x تبلیغات
فروشگاه تهران یدک

موتور دیزل چیست؟

مانند موتور بنزینی، موتور دیزل نوعی موتور احتراق داخلی است. احتراق کلمه دیگری برای سوزاندن است و داخلی به معنای داخل است، بنابراین موتور احتراق داخلی به سادگی موتوری است که در آن سوخت در قسمت اصلی موتور (سیلندرها) که در آن نیرو تولید می شود، می سوزد.
فن موتور ماشین سنگین خود را از تهران یکتا خریداری کنید.
این بسیار متفاوت از موتورهای احتراق خارجی مانند موتورهایی است که توسط لوکوموتیوهای بخار قدیمی استفاده می شود. در یک موتور بخار، یک آتش سوزی بزرگ در یک انتهای دیگ وجود دارد که آب را برای تولید بخار گرم می کند. بخار از لوله های بلند به سمت استوانه ای در انتهای مخالف دیگ جریان می یابد، جایی که پیستون را به جلو و عقب هل می دهد تا چرخ ها را حرکت دهد. این احتراق خارجی است زیرا آتش در خارج از سیلندر است (در واقع، معمولاً 6-7 متر یا 20-30 فوت دورتر). در موتورهای بنزینی یا دیزلی، سوخت درون خود سیلندرها می سوزد. احتراق داخلی انرژی بسیار کمتری را هدر می دهد زیرا گرما مجبور نیست از جایی که تولید می شود به داخل سیلندر جریان یابد: همه چیز در یک مکان اتفاق می افتد. به همین دلیل است که موتورهای احتراق داخلی نسبت به موتورهای احتراق خارجی کارایی بیشتری دارند (انرژی بیشتری از همان حجم سوخت تولید می کنند).
 
موتور دیزلی چه تفاوتی با موتور بنزینی دارد؟
موتورهای بنزینی و موتورهای دیزلی هر دو با احتراق داخلی کار می کنند، اما به روش های کمی متفاوت. در یک موتور بنزینی، سوخت و هوا به سیلندرهای فلزی کوچک تزریق می شود. یک پیستون مخلوط را فشرده (فشرده) می کند و باعث انفجار می شود و یک جرقه الکتریکی کوچک از یک شمع باعث آتش سوزی آن می شود. این باعث می شود که مخلوط منفجر شود و نیرویی تولید کند که پیستون را به سمت پایین سیلندر هل می دهد و (از طریق میل لنگ و چرخ دنده ها) چرخ ها را می چرخاند. در مقاله ما در مورد موتور خودرو می توانید در این مورد بیشتر بخوانید و یک انیمیشن ساده از نحوه عملکرد آن را تماشا کنید.
 
موتورهای دیزلی مشابه، اما ساده تر هستند. ابتدا هوا وارد سیلندر می شود و پیستون آن را فشرده می کند، اما بسیار بیشتر از موتورهای بنزینی. در یک موتور بنزینی، مخلوط سوخت و هوا تا حدود یک دهم حجم اولیه خود فشرده می شود. اما در موتورهای دیزلی، هوا بین 14 تا 25 بار تحت فشار قرار می گیرد. [1] اگر تایر دوچرخه را پمپاژ کرده باشید، هر چه بیشتر از آن استفاده می‌کنید، احساس می‌کنید که پمپ در دستانتان داغ‌تر می‌شود. به این دلیل که فشرده سازی یک گاز گرما تولید می کند. پس تصور کنید با وارد کردن هوا به فضایی که 14 تا 25 برابر کمتر از فضایی که معمولاً اشغال می کند چقدر گرما تولید می شود. چنانکه اتفاق می افتد، آنقدر گرما زیاد می شود که هوا واقعاً گرم می شود معمولاً حداقل ۵۰۰ درجه سانتی گراد (۱۰۰۰ درجه فارنهایت) و گاهی اوقات بسیار گرمتر. هنگامی که هوا فشرده شد، غبار سوخت به طور معمول (در یک موتور مدرن) توسط یک سیستم تزریق سوخت الکترونیکی که کمی شبیه یک قوطی آئروسل پیچیده عمل می کند، به داخل سیلندر پاشیده می شود. (میزان سوخت تزریق شده بسته به میزان قدرتی که راننده می خواهد موتور تولید کند متفاوت است.) هوا آنقدر داغ است که سوخت فوراً مشتعل شده و بدون نیاز به شمع منفجر می شود. این انفجار کنترل شده باعث می شود که پیستون از سیلندر به عقب برگردد و نیرویی تولید کند که وسیله نقلیه یا ماشینی را که موتور در آن نصب شده است به حرکت در می آورد. هنگامی که پیستون به داخل سیلندر باز می گردد، گازهای خروجی از طریق یک سوپاپ اگزوز به بیرون رانده می شوند و این روند تکرار می شود - صدها یا هزاران بار در دقیقه!
چه چیزی یک موتور دیزل را کارآمدتر می کند؟
 
