کامیون

نگهداری لاستیک کامیون دارای اصول و نکاتی است که باید به آنها توجه ویژه ای داشت. با انجام این نکات می توانید عمر لاستیک های کامیون را نیز افزایش دهید. بررسی عمق آج این لاستیک ها راه حلی است که رانندگان این دستگاه می توانند از آن استفاده کنند. استفاده مداوم از این دستگاه باعث می شود که عمق فرورفتگی لاستیک به تدریج کاهش یابد و به جایی برسد که هیچ فرورفتگی نمانده باشد. صاف بودن دندانه لاستیک باعث می شود ترمزگیری به خوبی انجام نشود.

برای ارتباط با تولید کننده انواع قطعات کامیون و استعلام قیمت لوازم یدکی ماشین سنگین کلیک کنید.

یک نکته دیگر برای نگهداری لاستیک کامیون، تغییر نحوه رانندگی و بهبود آن است. نکته دیگر در نگهداری لاستیک کامیون این است که بهتر است راننده در ابتدای هر پیچ و هنگام دور زدن سرعت خود را کم کند. تنظیم باد لاستیک، رانندگی آهسته روی دست اندازها، بالانس کردن لاستیک ها، حرکت دادن آنها و غیره. ... همه نکاتی هستند که در نگهداری صحیح و اصولی لاستیک ها موثر هستند.

بررسی عاج تایر

همانطور که در بالا ذکر شد، عاج لاستیک نشانه بزرگی است. مردم می توانند با بررسی آج لاستیک متوجه شوند که عمر لاستیک به پایان رسیده است یا خیر. عمق آج لاستیک در جاده ها و در روزهای برفی و بارانی بسیار خطرناک است. زیرا ممکن است ترمزگیری را سخت کند و راننده نتواند کنترل خودرو را حفظ کند و اتفاقات ناگواری رخ دهد که در سیستم ترمز کامیون جدید ولوو حل شده است. افراد می توانند با بررسی منظم عاج لاستیکی از این مشکلات جلوگیری کنند. همچنین اگر فرورفتگی لاستیک ها صاف است، آنها را تعویض کنید. بررسی آج ماشین واقعاً یک راه عالی برای نگهداری لاستیک های سنگین ماشین است.

بهبود عادات رانندگی

از دیگر نکات مربوط به نحوه نگهداری لاستیک های کامیون، بهبود عادات رانندگی است. هر لاستیک پس از مدتی استفاده نیاز به تعویض دارد زیرا تایرها مواد مصرفی هستند و عمر مفیدی دارند. اما افراد با تغییر سبک رانندگی می توانند طول عمر لاستیک ها را تا حد زیادی افزایش دهند. این روش در نگهداری لاستیک خودروهای سنگین بسیار موثر و مفید است. عبور از چاله ها و دست اندازهاهای عمیق، انحراف سریع و پرسرعت و ... از جمله مواردی است که می تواند عمر لاستیک را کاهش داده و فرورفتگی آن را با شدت و سرعت بیشتری از بین ببرد. با انجام این یک کار، می توانید تایرهای کامیون را به بهترین شکل ممکن بدون هزینه نگهداری کنید.

روش صحیح رانندگی در سطوح ناهموار

رانندگی درست روی سطح ناهموار راه دیگری برای نگهداری لاستیک های کامیون است. مردم هنگام رانندگی باید به این دست اندازها توجه کنند. اگر جاده ناهموار است، بهتر است خیلی آهسته رانندگی کنید. به این ترتیب آسیب کمتری به جلوی خودرو وارد می شود. این سطوح ناهموار دشمن لاستیک ها هستند و طول عمر آنها را به شدت کاهش می دهند. افرادی که بیشتر در جاده های خاکی رانندگی می کنند می توانند این موضوع را کاملا درک کنند. زیرا این افراد باید لاستیک های خود را بسیار سریعتر از افراد دیگر تعویض کنند.

تعویض لاستیک

جابجایی لاستیک ها نیز یکی از مهم ترین نکات در نحوه نگهداری لاستیک های کامیون است. این تغییر وضعیت باعث می شود که روند پوسیدگی لاستیک ها بسیار کمتر شود و دیرتر اتفاق بیفتد. لاستیک های جلوی کامیون وظیفه اصلی حرکت و چرخاندن کامیون را بر عهده دارند و فشار بیشتری به این لاستیک ها وارد می شود. بهتر است هر چند وقت یکبار این لاستیک ها را تعویض کنید تا لاستیک های عقب این فشار را تحمل کنند.

بررسی تعادل لاستیک ها

اگر لاستیک ها بالانس نباشند، می توانند با سرعت زیاد فرسوده شوند. این برای شخصی که این دستگاه را دارد بسیار بد است. زیرا لاستیک های کامیون قیمت بالایی دارند و در صورت بروز مشکل در آنها باید هزینه های زیادی را متحمل شد تا بتوان لاستیک های قدیمی را با لاستیک های نو تعویض کرد. بالانس کردن لاستیک ها رانندگی فرد را ایمن تر می کند. همچنین از سایش زودرس لاستیک جلوگیری می کند.

 

تعادل یک راه عالی برای نگهداری تایرهای کامیون است. از نشانه های عدم تعادل لاستیک های کامیون می توان به لرزش صندلی در حین حرکت یا بیرون آمدن فرمان هنگام سرعت زیاد اشاره کرد. بهتر است لاستیک‌ها را هر از چند گاهی بالانس کنید تا لاستیک‌های کامیون به درستی نگهداری شوند و عمر آن‌ها افزایش یابد.

تنظیم فشار باد

نحوه نگهداری از لاستیک کامیون موارد زیادی دارد. با انجام این چند کار به راحتی می توان عمر لاستیک را افزایش داد. همچنین این روش ها هزینه زیادی ندارند و می توانند برای فرد بسیار مفید باشند. بهتر است هر ماه باد لاستیک را چک کنید. به خصوص اگر قصد دارید به سفری بروید که خارج از شهر است و راه زیادی در پیش دارید، چک کردن باد لاستیک یکی از الزامات است.