موتورهای دیزلی تا دو برابر موتورهای بنزینی کارآمدتر هستند - در بهترین حالت حدود 40 تا 45 درصد راندمان. [2] به زبان ساده، این بدان معناست که شما می‌توانید با همان مقدار سوخت خیلی بیشتر پیش بروید (یا مایل‌های بیشتری در قبال پول خود دریافت کنید). دلایل متعددی برای این امر وجود دارد. اول، آنها بیشتر فشرده می شوند و در دماهای بالاتر کار می کنند. یک نظریه اساسی در مورد نحوه کار موتورهای حرارتی که به قانون کارنو معروف است، به ما می گوید که کارایی یک موتور به دماهای بالا و پایینی که بین آنها کار می کند بستگی دارد. یک موتور دیزلی که از طریق اختلاف دمای بیشتر (گرمترین دما یا کمترین دمای سردتر) حرکت می کند، کارآمدتر است. دوم، فقدان سیستم جرقه زنی با شمع جرقه، طراحی ساده تری را ایجاد می کند که به راحتی می تواند هوا را بسیار بیشتر فشرده کند - و این باعث می شود سوخت داغ تر و کامل تر شود و انرژی بیشتری آزاد شود. صرفه جویی در بهره وری دیگر نیز وجود دارد. در یک موتور بنزینی که با قدرت کامل کار نمی کند، شما باید سوخت بیشتری (یا هوای کمتر) به سیلندر بدهید تا کار کند. موتورهای دیزلی این مشکل را ندارند بنابراین وقتی با قدرت کمتر کار می کنند به سوخت کمتری نیاز دارند. عامل مهم دیگر این است که سوخت دیزل انرژی کمی بیشتر از بنزین به ازای هر گالن حمل می کند زیرا مولکول هایی که از آنها ساخته شده است انرژی بیشتری دارند که اتم های خود را به هم متصل می کند (به عبارت دیگر، دیزل چگالی انرژی بالاتری نسبت به بنزین دارد). دیزل همچنین روان کننده بهتری نسبت به بنزین است، بنابراین موتور دیزلی به طور طبیعی با اصطکاک کمتری کار می کند.
 
سوخت دیزل چگونه متفاوت است؟
گازوئیل و بنزین کاملاً متفاوت هستند. اگر تا به حال داستان های ترسناک افرادی را شنیده باشید که ماشین یا کامیون خود را با نوع اشتباه سوخت پر کرده اند، این را می دانید! اساساً، گازوئیل یک محصول با درجه پایین تر و کمتر تصفیه شده از نفت است که از هیدروکربن های سنگین تر (مولکول های ساخته شده از اتم های کربن و هیدروژن بیشتر) ساخته شده است. موتورهای دیزل خام که فاقد سیستم های تزریق سوخت پیچیده هستند، در تئوری می توانند تقریباً با هر سوخت هیدروکربنی کار کنند - از این رو بیودیزل (نوعی سوخت زیستی ساخته شده از روغن های نباتی ضایعات) محبوبیت دارد. مخترع موتور دیزل، رودولف دیزل، موتورهای اولیه خود را با موفقیت با روغن بادام زمینی کار می‌کرد و فکر می‌کرد که موتورش با رهایی از وابستگی به سوخت‌هایی مانند زغال‌سنگ و بنزین و منابع متمرکز نیرو، به مردم کمک می‌کند. [3] اگر او می دانست!
 

علائم ساییدگی لاستیک کامیون

 

 
 

تعویض لاستیک های کامیون یکی از هزینه های معمولی است که هنگام کار با کامیون های تجاری قابل انتظار است. با این حال، سایش نامنظم می تواند شما را مجبور کند تایرهای کامیون را زودتر تعویض کنید و پول را هدر دهید. شما باید از شایع ترین علل سایش نامنظم آج و خرابی لاستیک هنگام رانندگی و نگهداری از دکل خود آگاه باشید. به این ترتیب، می‌توانید هر کاری که در توان دارید انجام دهید تا فرسودگی را به حداقل برسانید و با خیال راحت بدون تعویض لاستیک‌هایتان، برای مدت طولانی‌تری ادامه دهید.

فروش قطعات ماشین سنگین باکیفیت در تهران یکتا

 

 

 

 

شما باید مطمئن شوید که از لاستیک تجاری مناسب برای موقعیت و کاربرد استفاده می کنید. اجرای لاستیک های بزرگراه در خارج از جاده یا انتخاب آج اشتباه برای کار می تواند منجر به سایش سریع و نامنظم لاستیک شود. اغلب، لاستیک‌های خاص برای این کار از نظر مسافت پیموده شده و هزینه‌های جایگزینی که در شما صرفه‌جویی می‌کنند، ارزش قیمتی دارند.

 
 
لاستیک های تجاری کمتر یا بیش از حد باد می شوند
 
تورم نامناسب بزرگترین عامل سایش نامنظم لاستیک های کامیون است. لاستیک کامیون کم باد به سرعت روی شانه ها سایش می کند و در موارد شدید، دیواره های جانبی لاستیک را ضعیف می کند. لاستیک‌های کم باد نیز مسافت پیموده شده را کاهش می‌دهند، بنابراین اضافه کردن هوا برای رساندن سریع آن‌ها به باد مناسب بسیار مهم است. باد کردن بیش از حد، اگرچه چندان معمول نیست، اما منجر به سایش نامنظم، در این مورد در مرکز لاستیک، می شود. اگر متوجه شدید که لاستیک‌هایتان در وسط طاس می‌شوند، احتمالاً باید کمی هوا خارج کنید. اطمینان حاصل کنید که باد لاستیک های تجاری خود را به طور منظم چک می کنید تا از رانندگی با باد نامناسب جلوگیری کنید.
 
آسیب لاستیک کامیون از زباله های جاده
 
اگر یک میخ، تکه شیشه، سنگریزه یا شیء دیگری از جاده در لاستیک‌های کامیون شما فرو رفته باشد، اغلب نمی‌توانید کمکی کنید. با این حال، برخورد سریع با این اشیاء می تواند آسیب را به حداقل برساند. اطمینان حاصل کنید که لاستیک‌های کامیون خود را اغلب چک می‌کنید، سپس هر جسم خارجی را قبل از اینکه فرصتی برای حفاری بیشتر در لاستیک داشته باشند، بردارید. اگر در حال حاضر پنچری وجود دارد، آن را آب بندی کنید و ممکن است بتوانید قبل از پنچر شدن لاستیک را تعمیر کنید.
 
ناهماهنگی لاستیک کامیون
 
تراز نادرست می تواند مشکلات زیادی را برای کامیون شما ایجاد کند و فرسودگی نامنظم لاستیک یکی از آنهاست. اگر متوجه شدید که لاستیک های کامیون شما فقط از یک طرف فرسوده شده اند، ممکن است ناهماهنگی مقصر باشد. اگر تراز شما کاملاً صاف نیست، لاستیک‌های شما ممکن است به سمت داخل یا خارج باشند و فشار بیشتری را در امتداد داخل یا خارج آج وارد کنند. در این مورد، باید تراز خود را توسط یک مکانیک بررسی کنید، که سپس می‌تواند محورها و سیستم تعلیق شما را تنظیم کند تا چرخ‌های شما به حالت یکنواخت مناسب برگردد.
 
مسائل مکانیکی کامیون
 
مشکلات مکانیکی کامیون نیز می تواند خود را از طریق سایش ناهموار لاستیک ها نشان دهد. اکسل خمیده، میله بند آسیب دیده، اتصال توپی فرسوده، قطعه تعلیق شکسته یا بلبرینگ چرخ شل همگی می توانند بر لاستیک های کامیون شما تأثیر بگذارند. فرسودگی لاستیک ناشی از مشکلات مکانیکی ممکن است در یک طرف لاستیک یا به صورت غیرعادی و لکه دار ظاهر شود. اگر نمی توانید دلیل دیگری برای سایش نامنظم پیدا کنید، ممکن است یک مشکل مکانیکی پشت آن باشد. یک بازرسی کامل کامیون یا تشخیص توسط یک مکانیک باید بتواند مشکل را مشخص کند.
این راهنما نمونه های مختلفی از شرایط مختلف لاستیک را برای تایرهای نامنظم، تایر تریلر و لاستیک فرمان ارائه می دهد. بیشتر بخوانید و تصاویر زیر را در مورد شایع ترین علل و اقدامات اصلاحی برای شرایط معمول تایر مشاهده کنید.
 
شرایط لاستیک رانندگی نامنظم
1. برش های متعدد / تکه تکه شدن
شکل ظاهری: بریدگی‌های کوچک متعدد روی سطح آج با برداشتن بخش‌هایی از آج که ظاهری ناهموار می‌دهد.
علت احتمالی: کارکرد خودرو بر روی سطوح ناهموار (کاربرد نادرست ترکیب آج).
اقدام اصلاحی: انتخاب و عملکرد تایر را بررسی کنید.
تخریب تایر: آسیب جزئی باید به سرویس بازگردد. برای تعمیر و ترمیم و ترمیم مجدد احتمالی با نوساز مشورت کنید.
2. خودرو/اسپین آسیب
ظاهر: برش یا خطوط 360 درجه دور تایر.
علت احتمالی: تماس با اجزای خودرو (براکت های گلی، ضربه گیرها)، یا چرخاندن لاستیک ها روی یخ یا سطح شل جاده.
اقدام اصلاحی: علت را تجزیه و تحلیل کنید. اطمینان حاصل کنید که تایر با اجزای خودرو تماس ندارد. شیوه های راننده را مرور کنید.
جابجایی تایر: اگر آسیب کمتر از پایه شیار آج نباشد، به سرویس بازگردید.
3. آسیب لغزش ترمز
ظاهر: نقطه موضعی سایش بیش از حد در سطح آج که علائم ساییدگی را نشان می دهد. آسیب ممکن است به بدنه گسترش یابد.
علت احتمالی: ترمزهای جدید (سایه نشده)، سیستم ترمز نامتعادل، خطوط ترمز یخ زده، سوء استفاده راننده.
اقدام اصلاحی: سیستم ترمز را بررسی کنید.
تخریب لاستیک: در صورتی که بدنه آن آسیب ندیده باشد، می توان آن را تعمیر یا باز کرد. در غیر این صورت قراضه
4. نگهداری سنگ / حفاری
شکل ظاهری: سنگ ها یا شن هایی که بین بلوک های آج فرو رفته اند و گاهی به کابل های فولادی می رسند.
علت احتمالی: این وضعیت در وسایل نقلیه ای که روی سطوح شن کار می کنند معمول است. باد بیش از حد، استفاده نادرست از لاستیک.
اقدام اصلاحی: سنگ ها را بردارید و به سرویس بازگردید. فشارهای تورمی مناسب را حفظ کنید.
جابجایی تایر: به حرکت خود ادامه دهید مگر اینکه چندین نقطه به کابل های فولادی برسد. با بازساز یا سازنده لاستیک مشورت کنید.

 

کاربراتور ماشین سنگین چیست؟

 

 

سیستم سوخت رسانی در یک وسیله نقلیه دارای قطعات بسیاری است که به ذخیره و تامین سوخت موتور برای کارکردن نیاز دارد. بنزین با هوا مخلوط می شود و این مخلوط در داخل سیلندرها می سوزد و نیرویی تولید می کند که ماشین را به حرکت وا می دارد.
 
کاربراتور بخشی است که مسئول مخلوط کردن این اجزا در مقادیر مناسب است تا فرآیند احتراق انجام شود. در حالی که کاربراتورها در خودروهای مدل قدیمی استفاده نمی شوند، سال ها تا زمان معرفی سیستم های تزریق سوخت با کنترل الکترونیکی مورد استفاده قرار می گرفتند.
 
به خواندن ادامه دهید تا درباره نحوه عملکرد کاربراتورها و نحوه استفاده از آنها برای رساندن سوخت به موتورهای بسیاری از وسایل نقلیه در طی سالیان بیشتر بدانید.
تهران یکتا تولید کننده قطعات خودرو سنگین است و انواع چراغ تزئینی ماشین سنگین را عرضه می کند.
 

 

 

کاربراتور چگونه کار می کند؟

برای یک تصویر ساده، کاربراتور وسیله ای است که در بالای سیلندرهای موتور نصب می شود و یک لوله هوا و سوخت به آن متصل است. خلاء ایجاد می شود، چیزی که کاربراتور برای کمک به کشیدن هوا و سوخت به داخل سیلندرها به آن تکیه می کند.
 
هنگامی که هوا به سمت پایین لوله رانده می شود، از یک دهانه باریک به نام ونتوری عبور می کند. هوا برای عبور از این ناحیه باید سرعت بیشتری داشته باشد که باعث افت فشار می شود. این فشار است که اجازه می دهد هوا از طریق لوله سوخت به داخل کشیده شود.
در زیر و بالای ونتوری دو دریچه وجود دارد که برای تنظیم مخلوط هوا و سوخت مهم هستند. قسمت بالای کاربراتور دارای چوک است که میزان هوای ورودی به لوله را تنظیم می کند. دومین سوپاپ زیر ونتوری دریچه گاز نامیده می شود که می تواند باز و بسته شود تا هوای کم و بیش وارد موتور شود.
 
دریچه گاز بازتر اجازه می دهد تا هوای بیشتری در کاربراتور جریان یابد که باعث می شود سوخت بیشتری وارد شود. این به موتور اجازه می دهد تا انرژی بیشتری آزاد کند و قدرت بیشتری داشته باشد.
 
در داخل کاربراتور بخشی به نام جت وجود دارد که دریچه ای است که اجازه می دهد سوخت از محفظه شناور قبل از ورود به سیلندرهای موتور با هوا مخلوط شود. محفظه های شناور مقدار کمی سوخت را در خود نگه می دارند و اجازه می دهند در صورت نیاز به جت جریان یابد.
 
کاربراتورها در سال 1888 توسط کارل بنز، یکی از بنیانگذاران مرسدس بنز اختراع شد. در آن زمان این یک پیشرفت پیشگامانه برای صنعت بود و این فناوری تا اواخر دهه 1980 توسط خودروسازان مورد استفاده قرار گرفت، زمانی که کاربراتورها شروع به جایگزینی با سیستم های تزریق سوخت کردند.
 
تفاوت اصلی بین کاربراتورها و سیستم های تزریق سوخت این است که سیستم های تزریق سوخت یک فرآیند الکترونیکی را برای تحویل مخلوط لازم برای احتراق معرفی می کنند. در حالی که سیستم های تزریق مدرن به طور گسترده در دهه 1980 مورد استفاده قرار گرفتند، وسایل نقلیه NASCAR تا سال 2012 همچنان دارای کاربراتور بودند.
 
سیستم های تزریق سوخت دارای طیف وسیعی از قطعات است که شامل کامپیوتر، انژکتورهای سوخت، حسگرهای اکسیژن و تنظیم کننده های فشار است که برای اطمینان از ترکیب مناسب هوا و سوخت به محفظه احتراق کار می کنند.
 
تزریق الکترونیکی سوخت امکان کنترل دقیق مقدار سوختی را که به داخل سیلندرها می راند می دهد. سوخت از مخزن سوخت خارج می شود و از طریق خطوط به سمت موتور حرکت می کند.
 
همچنین واحد کنترل الکترونیکی (ECU) وجود دارد که مقدار دقیق سوخت مورد نیاز موتور را بر اساس حجم هوای ورودی به موتور و نسبت هوا به سوخت بهینه تعیین شده توسط سازنده خاص تعیین می کند.
علائم خرابی کاربراتور
اگرچه خودروهای جدیدتر با کاربراتور تولید نمی‌شوند، اما مدل‌های قدیمی‌تری در جاده‌ها وجود دارند که هنوز آنها را دارند.
 
اگر تصادفاً در حال رانندگی با خودرویی هستید که کاربراتور دارد، دانستن برخی از نشانه‌هایی که ممکن است خراب باشد، مهم است. با گذشت زمان، فرسودگی و پارگی کاربراتور ممکن است رخ دهد و ممکن است نیاز به سرویس یا تعویض داشته باشد. برخی از علائم عبارتند از:
 
کاهش عملکرد موتور: رایج‌ترین علامت مشکل در کاربراتور کاهش عملکرد موتور است. فرسودگی کاربراتور می تواند باعث خاموش شدن مخلوط هوا و سوخت و در نتیجه کاهش شتاب و قدرت شود.
سوختگی معکوس/ گرمای بیش از حد: اینها نیز علائم رایج خرابی کاربراتور هستند. کمبود سوخت در مخلوط هوا و سوخت می تواند باعث بروز این دو مشکل شود که در موارد شدید باعث آسیب شدید موتور می شود.
اگزوز مشکی: هرگز نباید دود سیاه از اگزوز خارج شود! این احتمالاً نشانه این است که موتور بیش از حد سوخت مصرف می کند یا سرشار از سوخت است. این می تواند ناشی از کاربراتوری باشد که فرسوده شده و مقادیر اضافی سوخت را تحویل می دهد.
مشکل در راه اندازی: یک مشکل رایج ناشی از کاربراتور فرسوده، استارت های سخت یا مشکل در راه اندازی موتور است. مشکلات به هم ریختن نسبت هوا به سوخت می تواند منجر به این مشکلات شود.
اگر هر یک از این مشکلات را تجربه کردید، ایده خوبی است که وسیله نقلیه خود را نزد یک تکنسین آموزش دیده ببرید که می تواند مشکل شما را تشخیص داده و برطرف کند. شما نمی خواهید با نادیده گرفتن علائم احتمالی خرابی کاربراتور آسیب بیشتری به موتور خود وارد کنید!
 
درباره تزریق سوخت در UTI بیشتر بدانید
آیا می خواهید فرصتی برای کار دستی با سیستم های تزریق سوخت و سایر تجهیزات خودرو داشته باشید؟ برنامه فناوری خودرو در مؤسسه فنی جهانی (UTI) اصول نگهداری و تعمیر انواع خودروها را از طریق دوره‌هایی که آزمایشگاه‌های تعاملی را با یادگیری کلاس درس ترکیب می‌کنند، آموزش می‌دهد.
 
منبع: https://www.uti.edu/blog/automotive/carburetors

مقایسه کامیون های تک محوره با کامیون های دو محوره

برای افرادی که تازه وارد تریلر می شوند، تشخیص تفاوت بین مدل های مختلف تریلر دشوار است. اگر تفاوت بین تریلرهای موجود را نمی دانید، نمی توانید آگاهانه انتخاب کنید که کدام تریلر برای شما بهترین است.
 
 

تفاوت

اول از همه، تفاوت چیست. این بسیار ساده است، تریلرهای تک محور دارای یک محور و تریلرهای دو محور دارای دو محور هستند. این بدان معنی است که یک تریلر تک محور دارای یک مجموعه چرخ است. یک تریلر دو محور دارای دو مجموعه چرخ است. نام های محبوب دیگری برای تریلرهای دو محوره از جمله تریلر پشت سر هم وجود دارد. جدای از این تمایز آشکار، دلایل بیشتری وجود دارد که ممکن است با توجه به نیازهای خود، تریلر تک محوری یا تریلر دو محوره را بخواهید. اجازه دهید برخی از این تفاوت ها را تجزیه کنیم تا بتوانید بهترین تریلر را برای شغل خود دریافت کنید.
انواع فن موتور ماشین سنگین را از تهران یکتا تهیه کنید.
 
 

مزایا و معایب تریلر تک محور

تریلرهای تک محور به مراتب محبوب ترین در بین این دو گزینه هستند. دلایل مختلفی وجود دارد که چرا آنها در سطح جهانی محبوب تر هستند. اولاً آنها با هزینه کمتری عرضه می شوند، زیرا به دلیل اندازه کوچکتر و ساخت و ساز پیچیده تر، می توانند بسیار ارزان تر از تریلرهای دو محوره باشند. فقط دو چرخ، لاستیک و مجموعه یاتاقان ها، به این معنی است که قطعات کمتری ممکن است آسیب ببینند. این بدان معناست که هزینه های تعمیر و نگهداری نیز در دراز مدت کمتر خواهد بود. عامل دیگر هزینه این است که اندازه کوچکتر تریلرهای تک محور را مقرون به صرفه تر می کند. در همه تریلرهای تک محوری به طور کلی ارزان تر از تریلرهای دو محوره خواهند بود.
یکی دیگر از مزایای تریلرهای تک محور این است که یدک کشی آنها آسان تر است و مانور دادن آنها آسان تر خواهد بود. این بدان معنی است که برای مشاغل ساده و غیره می توان در مناطقی که محدودتر هستند رفت و آمد آسان تر باشد.
 
 
اکنون به مزایای بزرگ تر تریلرهای تک محوری پرداخته ایم چه معایبی دارد؟ به دلیل اندازه کوچکتر آنها، نمی توانید با یک تریلر تک محوری بار زیادی را یدک بکشید. لاستیک‌های تریلرهای تک محوری نسبت به تریلرهای دو محوره سریع‌تر فرسوده می‌شوند. این به این دلیل است که شما فقط دو لاستیک دارید تا وزن را به جای دو تایر پخش کنید.
 
مزایا و معایب تریلر دو محوره
یک تریلر دو محور مزایای خاص خود را دارد. بزرگ البته اندازه است. به طور کلی تریلرهای دو محور بزرگتر هستند و می توانند بارهای بزرگتری را نسبت به یک تریلر تک محوری تحمل کنند
 
یک تریلر دو محور در جاده و در حین بارگیری استحکام بیشتری خواهد داشت. با توجه به اینکه پایداری بیشتری دارد، بارگیری و تخلیه ایمن آسان تر است. این امر به ویژه در هنگام حمل بارهای بزرگتر و زمانی که دست کمتری برای کمک دارید صادق است. در جاده یک تریلر دو محور نیز پایدارتر خواهد بود. به همین دلیل احتمال ایجاد نوسان تریلر کمتر است و احتمال لغزش تریلر روی سطوح شل کمتر است. تریلرهای دو محور نیز در جاده های موجدار حرکت کمتری خواهند داشت. اگر قرار است ثبات و استحکام برای شما مهم باشد، تریلر دو محوره انتخاب بهتری خواهد بود. امتیاز کوچک دیگر این است که وقتی لاستیک پنچر می‌کنید، تعویض آن بسیار آسان‌تر خواهد بود.
 
 
دو بزرگ‌ترین نکته منفی برای خرید یک تریلر دو محوره، هزینه و اندازه آن است. با توجه به اندازه بزرگتر و ساخت پیچیده تر تریلرهای دو محوره قیمت بالایی دارند. هزینه اولیه یک تریلر دو محوره می تواند ارزش آن را داشته باشد زیرا آنها قابل اعتمادتر هستند و به احتمال زیاد در آینده دوام بیشتری خواهند داشت. اندازه تریلر دو محوره می تواند مایه برکت و نفرین باشد. وقتی می خواهید آن بارهای بزرگتر را جابجا کنید عالی است. زمانی که نیاز به کار در فضاهای محدود و مانور دادن در اطراف جاده ها و راهروهای کوچکتر دارید، عالی
نیست.
کلام پایانی
وقتی صحبت از هر دو تریلر تک محور و دو محور می شود، جوانب مثبت و منفی دارد. همه چیز به این بستگی دارد که یدک کش شما چگونه خواهد بود. اگر فقط به چیزی نیاز دارید تا بار عجیب و غریب را به نوک ببرید یا هر از چند گاهی به جابجایی برخی اثاثیه کمک کنید، یک تریلر تک محور برای این نیازها مناسب خواهد بود. اگر به چیزی بزرگتر نیاز دارید که بتواند بارهای بزرگتری را تحمل کند، ممکن است تریلر دو محوره همان چیزی باشد که نیاز دارید.
مهم نیست که به یک تریلر تک محوری یا دو محوره نیاز دارید، ما این تریلر را برای شما در تریلر عریض اوز داریم. اطمینان حاصل کنید که با تیم ما به صورت آنلاین یا فروشگاهی در تماس باشید تا بتوانیم شما را در مسیر یدک کشی جاده راهنمایی کنیم.
 

8 روش برای بهبود مصرف سوخت دیزل کامیون

بر کسی پوشیده نیست که صنعت حمل و نقل ایالات متحده میلیاردها دلار را صرف سوخت دیزل می کند. چه راننده یک شرکت باشید و چه مالک/اپراتور، بهره وری سوخت و افزایش قیمت سوخت در نهایت به یک شکل بر شما تأثیر می گذارد. همه چیز به اعداد و ارقام مربوط می شود، بهبود بازده سوخت تنها با 1 MPG می تواند هزاران دلار صرفه جویی کند. ما فهرستی از نکات و ترفندهای برخی از بهترین درایورهای OTR را برای کمک به شما در بهینه‌سازی مصرف سوخت گردآوری کرده‌ایم.
برای خرید انواع لوازم یدکی کامیون و اتوبوس و همچنین خرید چراغ ماشین سنگین از فروشگاه اینترنتی تهران یکتا اقدام کنید.
 
 

1. مدیریت سرعت و دور در دقیقه

بدیهی ترین مرحله نادیده گرفته ترین مرحله نیز هست. هنگام حرکت یک دکل 25K هر چه سریعتر حرکت کنید، سوخت بیشتری خواهید سوزاند. حتی در جاده های مسطح مقاومت کششی و باد به طور تصاعدی افزایش می یابد و MPG های شما را از بین می برد. رانندگان ما حدود 1200 تا 1300 دور در دقیقه را به عنوان یک سرعت کروز ایده آل برای بهره وری بهینه سوخت دیزل توصیه می کنند.
 
ATA دریافته است: «کامیونی که با سرعت 75 مایل در ساعت رانندگی می کند، 27 درصد بیشتر از یک کامیون با سرعت 65 مایل در ساعت مصرف می کند. طبق برآورد آنها، محدود کردن سرعت کامیون در 65 مایل در ساعت باعث می شود صنعت حمل و نقل 2.8 میلیارد گالن دیگر در مصرف سوخت دیزل در طول یک دهه صرفه جویی کند.
 
2. لاستیک های خود را باد نگه دارید
مدیریت تایر برای کامیون‌های سنگین به دلایل مختلفی از جمله ایمنی بسیار مهم است، اما آیا می‌دانستید که تایرهای باد شده می‌تواند مصرف سوخت شما را خراب کند؟ وزارت انرژی ایالات متحده می‌گوید: «لاستیک‌های کم باد می‌توانند مسافت پیموده شده بنزین را به ازای هر 1 psi افت فشار متوسط ​​همه لاستیک‌ها حدود 0.2 درصد کاهش دهند. لاستیک هایی که به درستی باد شده اند ایمن تر هستند و عمر طولانی تری دارند.
 
نوسان دما و سایش و پارگی معمولی می تواند فشار لاستیک ها را کاهش دهد، بنابراین مطمئن شوید که آنها را به طور منظم چک کنید و طبق توصیه سازنده باد کنید.
3. کامیون را خاموش کنید
اکثر تولیدکنندگان جدیدتر کامیون های دیزلی با سیستم های سیال اگزوز دیزل (DEF) به دلیل تبلور احتمالی DEF روی انژکتورهای سوخت، از طولانی شدن دوره های دور آرام موتور جلوگیری می کنند. با این اوصاف، برای اینکه بدانید کامیون وقتی کار نمی‌کند سوخت نمی‌سوزاند، نیازی به نمودارها یا مطالعات جالب ندارید، بنابراین وقتی شرایط اجازه می‌دهد آن را خاموش کنید. شما به موتور استراحت می دهید و در طول یک میلیون مایل می توانید مقدار قابل توجهی پول و زمان صرفه جویی در پمپ جمع آوری کنید.
4. آن را تنظیم کنید
یکی دیگر از راه های استثنایی برای افزایش بهره وری سوخت این است که مراقب تعمیر و نگهداری منظم و پیشگیرانه خود باشید. گرفتگی فیلترهای هوا، کیفیت روغن، باتری‌ها و اتصالات ضعیف نه تنها می‌تواند شما را در کنار جاده سرگردان کند، بلکه به آرامی مصرف سوخت شما را کاهش می‌دهد.
5. توجه کنید
به طور باورنکردنی، توجه به جاده می تواند در بهره وری سوخت تاثیر داشته باشد. تماشای چراغ‌های راهنمایی و خاموش کردن گاز از قبل، رویکرد بسیار ایمن‌تری را ایجاد می‌کند و مصرف سوخت را کاهش می‌دهد. با نگاه داشتن به جاده می توانید ترافیک آهسته آتی را ببینید و از ترمز و شتاب بیش از حد خودداری کنید. به سادگی با آگاهی بیشتر از محیط اطراف خود می توانید به راحتی MPG های خود را بهبود ببخشید.
6. با دنده مناسب بدوید
جابجایی بار به چرخ دنده های زیادی نیاز دارد تا نه تنها دکل را از توقفگاه به حرکت درآورد، بلکه از طریق کوه ها و درجه های شیب دار نیز نیرو می گیرد. چنین موقعیت هایی نیاز به جابجایی زیادی دارد و در نهایت سوخت را می سوزاند. ترفند این است که در حالی که در نقطه شیرین هستید بدون دور در دقیقه بالا جابجا شوید. استفاده از دنده مناسب برای سرعت خود باعث می شود که دور کمتری داشته باشید و دور کمتری به طور متوسط ​​سوخت کمتری بسوزانید.
7. برنامه ریزی سفر کارآمد
هنگام دریافت بار و اجرای برنامه سفر فراموش نکنید که برخی از جزئیات مهم مربوط به مسیر خود را در نظر بگیرید. نه فقط خود مسیرها را در نظر بگیرید، بلکه شرایط آب و هوایی را که وارد و خارج می‌شود، بررسی کنید، بهترین توقف‌های سوخت بر اساس بار شما، و حتی زمانی از روز که در حال سوخت‌گیری هستید، همگی می‌توانند بر دویدن شما تأثیر بگذارند. - شماره 8 را ببینید
8. از سوخت سرد استفاده کنید
ممکن است شنیده باشید که پمپاژ سوخت در صبح یا شب باعث می شود پول بیشتری نسبت به وسط روز انجام دهید. نه تنها درست است، بلکه تأثیر آن برای کامیون های نیمه سنگین و حجم سوختی که در هنگام پر شدن مصرف می کنند، افزایش می یابد. افزایش دما در وسط روز باعث می شود سوخت در مخازن منبسط شود و درصد سوختی که در نهایت با آن رانندگی می کنید کاهش می یابد. همانطور که در مرحله قبل ذکر شد، برنامه ریزی صحیح سفر می تواند راه درازی داشته باشد.
سخن آخر:
هزینه کار با کامیون بدون در نظر گرفتن مصرف سوخت بسیار بالاست. امروزه اکثر شرکت‌های حمل‌ونقل به مصرف سوخت انگیزه می‌دهند و صرف نظر از اینکه مالک/اپراتور یا راننده شرکت هستید، در نهایت به نفع شماست که بیشترین MPGهای ممکن را دریافت کنید. Dynamic Transit ناوگانی از Peterbilt 389 را با گیربکس دستی 10 سرعته اداره می کند. مدیران ما زمان بیشتری را با آموزش و مربیگری در حین کار صرف می کنند تا بیشترین بهره را از کامیون های خود ببرند.
 
 
صفحه قبل 1 2 3 4 5 صفحه بعد